Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04 augustus 2003, 10:22
ACEWL
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy Versamail eerst keer

Hallo,

Ik heb eindelijk de TT en heb van de cd 2 versamail geinstallerd.
Maar nu komt het probleem welke gegevens moet ik invoeren e-mail pop/mail kan iemand me daar bij helpen ik ben nog niet zo thuis in deze wereld.

MVG,Willem
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 augustus 2003, 12:50
frarie's schermafbeelding
frarie frarie is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 25 mei 2003
Berichten: 156
Dat ligt een beetje aan je internet provider. Ik ga ervan uit dat je provider op zijn minst 'pop' mail heeft:

1. Ga naar Accounts->Account Setup.
2. Druk op de New... button.
3. Vul een naam in voor het account dat je aanmaakt (dit mag vanalles zijn)
4. Selecteer bij Mail Service 'other' (ik ga ervan uit dat je niet 1 van de items in die lijst gebruikt).
5. Laat Protocol op 'POP' staan.
6. Druk op Next.
7. Vul de gebruikersnaam en passwoord van je e-mail account in. Je provider moet je dit hebben gegeven.
8. Zorg ervoor dat de juiste e-mail adres is ingevuld.
9. De 'incoming mail server' moet het internet addres van de pop mail server van je provider zijn. Je provider moet je dit hebben gegeven. Vaak is het zoiets als pop.provider.nl of pop3.provider.nl.
10. Dit zelfde geld voor je 'outgoing mail server'. Doorgaans is dit mail.provider.nl.
11. Done.

Nu zou het moeten werken...
Met citaat reageren
  #3  
Oud 04 augustus 2003, 12:59
ACEWL
Guest
 
Berichten: n/a
Mail

Citaat:
Op 04-08-2003, om 12:50 heeft frarie dit gezegd in bericht #2
Dat ligt een beetje aan je internet provider. Ik ga ervan uit dat je provider op zijn minst 'pop' mail heeft:

1. Ga naar Accounts->Account Setup.
2. Druk op de New... button.
3. Vul een naam in voor het account dat je aanmaakt (dit mag vanalles zijn)
4. Selecteer bij Mail Service 'other' (ik ga ervan uit dat je niet 1 van de items in die lijst gebruikt).
5. Laat Protocol op 'POP' staan.
6. Druk op Next.
7. Vul de gebruikersnaam en passwoord van je e-mail account in. Je provider moet je dit hebben gegeven.
8. Zorg ervoor dat de juiste e-mail adres is ingevuld.
9. De 'incoming mail server' moet het internet addres van de pop mail server van je provider zijn. Je provider moet je dit hebben gegeven. Vaak is het zoiets als pop.provider.nl of pop3.provider.nl.
10. Dit zelfde geld voor je 'outgoing mail server'. Doorgaans is dit mail.provider.nl.
11. Done.

Nu zou het moeten werken...

Hallo,

Bedankt voor het antwoord maar ik heb twee e-mail adressen,
wim.wl@planet.nl / wimwl40@msn.com
Welke van de twee moet ik nemen
Met citaat reageren
  #4  
Oud 04 augustus 2003, 13:15
frarie's schermafbeelding
frarie frarie is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 25 mei 2003
Berichten: 156
In princiepe is die keuze geheel aan jou, alleen heb ik zelf totaal geen verstand van MSN. Ik weet dus niet of die pop en/of imap ondersteunen of alleen maar web mail.

Ik zou daarom voor de planet account gaan. Maar dan kan je dus alleen mail van jouw planet account verzenden/ontvangen.

Het is overigens ook mogelijk om meerdere accounts aan te maken (daar waar je op 'New...' kan drukken in Account Setup). Maar zoals ik al zij, van MSN weet ik de details niet.

Ik ben 99% zeker dat Planet pop ondersteund. In de brieven die je van Planet hebt gehad moeten die servernamen, de usernaam en het password e.d. dus zijn vermeld.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 04 augustus 2003, 13:18
frarie's schermafbeelding
frarie frarie is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|C
 
Geregistreerd: 25 mei 2003
Berichten: 156
Oh, overigens nog een tip: voer je e-mail adressen nooit publiek op internet pagina's in zoals je hierboven hebt gedaan. Automatische zoekmachines zijn altijd het web aan het afzoeken naar dit soort publieke forums om e-mail addressen te vergaren waarnaar ze spam (reklame) kunnen sturen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 04 augustus 2003, 14:04
ACEWL
Guest
 
Berichten: n/a
mail

Citaat:
Op 04-08-2003, om 13:18 heeft frarie dit gezegd in bericht #5
Oh, overigens nog een tip: voer je e-mail adressen nooit publiek op internet pagina's in zoals je hierboven hebt gedaan. Automatische zoekmachines zijn altijd het web aan het afzoeken naar dit soort publieke forums om e-mail addressen te vergaren waarnaar ze spam (reklame) kunnen sturen.
OH ja dom daarom heb ik juist een tweede e-mail genomen.
nog bedankt voor de oplossing ik ga dirext aan de slag.

MVG,willem
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 augustus 2003, 14:08
hayomoizy
Guest
 
Berichten: n/a
msn, hotmail...

volges mij is msn mail zelfde of practisch zelfde as hotmail, en hotmail is ontzettend gierig wat betreft functies als popmail smtp ondersteuning etc, je kan outlook Xpress gebruiken want die is ook van microsoft en ondersteund het maar veel externe mail proggie ondersteunen geen hotmail, je kan Onemail proberen voor hotmail, schijnt te werken al heb ik ook veel negatieve recenties erover gelezen. Zelf gebruik ik xs4all, werkt perfect, met alles, je moet er een beetje voor dokken, maar het werkt fijn, mzzl, hajo...
Met citaat reageren
  #8  
Oud 09 augustus 2003, 17:56
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Ik heb nu een nieuw Hotpop account aangemaakt vor het ontvangen van mails via versamail. Ik zi alleen wel met een probleempje. Als ik een mail schrijf op mijn palm, en verstuur hem daarna via hotsync en outlook express, wordt het mailtje verzonden onder mijn vaders account (wij gebruiken er dus 2). Weet iemand hoe je dit moet oplossen?
__________________
Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 augustus 2003, 17:49
Vlammend's schermafbeelding
Vlammend Vlammend is offline
Heeft net een nieuwe!
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 augustus 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 147
Re: msn, hotmail...

Citaat:
Op 09-08-2003, om 14:08 heeft hayomoizy dit gezegd in bericht #7
volges mij is msn mail zelfde of practisch zelfde as hotmail, en hotmail is ontzettend gierig wat betreft functies als popmail smtp ondersteuning etc, je kan outlook Xpress gebruiken want die is ook van microsoft en ondersteund het maar veel externe mail proggie ondersteunen geen hotmail, je kan Onemail proberen voor hotmail, schijnt te werken al heb ik ook veel negatieve recenties erover gelezen. Zelf gebruik ik xs4all, werkt perfect, met alles, je moet er een beetje voor dokken, maar het werkt fijn, mzzl, hajo...
Ik heb ook XS4all en via GSM data kan ik wel internetten, alleen mijn email downloaden gaat niet. Ik schijn de servers niet goed te hebben staan. Deze staan echter absoluut goed, ook wordt er in de foutmedling iets gezegd over de DNS server. Waar kan ik ze instellen?
__________________
Mijn T2 is dood , lang leve mijn T|X
Met citaat reageren
  #10  
Oud 31 augustus 2003, 13:28
Vlammend's schermafbeelding
Vlammend Vlammend is offline
Heeft net een nieuwe!
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 augustus 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 147
Cool DNS problemen

Dit is inmiddels opgelost. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat gedaan heb??
__________________
Mijn T2 is dood , lang leve mijn T|X
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:16.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023