Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #141  
Oud 19 april 2005, 21:33
Mr. Bondt's schermafbeelding
Mr. Bondt Mr. Bondt is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 58
Stuur een bericht via MSN naar Mr. Bondt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Hadden we de tijd maar om 10 skins te installeren en bij te houden
Het probleem ligt niet alleen in de kosten, maar ook in de tijd die erin gaat zitten.
Ah, ok, ik ben weer eens te simpel
__________________
The name was Bondt, you know the rest...!
  #142  
Oud 19 april 2005, 23:03
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Hadden we de tijd maar om 10 skins te installeren en bij te houden
Het probleem ligt niet alleen in de kosten, maar ook in de tijd die erin gaat zitten.
Tijd? Waarin gaat tijd zitten met zo'n skin? Onderhoud? Welk onderhoud? Nou moet ik wel toegeven dat op forusm waar je de skin kunt kiezen vaak niet zoveel skins aanwezig zijn. Als het er 3,4, of 5 zijn is het al veel.

Henk.
  #143  
Oud 20 april 2005, 06:17
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Aye, als zowel JP en Bram aangeven dat er veel tijd gaat zitten in het onderhouden van de skins, dan kan je dat zonder meer aannemen. Zoals Bram aangeeft, het is niet zo simpel als het er opzetten van een skins, hij moet ook aangepast worden. En dat moet in iedere skin die je hebt.

Daarbij is het dan ook nog eens zo dat als je in op een later tijdstip een verandering wil doorvoeren, je dat niet een keer moet doen, maar voor iedere skin apart. Dus heel veel werk!

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #144  
Oud 20 april 2005, 07:04
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Smaus
Aye, als zowel JP en Bram aangeven dat er veel tijd gaat zitten in het onderhouden van de skins, dan kan je dat zonder meer aannemen. Zoals Bram aangeeft, het is niet zo simpel als het er opzetten van een skins, hij moet ook aangepast worden. En dat moet in iedere skin die je hebt.

Daarbij is het dan ook nog eens zo dat als je in op een later tijdstip een verandering wil doorvoeren, je dat niet een keer moet doen, maar voor iedere skin apart. Dus heel veel werk!

Groeten,

Jaap
Vandaar mijn vragen

Henk
  #145  
Oud 20 april 2005, 09:53
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik denk dat een skin verder gaat dan je denkt bij het woord 'skin'. Het is niet enkel een kwestie van andere kleurtjes en knopjes, maar allerlei extra specifieke zaken voor dit forum moeten er ook in. Dus een nieuwe skin moet eerst op het niveau van deze gebracht worden en bij iedere wijziging moet je er dus twee doen. Daar gaat veel tijd inzitten.
  #146  
Oud 20 april 2005, 09:58
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo
Ik denk dat een skin verder gaat dan je denkt bij het woord 'skin'. .
Als je het tegen mij hebt wil ik nogmaals even herhalen dat ik het niet weet en als je iets niet weet moet je het gewoon vragen, vandaar dus

Henk.
  #147  
Oud 20 april 2005, 19:41
Jeroen's schermafbeelding
Jeroen Jeroen is offline
Persona non grata
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: /dev/brain
Berichten: 113
Wow, dat mobiele forum is mooi!
  #148  
Oud 20 april 2005, 21:08
Mmmm Mmmm is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Berichten: 69
Probleem met website

Erg fraai, dat nieuwe forum (complimenten voor het harde werk).

Maarrrr, ik ben er niet zo blij mee; sinds het nieuwe forum in de lucht is, lukt het mij (mijn pc) niet meer om mijn geliefde homepage te laden. Na een eindeloos 'laadbalkje' blijkt dat IE hangt ('reageert niet meer').

Direct doorlinken naar ../forums lukt gelukkig wel, maar de laadtijd is aanzienlijk langer dan voorheen.

Het zal wel een specifiek probleempje zijn in relatie tot mijn configuratie, maar wellicht heeft iemand tips en/of hetzelfde meegemaakt?

(uitschakelen Firewall helpt overigens niet)

gr Maarten

Mijn configuratie: WinXP SP2, IE 6.0, McAfee Firewall 4.02, Zyxel650HW router/adslmodem
  #149  
Oud 20 april 2005, 21:36
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Bij mij gaat het laden ook veeeel trager dan voorheen. Zal dus niet aan je configuratie liggen denk ik.
  #150  
Oud 20 april 2005, 22:22
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Je kan eens kijken of het verwijderen van je cache / temporary internet files helpt.

Blijvende problemen kan je in de bugtracker melden natuurlijk.

Laden is bij mij eigenlijk helemaal niet trager, voor m'n gevoel sneller, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Ik heb in ieder minder vaak foutmeldingen.
  #151  
Oud 20 april 2005, 23:00
AYE's schermafbeelding
AYE AYE is offline
Persona non grata
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 20 januari 2005
Locatie: Somewhere over the rainbow
Berichten: 232
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Bij mij gaat het laden ook veeeel trager dan voorheen. Zal dus niet aan je configuratie liggen denk ik.
Ik heb geen last met die snelheid. Die is ruim voldoende en zeker sneller dan het oude forum.

Henk.
  #152  
Oud 21 april 2005, 07:37
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mmmm
lukt het mij (mijn pc) niet meer om mijn geliefde homepage te laden. Na een eindeloos 'laadbalkje' blijkt dat IE hangt ('reageert niet meer').

Direct doorlinken naar ../forums lukt gelukkig wel, maar de laadtijd is aanzienlijk langer dan voorheen.

Het zal wel een specifiek probleempje zijn in relatie tot mijn configuratie, maar wellicht heeft iemand tips en/of hetzelfde meegemaakt?

(uitschakelen Firewall helpt overigens niet)

Mijn configuratie: WinXP SP2, IE 6.0, McAfee Firewall 4.02, Zyxel650HW router/adslmodem
Dit soort dingen niet meer in het forum, maar allemaal in de bugtracker

Maar vervelend is het wel... meld het even bij bovenstaande link, dan wordt er naar gekeken!

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #153  
Oud 08 mei 2005, 15:36
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Bram en ik hebben zojuist een drietal variaties op deze skin geplaatst, waarin de lettergrootte groter is (respectievelijk 10%, 25% en 50%). Hierdoor is het helaas wel wat onvermijdelijk dat sommige tabellen en knoppen niet helemaal goed getoond worden, maar het maakt het forum voor degenen die moeite hebben met kleine letters in ieder geval weer een stuk beter leesbaar.
Je kunt de aangepaste skins helemaal linksonderin selecteren in de footerbalk.

De andere skin die we beloofd hadden, laat nog iets langer op zich wachten in verband met andere prioriteiten.
Hopelijk voldoet deze aanpassing voor degenen die dit probleem hebben aangekaart.
  #154  
Oud 08 mei 2005, 15:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ziet er goed uit, vooral 50% is voor braille lezers zelfs te lezen....

JP, volgens mij is 5% exact de grootte van het oude forum... misschien is het goed om die erin te doen ipv 50%, wat volgens mij hopelijk niemand hoeft te gebruiken.
__________________
FoleoCentral.com
  #155  
Oud 08 mei 2005, 16:16
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
Ziet er goed uit, vooral 50% is voor braille lezers zelfs te lezen....

JP, volgens mij is 5% exact de grootte van het oude forum... misschien is het goed om die erin te doen ipv 50%, wat volgens mij hopelijk niemand hoeft te gebruiken.
Ik laat het voorlopig even zo. Het zijn stylesheetvariabelen met een vaste fontgrootte die steeds omhoog loopt (11pt, 12pt, 14pt, 16pt). Het is meer werk om het precies naar het oude forum te krijgen en dit werkt ook
  #156  
Oud 09 mei 2005, 16:54
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
50 % groter is voor mij zonder bril nog steeds niet te doen .
  #157  
Oud 27 mei 2005, 07:31
Mr. Bondt's schermafbeelding
Mr. Bondt Mr. Bondt is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 58
Stuur een bericht via MSN naar Mr. Bondt
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
50 % groter is voor mij zonder bril nog steeds niet te doen .
Dat is erg vreemd... die letters zijn bijna groter dan mijn monitor...
__________________
The name was Bondt, you know the rest...!
  #158  
Oud 02 juni 2005, 18:30
Mmmm Mmmm is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 april 2004
Berichten: 69
Problemen voorbij!

Dank, al mijn problemen (nou ja, alle...) zijn nu uit de wereld.
Ik kan weer gewoon de homepage laden en ook bugtrax (maar waar heb ik dat nou nog voor nodig?)
Goed werk!
  #159  
Oud 16 juni 2005, 21:21
Mr. Bondt's schermafbeelding
Mr. Bondt Mr. Bondt is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Berichten: 58
Stuur een bericht via MSN naar Mr. Bondt
Zeg, ik heb nog een idee.. Jullie kunnen, als jullie toch bezig zijn, het forum een beetje laten samensmelten met vBadvanced CMPS: www.vbadvanced.com.
Het is geoptimaliseerd voor vBulletin 3.0.7, het is het beste en populairste portal (zo heet dat..)
En, het belangrijkste, het is gratis.

Ik heb ook een vBulletin 3.0.7 met deze skin en vBadvanced en het loopt als een zonnetje!
Nou, jullie kunnen niet zeggen dat ik niet probeer te helpen, toch?

EDIT

Je kan het forum ook nog los laten zien..
In plaats van met dingen eromheen.


__________________
The name was Bondt, you know the rest...!
  #160  
Oud 16 juni 2005, 21:48
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Dank voor het idee, maar vBA-websites zien er altijd hetzelfde uit Als vaste bezoeker van vB.org ken ik het, maar voor de Palmclub vind ik het niet echt geschikt. Ik wacht even de nieuwe vB 3.5 af die de opmaat moet worden naar vBCMS van de makers van vBulletin zelf. Maar we waarderen de suggestie!
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023