Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 15 juli 2007, 10:32
pieter.wiersma
Guest
 
Berichten: n/a
van Office2007 terug naar Office2003: hotsync Oulook2003 onmogelijk

Lange tijd gebruikte ik Office2003 (Win XP-pro) en via Hotsync synchroniseerde ik Outlook2003 met de Tungsten T5. Werkte foutloos.
Vorige week werd ik benieuwd naar Office2007 en heb de Evaluatieversie gedownload. Office2003 nasst Office2007 laten bestaan.
Voor het syncen ook een Palm update geinstalleerd; werkte correct met Office2007.

Na een weekje besloten terug te gaan naar Office2003. En dan komt het probleem.
Nadat Office2003 weer werkte (ook niet zonder voetangels en klemmen vanwege een mapi32.dll missing melding, maar dat terzijde) wilde ik ook Hotsync gebruiken.
Dit leverde mij veel OLERR-meldingen op.
Goede raad is duur, dus dit forum bezocht (FAQ: Hotsync gelezen en alle stappen in detail uitgevoerd; geen succes), vervolgens Palm Support gemaild.
Naast de OLERR-meldingen in de log-file, kreeg ik een bijzondere melding wanneer ik via Hotsync > Custom.. > "Calendar (Outlook)" > Change > Settings...
de instellingen / koppeling naar Outlook wilde checken:
het volgende venster met waarschuwing verschijnt dan:

MICROSOFT OUTLOOK CONDUIT
This version of Outlook is not supported by the Outlook Conduit application. Supported Outlook versions are Outlook 98, 2000, XP(2002), and 2003.

Om deze fout op te lossen heb ik een reeks van stappen genomen welke ik op forums (palmclub.nl; techelpforums.com • Index page; Community Help Forums - Community Help Forums) vond.
Omdat het niet tot succes leidde, heb ik contact gezocht met Palm Support.
De adviezen Palm Support staan in bijgaande link:
http://www.frisia60.nl/palm/Probleem...nc-OUTLOOK.pdf


Alle gezwoeg heeft geen oplossing gebracht.
Dus besloten Office2003 geheel te verwijderen, het register opgeschoond en alle Office gerelateerde bestanden en folders van de C-schijf gewist.
Daarna een schone installatie van Office2003.

En wat is het bizarre: alles heeft niks geholpen. Ik blijf de melding krijgen bij het configureren van Hotsync (via > Custom.. > "Calendar (Outlook)" > Change > Settings...


MICROSOFT OUTLOOK CONDUIT
This version of Outlook is not supported by the Outlook Conduit application. Supported Outlook versions are Outlook 98, 2000, XP(2002), and 2003.

Is de enige ooplossing het formateren can de C-schijf en alle applicaties opnieuw installeren??? Nee toch hoop ik...

Wie weet raad??


Voor de expert plak ik hieronder de OLERR meldingen (zoals wordt gevraagd in de FAQ: Hotsync op dit forum):
Outlook Notes
OLERR:0B-0004
OLERR:0C-000F (0x0)
OLERR:0D-0003
OLERR:0D-0001
- Not Synchronized
Outlook Notes synchronization failed

OLERR:15-0002
OLERR:08-0001
OK Documents To Go
Outlook Calendar
OLERR:0B-0004
OLERR:0C-0002 (0x0)
OLERR:0C-000F (0x80004005)
OLERR:0D-0003
OLERR:0D-0001
- Not Synchronized
Outlook Calendar synchronization failed

OLERR:15-0002
OLERR:06-0001
Outlook Contacts
OLERR:0B-0004
OLERR:0C-0002 (0x0)
OLERR:0C-000F (0x80004005)
OLERR:0D-0003
OLERR:0D-0001
- Not Synchronized
Outlook Contacts synchronization failed

OLERR:15-0002
OLERR:01-0001
Outlook Tasks
OLERR:0B-0004
OLERR:0C-0002 (0x0)
OLERR:0C-000F (0x80004005)
OLERR:0D-0003
OLERR:0D-0001
- Not Synchronized
Outlook Tasks synchronization failed

OLERR:15-0002
OLERR:0F-0001


Groet,
Pieter

Laatst gewijzigd door pieter.wiersma; 15 juli 2007 om 10:38.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 augustus 2007, 11:32
JaaNijn JaaNijn is offline
Lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 01 januari 2006
Berichten: 19
Pieter
Na ruim een jaar heb ik maar weer eens geprobeerd om mijn Z22 te synchroniseren met Microsoft Oulook 2003. Daarvoor vanalles afgezocht en geraadpleegd; ook de FAQs leverden niets op. Ik krijg na de synchronisatie dezelfde meldingen in het logview.
Bij het synchroniseren krijg ik de vraag welk profiel te gebruiken. Daar is maar één keuze "Outlook". Ik weet niet of er een verschil is in de naam die ik aan de palm heb gegeven en de naam als beheerder van de pc (administrator).
Wie het weet mag het zeggen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 augustus 2007, 17:37
pieter.wiersma
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi JaaNijn,

Het probleem om tussen mijn T5 en Outlook2003 weer te kunnen syncen heeft mij heel wat hoofdbrekens gekost.

Eén van de oplossingen van Microsoft is het fixen van msmap32.dll of mapi32.dll in de C:\Windows\system32 folder. Hernoem eerst de bestaande mapi32.dll naar mapi32.dll.old en dubbelklik daarna op fixmapi.exe in dezelfde folder.
Description of the Fixmapi.exe Tool Included with Internet Explorer 5
You receive a program conflict error message when you start Outlook 2000

Ook kreeg ik op de newgroups van Microsoft het advies op msmapi32.dll te verwijderen in de map
C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1043
Na opstarten Outlook wordt dit bestand weer hersteld.
Deze oplossingen werkten niet bij mij..

Omdat de OLERR-meldingen bleven bestaan, en er dus niet werd gesynchroniseerd, heb ik met Palm-Support een uitgebreide mailwisseling gevoerd. De suggesties van Palm heb ik in een pdf.bestand gezet en die kun je hier downloaden:
http://www.frisia60.nl/palm/Probleem...nc-OUTLOOK.pdf

Alle oplossingen van Palm ten spijt heeft het niet tot een opslossing van het probleem geleid.
Kennelijk staat er ergens een bestandje (.dll?) of een registersleutel niet goed. De oorzaak heb ik niet kunnen achterhalen.
Mijn (ingrijpende) remedie was het formateren van de C:\-schijf en alles opnieuw installeren. Ik heb meerdere partities, dus mijn data werd hierdoor niet geschoond.
Wel van belang, als je dit doet, om je persoonlijke bestanden als mail, favorieten, etc veilig te stellen.


Ik wens je succes met de aanpak.
Pieter
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 augustus 2007, 18:29
JaaNijn JaaNijn is offline
Lid
Model: Palm Z22
 
Geregistreerd: 01 januari 2006
Berichten: 19
Bedankt voor de reactie. U hebt er veel werk van gemaakt. Ik ga het nu eerst maar eens zitten lezen.
Het is wel triest, dat zo'n probleem zoveel vragen oproept. Ongetwijfeld zal een handleiding wel niet volledig zijn.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 januari 2008, 11:18
rmeeuwissen
Guest
 
Berichten: n/a
msmapi.dll

Verwijder msmapi.dll in C:\Program Files\Common Files\System\MSMAPI\1043
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023