Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29 januari 2007, 11:00
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
[Software] TreoMemo, een nieuwe memoapplicatie

Ontwikkelaar GX-5 heeft een vervanging van de standaard Memo-applicatie uitgebracht met de naam TreoMemo. Het ziet er gelikt uit en voegt flink wat functionaliteit toe aan de standaard Memo Pad.

Zoals de naam al suggereert is TreoMemo speciaal gemaakt voor de Treo (650, 680 en 700p). Je kunt gewoon je oude memo's blijven gebruiken, want TreoMemo gebruikt dezelfde database. De gebruikersinterface is geheel te besturen met de toetsen van de Treo.

Het is mogelijk om aan een memo een alarm te hangen, zodat het ook echt een memoapplicatie wordt: "Ik moet straks niet vergeten brood te halen". Er kunnen zelfs mp3-memo's gebruikt worden, maar daarvoor moet wel Pocket Tunes geïnstalleerd zijn. Memo's kunnen direct per SMS of email verstuurd worden en de werking van het 'highlighten' van tekst is verbeterd.

Je kunt voor TreoMemo diverse skins downloaden, die bijvoorbeeld bij de kleur van je Treo 680 passen, maar de standaardskin Sticky Note ziet er al heel gelikt uit. Wie TreoMemo in actie wil zien, kan naar een videocast over TreoMemo kijken. Je hebt hievoor wel Quicktime nodig. TreoMemo is op de site van GX5 verkrijgbaar en kost $9.95.

Wil je echter een gratis Memo-vervanger, dan is ChronMemo misschien wat. We hebben ChronMemo eerder genoemd in een nieuwtje over drie handige gratis applicaties voor je Palm.


Bron: Gx5: TreoMemo
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 3611-z1i9gullk6k.jpg‎ (33,1 KB, 3x gelezen)
Bestandstype: gif 3624-z7lgi1xjs4h.gif‎ (11,5 KB, 4x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 januari 2007, 11:05
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Grafisch gezien een erg leuk programma. Ik zou willen dat meer ontwikkelaars aandacht zouden besteden aan het uiterlijk van het programma. Dit programma heb ik een klein uurtje op mijn Treo gehad....een uurtje omdat het 1 heel groot nadeel heeft t.w. te veel beschikbare schermruimte gaat op aan uiterlijk vertoon. er blijft heel weinig ruimte over voor de daadwerkelijke memo.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 januari 2007, 11:40
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
En dat is nou net het verschil tussen de basis van PalmOS en het grafische vertoon van Windows Mobile.

Het laatste ziet er op het eerste gezicht veel fraaier (en dus beter, denkt men dan) uit, maar het gaat uiteindelijk om het gebruik en dat is iets waar Palm altijd heel sterk in is geweest.

Mij viel dit programma ook direct op, maar als je even verder kijkt naar het werkelijke nut kun je volgens mij gewoon gebruik maken van de alarmfunctie in je agenda of bij de takenlijst.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 januari 2007, 11:48
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Als ik het goed zie is TreoMemo in de aanbieding voor $4,95 tot 31 januari. Echt duur is het dus niet. Ik ga het toch ook eerst even proberen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 januari 2007, 12:05
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Persoonlijk snap ik de toegevoegde waarde van een alarm bij een memo ook niet zo. Volgens mij hoort dat - zoals Roel terecht opmerkt - eerder bij een taak of een afspraak. Het voorbeeld van Frans (misschien niet zo'n goed voorbeeld) lijkt me ook veel eerder een taak dan een memo. Memo's zijn voor mij meer naslag voor de langere termijn, maar niet echt zaken die ik moet afhandelen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 januari 2007, 12:13
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Ik denk dat zowel de standaard Memo- als de ToDo applicatie een beetje ondergeschoven kindjes zijn. Programmaatjes als TreoMemo zijn eigenlijk alleen maar (al dan niet wanhopige) pogingen om de functionaliteit van Memo en ToDo een beetje uit het slop te krijgen. Een gelikte Grafische UI helpt aarbij, maar dan moet je inderdaad geen ellenlange verhandelingen in je memo zetten...
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 januari 2007, 12:20
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Voor mij hoeven Memo en ToDo niet uit het slop gehaald te worden. Ik gebruik ze veel en naar redelijke tevredenheid. Ik heb wel geprobeerd ToDo te koppelen aan shadowplan. Dat was echter geen succes. Omdat ik op mijn werk Outlook gebruik en daar op de PC actiepunten invoer moet ik de nieuwe ToDo's steeds weer in Shadowplan binnenhalen. Dit is onhandig en geeft veel dubbelingen of gebroken links vanb Shadowplan naar ToDO. Kortom: op dit moment gebruik ik alleen ToDo. Memo vind ik handig vanwege gemakkelijke toegankelijkheid.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 januari 2007, 12:23
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik had graag een notes-achtig iets en eventueel een voicememo ingebouwd gezien in de memoapplicatie, net als op WM toestellen. Het grafische gedeelte maal ik niet zo om, en bij Treomemo kun je bijna niks meer lezen op het scherm omdat de skin zo groot is.

Ik gebruik Easynotes:

http://www.iambic.com/easynotes/palmos/
Met citaat reageren
  #9  
Oud 29 januari 2007, 12:27
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Ja, lekker is dat. Ik heb net TreoMemo geinstalleerd. Twee tellen nadat ik had geconstateerd dan het grafische gedeelte inderdaad erg klein is, schiet mijn Treo in een reset . Gaat er dus gelijk weer af.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 06 februari 2008, 00:23
henkrek henkrek is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 27 oktober 2007
Berichten: 1
registration treomemo

Did anybody had problems with registration code of TreoMemo. I bought the software and registration key doesn't work. Apparently it's a common problem because on their website there is a link to follow when registration doesn't work. But no reaction after filling in. I'm not amused with GX-5!
Henk
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023