Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13 juni 2007, 16:00
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
[Nieuws] Custom ROMs nu ook voor de Treo 680

Veel Treo 650-powerusers hebben de ROM van hun GSM gecustomized. Tot voor kort een bezigheid exclusief voor Treo 650 gebruikers, maar nu kan het ook op de Treo 680. Niet met zo'n geavanceerde tool als voor de Treo 650, maar het werkt wel.

Software zoals de Quick Tour en hulpbestanden voor de talen Frans, Spaans, Italiaans en Duits kunnen bijna allemaal zonder problemen verwijderd uit de ROM. Ook als je Versamail, PocketTunes en Documents To Go maar niks vindt kun je die verwijderen. De vrijgekomen ruimte kun je vullen met alternatieve (mail en MP3) programma's of gewoon leeg laten, zodat het vrijgekomen ROM gedeelte aan de DBcache (RAM)toegevoegd wordt.
Bij de Treo 650 werd gebruik gemaakt van een geavanceerde ROM Tool (zie plaatje). Voor de Treo 680 wordt een installer gebruikt, die op een SD kaart gekopieerd moet worden en automatisch gestart wordt. In de Treo 650 workshop kun je zien hoe het een en ander op de Treo 650 werkt en welke programma's geschikt zijn voor plaatsing in de ROM. Voor de Treo 680 kun je terecht op de forums van TreoCentral.com.
Let wel op: customizing een ROM doe je op eigen risico, je garantie vervalt en bij problemen loop je het risico met een onbruikbare Treo te blijven zitten.


Bron: News - Custom ROM's for the Treo 680 - use at your own risk
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 4212-vbuon2j6dkb.jpg‎ (154,6 KB, 8x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 13 juni 2007, 16:14
Jozz Jozz is offline
Forumbikkel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 06 oktober 2006
Berichten: 120
Ik volg het topic op TreoCentral al een tijdje, maar ik wacht er nog even mee. Sowieso wil ik eerst wachten tot er een officiële romupdate is voor de unlocked Treo 680.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 juni 2007, 02:14
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
Volgens mij zit de singapore SMS update voor ons postbankers belangrijk er ook niet op een van de customs bij, mijn scherm is in diggelen ik wacht nog op nieuws van pdaparts GRrrrrrrrrrr
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023