alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
||||
|
||||
Geen SMTP verbinding op Treo 680
Normaal haal ik op een Treo 680 met Versamail 3.5.5 alleen e-mail op van pop3.hetnet.nl via een Telfort (roaming via het KPN netwerk) sim-kaartje.
Nu probeer ik een e-mail te versturen en krijg te lezen dat de smtp.hetnet.nl niet bereikbaar is (Versamail: Unable to connect to smtp.hetnet.nl Please verify your server name entry.). Rondzoekend op internet vind ik nogal wat narigheid met Versamail op een Treo. Is er nog een forumlezer die wél e-mails kan sturen op zijn Treo 680 en mij wil verklappen met welk programma en welke instellingen dat lukt? Bij voorbaat mijn hartelijke dank! P.S. Is het mogelijk om met een Treo een URL te pingen? Dan kan ik de bereikbaarheid van de smtp.hetnet.nl bekijken. De laptop heeft er geen enkel probleem mee (average 26 ms) UPDATE: Deze vraag werd beantwoord in: http://www.palmclub.nl/forums/intern...-nettrace.html Hoe weten ze het zo te verstoppen.. Enfin, de ping naar smtp.hetnet.nl doet 't gewoon (in slechts 1250 ms). ![]() ![]() ![]() P.S.2 Web browsing is geen enkel probleem. P.S.3 Kan de moderator de kopregel aanpassen naar Treo? Laatst gewijzigd door CWdV; 07 april 2012 om 11:06. |
|
||||
|
||||
Waarschijnlijk ongerelateerd, maar ik Pre3 heeft moeite met het benaderen van mijn hccnet mailaccount. Het wachtwoord wordt niet geaccepteerd.
Op mijn iMac komt de hcc-mail gewoon binnen. Een keer de boel resetten wellicht? Het morgen weer proberen? Is er wellicht onderhoud bij hetnet? Gr, Roel
|
||||
|
||||
ik weet niet of het hier mee te maken kan hebben, maar er zijn providers die het alleen toestaan van je huis adres ( ip-nummer ) post te verzenden.
dat kan je omzeilen door bv een gmail adres aan te maken en daar de smtp server van te gebruiken. versamail vond ik trouwens niet lekker werken, snappermail wel
|
||||
|
||||
@Roel: dank voor de bijbehorende o.
Het versturen lukt al dagen niet, want ik ben al enkele dagen zelf zoekend geweest. @Arie: Waarom lukt post versturen wel van twee aparte computers? Of denk je aan het IP adres van mijn ADSL-modem? UPDATE: Snappermail geïnstalleerd, maar ook hier helaas: SMTP Rcpt To: command failed: 550. Laatst gewijzigd door CWdV; 07 april 2012 om 12:09. |
|
||||
|
||||
Citaat:
Het is vrij achterhaald dat providers nog altijd niet vereisen dat iedere verbinding beveiligd wordt (versleuteld en met wachtwoordauthenticatie), want dan zou je deze restrictie niet meer in stand hoeven te houden. |
|
||||
|
||||
@ Domo: beide computers zitten achter dezelfde router, dus dat is een pot nat.
Dat port 25 niet bruikbaar is buiten die pot, wekt mijn verbazing. Stuurt niemand berichten met zijn GSM via hetnet? |
|
||||
|
||||
@CWdV id het ip-adres van je modem
![]() Desktop : Debian Wheezy / Windows 7 (in Virtualbox) Laptop : Debian Jessie / Windows 7 (in Virtualbox) SpiderOak referral link Laatst gewijzigd door Arie1961; 07 april 2012 om 13:19. Reden: naam verbeterd |
|
||||
|
||||
Wacht even: versturen. Bij hccnet lukte dat nooit via smtp.hccnet , maar moest ik een ander adres gebruiken, tegenwoordig via xs4all. Kan het zijn dat hetnet kort geleden ook iets heeft aangepast?
Gevonden (bron: http://kpn-customer.custhelp.com/app...il/a_id/7262): Inkomende mailserver (POP3): pop.kpnmail.nl (poort 110) Uitgaande mailserver (SMTP): mail.kpnmail.nl (poort 25) Succes, groeten, Roel
|
||||
|
||||
Iets weggeslikt en een gmail account geopend.
Gmail levert SSL porten voor het e-mail verkeer. Maar de SMTP server vertikt het nog steeds. Betekent SMTP soms Sado-Masochistisch Technisch Probleem? Kan gmail wel op een Treo, zie: http://support.google.com/mail/bin/a...l&answer=12103 Daar staat alleen de iPhone.. Laatst gewijzigd door CWdV; 07 april 2012 om 14:39. |
|
||||
|
||||
ja Gmail kan ook op de Treo
zelf heb ik Gmail imap zowel met versamail als snapermail gebruikt
|
||||
|
||||
Het werkt!
De oplossing: Én een Gmail account én Snappermail met de volgende instellingen: pop.gmail.com met port 995 met Always require SSL smtp.gmail.com met port 465 met Always require SSL Graag wil ik iedereen bedanken voor het meedenken. Een Prettige Pasen voor allen! @Arie: "ja Gmail kan ook op de Treo zelf heb ik Gmail imap zowel met versamail als snapermail gebruikt" Zou ik die instellingen voor Versamail mogen krijgen? Ik krijg Versamail niet aan het smtp-en.. Laatst gewijzigd door CWdV; 07 april 2012 om 16:54. |