alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
|
||||
|
||||
![]() Word veel gebruikt:
- X Launcher - Document to Go - Yaps - Schoolwerk - Avantgo - Mail(standaard) Voor fun: - Palmpix - |Hackme| - Billiards - Bejeweld - Lemmings (incl. 4 level packs) - Spy Hunter - Pacman - Zap!2000c
|
||||
|
||||
Welke programma's zijn een *must have*
Welke programma's zijn een *must have* (bericht #1)
Ik heb heel wat progamma's op die Palm van mij, teveel eigenlijk maar ik ben aan het uitzoeken wat ik op die Palm wil houden en wat ik echt nodig heb. Wat op m'n kaartje staat, gebruikt geen werkgeheugen dus dat is geen probleem. Hetgeen dat intern staat wel. Zo heb ik bijv. drie filemanagers " FileZ", "3XCom" en "FileProg" Twee maten converters "Converter v2.2" en "YAUC" Ik heb van die laatste zelf de voorkeur voor die eerste "Converter v2.2" Om maar iets te noemen. Welke readers moet je op je Palm hebben. Ik heb Plucker, Mobiread en CspotRun. Zoals documents/sheets to go en zo, nodig? Openoffice zet ook bestande om naar Palm formaat. Hebben jullie aanraders welke programma niet mogen ontbreken op je PDA? Het gaat mij dus niet om m'n Palm zo "Geweldig" te maken, maar wel om hem(of haar) functioneel te houden/maken. AYE |
|
||||
|
||||
![]() Mijn software:
Agendus Pro 8.03 Avantgo Bejeweld ChemTable Docs 2 Go FileZ iSilo KeepSafe Mobipocket RealOne TextPlus TomeRaider Medisch: Diagnosaurus Epocrates Eponyms MedCalc Merck Medicus Pocket Nenonatology 5MPed's Muziek: Metronome Pocket Beat |
|
||||
|
||||
- SoftIck Card Export II (USB drive emulator)
- Pocket Tunes (MP3 player) - ProWord (woordenboek) - TomeRaider (reader) - IMDb (ook in .tr3-formaat) - CIA world factbook (in tr3-formaat) tools (af en toe in gebruik): - Cleanup v2 - FileZ |
|
|||
|
|||
ik gebruik hem voor het moment als vervanging voor mijn laptop, om pdfs mee te lezen en al.
programma's : Adobe acrobat pdf Documents to go Contacts Webpro en clickomania als ontspanning ![]() Maar ben in feite nog wat op zoek naar wat het beste is, heb het ding nog maar pas ^^ |
|
|||
|
|||
Tsja
In de early days vroeg men dit ook al. Toen nog had ik een Palm V. Ik ben eigenlijk nooit verder gekomen dan Agendus Tealphone en sinds kort TomTom navigator Ultimate WineGuide en de Guide Rouge van Michelin Joor.us |
|
|||
|
|||
De standaard progs die worden meegeleverd: de standaard kantoor applicaties dus.
Web pro Calendar Contacts Memos Photos Tasks Voice memo (data voer ik thuis wel in. Graffiti 2 vind ik een ramp. Met mijn Vx kon ik sneller schrijven dan mensen kunnen praten) DocsToGo VersaMail SMS via IR en Nokia 6230 En verder: MMplayer in combinatie met Pocket DVD Realone Player MicroQuad (Heel verslavend maar jammer genoeg te weinig traks ) Solitaire Pjongg Lemmings (Die heb ik wat afgespeeld op de PC. Hele afdelingen gingen in de pauzes niet eens meer lunchen) |
|
|||
|
|||
Het is niet zo dat een agenda of een tasklist pakketje mijn palm nu zo bijzonder maakt. Het zou eerder bijzonder zijn als dat er niet op zou staan...
Wat maakt mijn palm nu zo bijzonder dan? Dat vroeg ik me laatst ook nog af... Ik was er redelijk op uitgekeken zeg maar... Maar... Toen kwam er umdh, toen klaarde mijn gezicht al weer iets op. (ik kon zelfs met mijn palmje gaan spelen) Daarna kreeg ik ook nog in de gaten dat dezelfde programmeur een pakketje genaamd Warpspeed gemaakt heeft... Nu moet ik zeggen dat warpspeed bij mij niet erg stabiel is. Ik kan sommige programma's ogenschijnlijk sneller laten draaien maar ik heb het idee dat ik het 'iin real life' niet merk... MAAR wat ik wel merk is de screensilencer !!! DAT IRRITANTE PIEPJE IS VERDWENEN !!! (ik weet niet of er meerdere mogelijkheden zijn om die irritante schermpiep van de T2 weg te krijgen maar met Warpspeed lujt dat iig wel. (er blijft maar een zeer gering brommetje over, maar iig niet meer dat piepje welke je continu bleef horen....) Verder had ik zonder bovenstaande pakketjes mijn palm zeker niet weggedaan. ViaMichelin Mapsonic met mijn bluetooth gpsontvanger maakte mijn palm toch ook wel bijzonder... Verder gebruik ik: Aeroplayer (vooral om de mooie instelbaarheid van het laag) AvantGo CardExport RescoExplorer LJP (lekker mario brossen) Obfuscate (al die irritante niet gebruikte ROM-icons vergergen) RescoView SlovoEd TCPMP (alleen te doen icm UDMH, maar zeker de moeite waard en freeware !!!) UDMH (natuurlijk) ViaMichelin (ik ben bijna altijd de weg kwijt maar nu alleen nog maar figuurlijk...) Warpspeed... |
|
||||
|
||||
De toppers:
Timecompanion Datemate Actmgr |
|
||||
|
||||
Software? Inhoud!
Welke software mijn Palm functioneler maakt is:
Linkesoft Screenshot 2.3 JFile 5.6 Docs To Go 7.006 en vooral: eReader De inhoud die mijn Palm geweldig maakt: 40 boeken een complete medische database diverse Word en Excel docs De inhoud die mijn Palm leuker maakt: MP3's gekopieerd van mijn LP's Mijn foto's. En mijn boeken natuurlijk. Ik wil nu nog alleen Pocket Tunes en dan ben ik tevreden. HEEL tevreden. ![]()
|
|||
|
|||
software
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zinv
Welke software mijn Palm functioneler maakt is:
Linkesoft Screenshot 2.3 JFile 5.6 Docs To Go 7.006 en vooral: eReader De inhoud die mijn Palm geweldig maakt: 40 boeken een complete medische database diverse Word en Excel docs De inhoud die mijn Palm leuker maakt: MP3's gekopieerd van mijn LP's Mijn foto's. En mijn boeken natuurlijk. Ik wil nu nog alleen Pocket Tunes en dan ben ik tevreden. HEEL tevreden. ![]() |
|
||||
|
||||
Alleen maar freewareprogramma's: Freewarepalm.com
Alle soorten PalmOS software: Palmgear.com En natuurlijk Pdassi.nl . Groeten, Roel.
|
||||
|
||||
Mijn software die nu op mijn Zire 72s staat:
Utilities: Acrobat Reader -> PDF lezen op je PDA Agendus Pro 8.5 -> De perfecte agenda AvantGo -> makkelijk internet verkennen BackupMan -> Je totale geheugen backupen op je SD kaartje PalmVNC 2.0 -> Het besturen van je PC op afstand (Freeware, aanrader!) FileZ -> File Manager Destaller Lite -> Geen troep meer op je PDA SlovoEd -> Woordenboek voor veel Europese talen Fun: Astraware Bejeweled 2.0 Deluxe -> Game Astraware Hellfire -> Game DioPlayer -> Winamp voor je PDA (Freeware, aanrader!) Verichat -> MSN Messenger voor je PDA TCPMP -> Mijn DivX films kijken op mijn PDA (Freeware, aanrader!) EDIT: Collectie aangevuld met: Versamail -> Gmail checken op mijn pda Astraware Mummy Maze -> Nog wat extra vermaak ![]() Hopelijk hebben jullie er wat aan ![]() Laatst gewijzigd door JeroenB; 16 juni 2005 om 20:01. |
|
||||
|
||||
Eigenlijk installeer ik teveel ellende op mijn T3, er komt veel spul bij, maar gooi gelukkig ook veel weg, maar als ik er goed over nadenk gebruik ik de volgende programma's het meest
Calendar - Synchroniseren met Outlook; Memo - Om notities te maken; TomTom3 - om te navigeren in de auto; RescoExplorer - filemanager; TCPMP - perfecte video afspeler. * edit * TomTom3 moet TomTom5 zijn ![]() Laatst gewijzigd door Vincent; 27 augustus 2005 om 11:52. |
|
||||
|
||||
TomTom 4 of 5 hoop ik dan?
![]() |
|
|||
|
|||
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeroenB
Mijn software die nu op mijn Zire 72s staat:
Utilities: Acrobat Reader -> PDF lezen op je PDA Agendus Pro 8.5 -> De perfecte agenda AvantGo -> makkelijk internet verkennen BackupMan -> Je totale geheugen backupen op je SD kaartje PalmVNC 2.0 -> Het besturen van je PC op afstand (Freeware, aanrader!) FileZ -> File Manager Destaller Lite -> Geen troep meer op je PDA SlovoEd -> Woordenboek voor veel Europese talen Fun: Astraware Bejeweled 2.0 Deluxe -> Game Astraware Hellfire -> Game DioPlayer -> Winamp voor je PDA (Freeware, aanrader!) Verichat -> MSN Messenger voor je PDA TCPMP -> Mijn DivX films kijken op mijn PDA (Freeware, aanrader!) EDIT: Collectie aangevuld met: Versamail -> Gmail checken op mijn pda Astraware Mummy Maze -> Nog wat extra vermaak ![]() Hopelijk hebben jullie er wat aan ![]() |
|
||||
|
||||
Citaat:
heb je die programma's allemaal gekocht dan via freeware....of ben ik nu zo dom?
Laten we weer ontopic gaan ![]() |
|
||||
|
||||
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Het grootste deel is inderdaad niet gratis. Kopen kan bij palmgear.com of pdassi.nl. Bij die laatste kun je ook zonder creditcard bestellen.
Laten we weer ontopic gaan ![]() ![]() De titels kun je op de websites van de producenten bestellen, of bij de genoemde webshops in de post van Bram
Pak ook eens een filmpje op je Palm! ![]() palm (de ~ (m.), ~en) 1 tropische en subtropische boom, behorende tot de familie der Palmacae => palmboom 2 binnenvlakte van de hand => handpalm 3 buksboom 4 Personal Digital Assistent van uitmuntende kwaliteit 5 bier van hoge goesting (met dank aan ghia ![]() |
|
||||
|
||||
Citaat:
Hij bedoelt denk ik dat ik de programma's via het bedrijf Freeware heb gekocht .
Als je een laptop van de zaak met Windows XP krijgt ga toch ook niet zeggen dat je freeware XP hebt ![]() |
|
|||
|
|||
ja dat bedoelde ik ook eigenlijk...want ik zag allemaal programma's staan waar je voor moest betalen.
Maar het is dus ook mogelijk om via freeware de programma's te downloaden en op je palm te zetten... dan moet ik nog maar ff goed verder zoeken ![]() |