Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > TouchPad

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 12 juni 2011, 09:47
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
Touchpad en foto opmaak programma's...

Hey collega's,

als hp lover (laptop - kocht in het verleden enkel hp's, een stuk of 7) en palm lover is het een must een touchpad te hebben!
Aangezien mijn laptop het aan het begeven is vroeg ik me af of een touchpad ook bruikbaar zal zijn voor de volgende situatie:

als admin van een aantal websites moet ik regelmatig foto's verkleinen, bijsnijden en inzet foto's uitsnijden.. Momenteel doe ik dit via photoshop, maar ik verwacht (of ben ik helemaal mis) dat ik photoshop niet draaiende zal krijgen op de TP..
Zijn er andere software mogelijkheden om dit te doen op een palm toestel.
Ik zal overlaatst iets in een HP video, een online aanbieder van je (bedrijfs)software (http://www.precentral.net/touchpad-v...action-video)- maar daar zal een privé persoon vermoedelijk nooit gebruik van kunnen maken.. En dan vraag ik me natuurlijk ook af, wil dat dan zeggen dat je om het even welke software draait van op een server en dat je die progs volledig kan gaan gebruiken?!


Is er eveneens een mogelijkheid om een ftp programma te draaien op de TP?


Indien niet vrees ik dat ik beslissingen zal moeten nemen... En dat zit een pre 3 er niet direct in vrees ik - en dat willen we natuurlijk voorkomen!!!

Alvast merci voor een antwoord...
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3

Laatst gewijzigd door Huub; 12 juni 2011 om 09:49. Reden: citrix is wat ik bedoel
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 juni 2011, 10:34
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Ik gebruik b.v. PhotoEffects Plus en PhotoEffects Pro om foto's te bewerken. Er zijn wel FTP apps te vinden. Dit is b.v. een nieuwe die in de beta-feeds (via AppScoop) is te vinden: App Preview: Simple FTP Client | webOSroundup

Misschien kan je ermee uit de voeten...
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 juni 2011, 13:04
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
In principe kan dit gewoon met een tablet, sterker nog, op een iPad kan je al met een variant van Photoshop werken. Of de HP TouchPad zal kunnen wat jij wil is nog even afwachten, want er is nog geen software echt gepresenteerd.

Maar zoals hierboven al gemeld wordt zijn er voor webOS nu al wel programma's die het kunnen. Wat er wel en niet kan qua software zal over een maandje of twee wel duidelijk zijn als de tablet echt verkrijgbaar is (en software beschikbaar komt).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 juni 2011, 19:32
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
kopen dus en wachten of de juiste software uitkomt!

alvast bedankt voor jullie antwoord!
software-matig is er inderdaad weinig te vinden, hopen dus..
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 juli 2011, 14:05
ishpuini ishpuini is offline
Forumbikkel
Voornaam: Wim
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Locatie: Antwerpen
Berichten: 141
Ik zit in dezelfde lijn... Ik ben een fervent fotograaf, en op reis hou ik een blog bij waarop ik verslag uitbreng van de trip, bij voorkeur geïllustreerd met enkele foto's. Ik hou al m'n foto's op een draagbare harde schijf bij, en deze hing ik tot nu (met het nodige risico mss) aan de USB-poort van PC's in cybercafé's over de hele wereld. Meestal lukte FTP wel (desnoods command line), en in geval er geen afdoende software op die PC's stond om de afbeeldingen voldoende te verkleinen voor web publicatie, had ik op de schijf de installatieversie van Irfanview staan.

Een Touchpad met simpele foto-bewerkingssoftware en FTP-mogelijkheden zou voor mij een oplossing zijn om geen cybercafé's te moeten opzoeken. Een eenvoudige WiFi-spot volstaat dan. Die laatste zijn het immers wereldwijd aan 't winnen van de cybercafé's. Helaas, en da's mijn belangrijkste teleurstelling, is het vooralsnog niet mogelijk externe opslag (zoals mijn harde schijf met foto's) aan de Touchpad te hangen...

Wim

PS: dit zal me echter niet weerhouden op termijn een Touchpad aan te schaffen...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 juli 2011, 15:45
Huub's schermafbeelding
Huub Huub is offline
Forumbikkel
Voornaam: Huub
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 03 juni 2005
Locatie: Drongen, België
Berichten: 442
Stuur een bericht via MSN naar Huub Stuur een bericht via Skype™ naar Huub
hier put ik enige hoop uit:

GIMP on the TouchPad: on Twitpic

GIMP on touchpad
__________________
(voorheen: d age) Visor deelux (black) - Visor deelux (graphite) - Tungsten T5 - Treo 680 - Centro - Pre - Pre Plus - Touchpad 32gb - PRE3
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 juli 2011, 17:31
GuyFromNam
Guest
 
Berichten: n/a
.

Laatst gewijzigd door GuyFromNam; 25 september 2011 om 12:40.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023