Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 12 november 2001, 21:36
Willems
Guest
 
Berichten: n/a
De zogenaamde nummer 3: 8310 is al beschikbaar in de winkel, ik weet de prijs niet precies.. Maar zijn we dat niet gewend met mobiele telefoons hahahah

Greetz,

Pascal

Edit: Inderdaad foutje...
Met citaat reageren
  #22  
Oud 12 november 2001, 22:32
MEM@
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willems
De zogenaamde nummer 3: 6310 is al beschikbaar in de winkel, ik weet de prijs niet precies.. Maar zijn we dat niet gewend met mobiele telefoons hahahah

Greetz,

Pascal
Mjah thnx voor je melding maar ik denk dat je hem verward met de 8310 deze kost rond de f1100,- los.

De 6310 heb IK nog nergens gezien als jij hem wel ergens hebt gezien dan wil ik het natuurlijk wel weten

sorry f1100,- bedoelde ik
Met citaat reageren
  #23  
Oud 12 november 2001, 22:34
rjbroer
Guest
 
Berichten: n/a
Waarschijnlijk 1100,-? Voor 110,- wil ik er wel een groot aantal inkopen

RJ
Met citaat reageren
  #24  
Oud 12 november 2001, 23:55
palmvx's schermafbeelding
palmvx palmvx is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 01 februari 2001
Berichten: 193
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuinnBlackwatch
ze zijn VOLLEIG identiek....

dus ook de interne componenten, nou zeg ik niet dat je geheid problemen met de 8xxx serie zult hebben maar de kans is zeer aanwezig
ik denk dat je vrienden geluk hebben dus.....

Dat is niet waar. De ingebouwde modem in de 8850 heeft een ander driver en kan 14.4kbs ipv 9.6kbs aan indien het netwerk dit ondersteund. Het is wel zo dat de 8850 ook werkt met de driver van de 8210 en andersom. Ik heb beide telefoons en het valt me op dat de palm Vx en m505 met de nokia 8850 geen enkele probleem heeft terwijl met de 8210 de zaak sporadisch wil vastlopen.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg palmnokia.jpg‎ (28,2 KB, 12x gelezen)
__________________
The difference between men and boys is the size of their toys.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 13 november 2001, 06:27
pietermx
Guest
 
Berichten: n/a
Irri drivers

De Siemens ME/S45 kan met GPRS maximaal 115KB/s aan (dit is het maximum wat GPRS kan verwerken met een 100% goede verbinding en als NIEMAND gebruik maakt van het zelfde basis station als jij zit te GPRS'en), het maximum wat IrDA (infrarood) kan verwerken. Echter hier heb je niks aan aangezien GPRS (meestal) niet sneller gaat dan 32 Kbits/s (= 4 Kbyte/s)... Ik zou voor communicatie via het GPRS netwerk echt voor een siemens kiezen of anders voor een ericsson (de laatste modellen van err. hebben net zoals siemens ook RAM dat toegankelijk is voor de gebruiker).
Met citaat reageren
  #26  
Oud 13 november 2001, 08:33
MEM@
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door palmvx



Dat is niet waar. De ingebouwde modem in de 8850 heeft een ander driver en kan 14.4kbs ipv 9.6kbs aan indien het netwerk dit ondersteund. Het is wel zo dat de 8850 ook werkt met de driver van de 8210 en andersom. Ik heb beide telefoons en het valt me op dat de palm Vx en m505 met de nokia 8850 geen enkele probleem heeft terwijl met de 8210 de zaak sporadisch wil vastlopen.

Maar ja is er hier een nederland een etwerk die dat ondersteunt?
Met citaat reageren
  #27  
Oud 13 november 2001, 15:10
palmvx's schermafbeelding
palmvx palmvx is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 01 februari 2001
Berichten: 193
kpn
__________________
The difference between men and boys is the size of their toys.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 14 november 2001, 02:34
QuinnBlackwatch
Guest
 
Berichten: n/a
oh t modem is anders? dat wist ik niet, , bij deze dan....

maar ik ik had t ook meer over het "probleem" onderdeel van de 8xxx serie en dat is t lcd gebeuren, die is in alle telefoons identiek, het is zelfs niet zeker of ze het probleem hebben opgelost met de 8310, ik ben benieuwd.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 14 november 2001, 09:01
MEM@
Guest
 
Berichten: n/a
Dat is weer iets anders

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door palmvx
kpn
Nee dat is niet helemaal zo. KPN ondersteunt HSCD maar ja betaalt je echt helemaal scheel voor een beetje fatsoenlijke verbinding. btw de 8850 ondersteunt geen HSCD dus je hebt er al nix aan.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 14 november 2001, 12:57
pietermx
Guest
 
Berichten: n/a
Voordat je een beetje met normale snelheid verbinding kunt maken met internet via je mobiel zijn we denk ik al een aantal jaartjes verder, UMTS. GPRS is geschikt voor AvantGo, Email en andere vergelijkbare toepassingen maar lekker internetten zit er echt niet in.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 14 november 2001, 13:03
MEM@
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pietermx
Voordat je een beetje met normale snelheid verbinding kunt maken met internet via je mobiel zijn we denk ik al een aantal jaartjes verder, UMTS. GPRS is geschikt voor AvantGo, Email en andere vergelijkbare toepassingen maar lekker internetten zit er echt niet in.
Mjah volgens wat ik heb gelezen kun je met GPRS snelheden tot 144kbps halen als je provider het een beetje goed aanpakt. Moet toch genoeg zijn ?
Met citaat reageren
  #32  
Oud 14 november 2001, 13:06
palmvx's schermafbeelding
palmvx palmvx is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 01 februari 2001
Berichten: 193
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuinnBlackwatch
oh t modem is anders? dat wist ik niet, , bij deze dan....

maar ik ik had t ook meer over het "probleem" onderdeel van de 8xxx serie en dat is t lcd gebeuren, die is in alle telefoons identiek, het is zelfs niet zeker of ze het probleem hebben opgelost met de 8310, ik ben benieuwd.
het lcd bij de 8850 is anders dan de 8210. de 8210 is veel gevoeliger dan de 8850, komt mede door de bouw en het kunnen veranderen van frontjes
__________________
The difference between men and boys is the size of their toys.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 14 november 2001, 13:22
palmvx's schermafbeelding
palmvx palmvx is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 01 februari 2001
Berichten: 193
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MEM@


Mjah volgens wat ik heb gelezen kun je met GPRS snelheden tot 144kbps halen als je provider het een beetje goed aanpakt. Moet toch genoeg zijn ?
volgens mij is de infrarood poort van de palm ook maar beperkt. Je kan theoretisch 115400 bps halen met de infrarood van de palm, maar ik haal maar 1.2 kbs als ik via mochasoft en de infrarood van mijn laptop (FIR, ondersteund 4mbps) internet op mijn palm. (ja, ik weet dat het met de laptop zelf beter gaat maar het is af en toe geinig om alleen met de palm te surfen over het net)
__________________
The difference between men and boys is the size of their toys.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 14 november 2001, 13:33
pietermx
Guest
 
Berichten: n/a
UMTS heeft 2x de snelheid van een normale telefoonlijn (56kb/s - DENK ER OM KILOBITS, NIET BYTES - 8 BITS = 1 BYTE). Over de infrarood poort van de Palm. Ik denk niet dat dit aan de infrarood poort ligt, maar aan de capaciteiten van de Palm zelf (snelheid geheugen, bus clock etc.).
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023