Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 19 mei 2001, 19:57
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Question

Ik ben nu al enige maanden trotse bezitter van een tof m100'je, ondanks zijn 2mb geheugen een toffe knaap.

Nu heb ik al tonnen geruchten opgevangen over de m505, voornamelijk negatieve.
Als je nu objectief de Palm m505 vergelijkt met de compaq ipaq (ja, Win Pocket PC, weet ik & zonder ons trouw Palm OS), welke van de 2 is dan de beste keus op dit moment???? Ik begin te twijfelen!

Wat is trouwens de situatie van Palm als we 5 jaar verder zijn?

Versta me niet verkeerd, ik hou van Palm! Zaaaalig! Maar ja... Graag expertopinies aub met tonnen referenties!

P.S. Netwerk (Belgisch pc magazine) heeft nu een PDA-special in de maand Mei met vergelijkingen, allen erin, behalve de m505 natuurlijk... Zo kwam ik ook te weten dat de Handspring Visor Deluxe/Edge geen backlight hebben. LOL!

__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 mei 2001, 23:04
en passant
Guest
 
Berichten: n/a
Talking

Qua hardware denk ik dat de m505 zich verhoudt tot de andere palms en palm-achtige zoals de iPaq zich verhoudt tot de andere PocketPCs. Ten opzichte van elkaar zijn ze, afgezien van de grootte, nagenoeg gelijk: de m505 is een iPaq met Palm OS en de iPaq is een m505 met Pocket PC OS. Het resultaat is dan ook mijns inziens dat iedere vergelijking tussen deze twee apparaten weer terug is bij de aloude discussie over welk besturingssysteem (software) de voorkeur verdient.

Voor basale organizer functies blijft de Palm door zijn eenvoud de meest geschikte PDA (de Zen onder de PDA's). Een conclusie die ik ooit trok toen ik de Pilot 1000 kocht toen hij net werd geintroduceerd en een conclusie die ik wederom moet trekken na een uitstap gemaakt te hebben naar Windows CE, Psion en vrij recentelijk Pocket PC (iPaq).

Maar, indien je meer wenst dan het structureel bijhouden van je gegevens zoals bijvoorbeeld beeldbewerking, muziek afspelen, e-books lezen, diagrammen (mindmaps) maken, dicteren kan ik je vooral de iPaq aanraden.

De extra (vnl. multimediale) functionaliteit die de Pocket PC toevoegd komt tot uiting in de grotere omvang van de apparaten die het besturingsysteem draaien en een vergrote complexiteit in het gebruikersgemak.

Kortom: wil je alleen gestructureerd gegevens bijhouden ga voor de m505. Wil je meer (en je moet je hierbij serieus afvragen of er meer te verlangen valt van een apparaatje met de form-factor van de huidige PDA's, vooral als je je realiseert dat wat je meer wilt altijd optioneel is in de zin dat alle hierboven beschreven extra Pocket PC functionaliteit ook met eenvoudige equivalenten te ondervangen is (mp3 spelers, dictafoon, computer, gewone boeken) dan raad ik je de iPaq aan.


Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 mei 2001, 23:08
en passant
Guest
 
Berichten: n/a
Wink

Trouwens, de Handsprings hebben wel een backlight.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 mei 2001, 15:42
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Ik heb voor enkele weken een iPaq ter review gekregen. Verder komt m'n m505 hopelijk voor 1 Juni. Je raadt het al: ik wil een uitgebreid vergelijkend review gaan schrijven...
deze komt in de eerst volgende nieuwsbrief (8 juni).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 mei 2001, 16:01
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fjodor
Ik heb voor enkele weken een iPaq ter review gekregen. Verder komt m'n m505 hopelijk voor 1 Juni. Je raadt het al: ik wil een uitgebreid vergelijkend review gaan schrijven...
deze komt in de eerst volgende nieuwsbrief (8 juni).
Zalig! Als Palmfan wil ik beiden wel eens naast elkaar zien staan! Net wat ik nodig had!

Thanx!

__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 mei 2001, 06:31
herman2
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb

Wellicht kan dan ook meteen de nieuwe Sony Clie in de vergelijking worden betrokken. Als ik de informatie mag geloven is dat een apparaatje met kwaliteiten van zowel iPaq als m505. Deze Clie is (nog) niet in Europa, althans Nederland verkrijgbaar maar wel in de VS dus daar valt aan te komen. Ik heb het sterke vermoeden dat de nieuwe Clie als winnaar uit de vergelijking komt.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 mei 2001, 07:23
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Herman,

We zijn natuurlijk naarstig op zoek naar het kleurenmodel van Sony. Zelf ben ik ook heel benieuwd wanneer het leverbaar zal zijn in NL.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 mei 2001, 09:21
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door herman2
Wellicht kan dan ook meteen de nieuwe Sony Clie in de vergelijking worden betrokken
Dat wordt iets voor later. Ik heb nu al nogal weinig tijd om voor 8 juni alles goed te testen... (de m505 moet ik nog krijgen)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 mei 2001, 13:33
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Even vermelden dat ik een goede vergelijking gevonden heb op het net onder http://www2.pdabuzz.com/Reviews/Deta...00_Series.html : kijk vooral naar de screenshots in direct zonlicht waar de 505 plots enorm goed lijkt, maar dan ook naar de shots in het donker, die iets treuriger zijn...

__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023