Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 13 december 2005, 23:17
medervee
Guest
 
Berichten: n/a
Herkennen GPSen SD kaart

Mijn Palm 31 was in de aanbieding (99 euro) bij de Mediamarkt, incl navigatieset. Nu heb ik allereerst een doos gekregen waar de geheugenkaart ontbrak en het pennetje. Dat heb ik de volgende dag er keurig bij gegeven. Toen bleek dat de houder voor in de auto niet goed was en dat mijn Palm de gps-ontvanger alleen herkent na resetten . Bovendien herkent hij vaak de SD-kaart niet of kan hij hem halverwege niet meer vinden. Bijzonder irritant. Volgens de Mediamarkt is dit een bekend probleem bij dit apparaat en konden ze alleen aanbieden dat ik mijn geld terug zou krijgen...

Weet iemand wat dit probleem kan zijn? Ik ben van plan om twee weken te wachten tot ik het apparaat niet meer kan ruilen en dat ze hem voor garantie moeten opsturen...

volgens mij moeten ze mij nu een nieuwe geven. Ze zeggen dat ik mijn geld terug kan krijgen maar als ik een goed werkend apparaat wil hebben is een nieuwe moet kopen en die is nu 159 (zonder navigatie) en 299 met...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 december 2005, 13:03
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Volgens mij doet Mediamarkt precies wat ze wettelijk moeten doen: namelijk geld terug geven of een redelijk alternatief aanbieden.

Al blijft het natuurlijk raar dat het hele setje niet werkt. Overigens, om nou twee weken te wachten vind ik wat vreemd. En wat bereik je er mee? Dan wordt de pda opgestuurd en moet je wachten totdat 'ie weer terug komt. En dan nog doet de navigatie het niet, want blijkbaar werkt de combinatie van Zire31 en het navigatiegedeelte gewoon niet.

IK zou mijn geld terugvragen en met extra geld een meer solide navigatiepda kopen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 december 2005, 14:08
medervee
Guest
 
Berichten: n/a
Dank voor jouw reactie! Het is inderdaad correct dat de Mediamarkt aanbied mo geld te rug te geven. Daar heb ik ook recht op. Maar het was zo'n bijzondere aanbieding dat ik vind dat ik ook recht heb op een werkend systeem. En zij hebben recht op goed materiaal vanuit Palm.

Als ik twee weken wacht is de termijn om geld terug te geven voorbij en moeten ze hem voor garantie opsturen naar Palm. Dat zouden ze wat mij betreft nu ook al kunnen doen. Of ze kunnen mij een nieuwe geven (ze liggen gewoon in de vitrine maar voor een andere prijs) en deze terugsturen naar Palm...wat voor mij natuurlijk het mooiste zou zijn.

Het systeem op zich werkt goed maar volgens mij zit er ook een soort i/o kaart in waar een los contact zit ofzo. Een vriend van mij heeft dezelfde aanbieding gekocht en die doet het prima. Mijne begon ook vrij goed maar nu herkent hij de geheugenkaart in 9 van de 10 gevallen niet meer en als hij hem herkent is het voor een paar minuten en is hij hem weer kwijt. Dus dit lijkt me steeds duidelijker een storing die onder garantie valt...maar ik ga er straks nog maar weer mee terug...voor de derde keer.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 december 2005, 18:45
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ja zou de geheugenkaart kunnen formatteren en vervolgens opnieuw installeren. Misschien dat dat problemen wegneemt. Houd er wel rekening mee dat een geheugenkaartlezer voor een vlotte installatie van het kaartmateriaal vereist is.
Maar al met al lijkt het er toch wel sterk op dat de geheugenkaart niet goed is.
En je zou kunnen kijken of een hard reset de herkenningsproblemen van de gps-muis oplost.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 december 2005, 20:06
medervee
Guest
 
Berichten: n/a
Het probleem is duidelijk. Het SD kaartje klikte te niet goed in en kwam er behoorlijk beschadigd uit. Er zit dus binnenin iets niet goed en hij is naar Palm gestuurd. Waarschijnlijk krijg ik gewoon een nieuwe. Fijn dat er in ieder geval duidelijke oorzaak is.

Dank voor de reacties!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 december 2005, 20:19
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Mooi dat het opgelost lijkt.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:04.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023