Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 01 maart 2001, 21:08
Mouse
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb KAbel internet (chello), maar om met mijn mobiele telefoon te kunnen internetten heb ik een inbelnummer nodig...........??????????? Ik heb een Libertel mobiel abonnement. Hoe doe ik dat.......heeft iemand hier ervaring mee.

Ojakan iemand mij uitleggen hoe ik op internet met mijn mobiel moet want uit die tips wordt ik niet wijs.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 maart 2001, 22:18
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Nou, volgens mij is dat niet zo moeilijk... eerste het beste benzine station heeft wel een gratis cd-rom voor je met een internet provider. ff inloggen op de site, registreren, en je hebt alles wat je wil!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 maart 2001, 22:59
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Of gewoon helemaal fijn doen; als student krijg je meestal van je universiteit wel een gratis inbel account

Nu nog een bridge of een nieuwe datakabel :|
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 maart 2001, 11:43
scottish_harry scottish_harry is offline
Lid
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 14 januari 2001
Locatie: Almen
Berichten: 23
Stuur een bericht via ICQ naar scottish_harry Stuur een bericht via MSN naar scottish_harry
Chello en mobiel inbellen

Ik heb ook een chello account en heb recent een palm modem gekocht. Heb het "probleem" als volgt opgelost. Een gratis account genomen bij HetNet. Bel nu naar HetNet. Kan met Multimail gewoon mijn email bij Chello lezen. Verzenden van email doe ik via HetNet. Het is namelijk niet mogelijk om via een andere account dan Chello via de Chello mailserver mail te verzenden. Daarnaast gebruik ik Browse-it als browser en via Yahoo kan ik (bv in het buitenland) gewoon mijn Chello email blijven lezen en verzenden.

Groet,

Harry Dekkers
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 maart 2001, 14:36
Jrn
Guest
 
Berichten: n/a
Mobiel inbellen

Ik had het probleem ook, maar dan met Wanadoo-kabel. Omdat ik geen zin had in een nieuw (gratis) account heb ik het inbelnummer van Wanadoo gevraagd.

Verder was het een beetje klooien met de instellingen, maar nu kan ik ook mobiel mijn wanadoo-e-mail binnenhalen. Daar heb ik dus geen extra account voor nodig.

Ik heb de instellingen ook zo geregeld dat wanneer ik mijn e-mail mobiel binnen haal, de mail op de server blijft staan. Pas wanneer ik het via de pc doe, wordt die gewist.

Moraal van het verhaal: de helpdesk kan je waarschijnlijk verder helpen.

ltr!

jrn
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 maart 2001, 19:07
Mouse
Guest
 
Berichten: n/a
Red face

Kan je mij dan vertellen hoe ik die instellingen moet doen?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 maart 2001, 22:33
Willems
Guest
 
Berichten: n/a
De instellingen voor een account zijn schrikbarend makkelijk, in de prefs van je palm kun je twee dingen configureren. Daar moet je eerst een nieuwe connectie aanmaken bij de tab connection van prefs:

Prefs > Connection > New

Daar krijg je dan een nieuw menu, waarin je kunt selecteren wat je wil en een naam kunt geven aan de verbinding.

De connection method is afhankelijk van wat je gebruikt, gebruik je globalpulse, dan verschijnt het ook daar, maar in mijn situatie gebruik ik een IR verbinding met een motorola timeport. Dus gebruik ik IRcomm to modem (ingebouwde modem in telefoon)Bij details kun je nog de init string en de bps rate instellen.

Nu heb je dus de verbinding met je modem ingesteld.

Daarna moet je nog de inbelgegevens van je account instellen en dat doe je in de tab

Prefs > Network

De normale gegevens moet je daar invoeren, login, password enz. Bij connection gebruik je de zojuist aangemaakte connection van de eerste stap.

Bij de details kun je dan nog de DNS servers toevoegen, wat mij in ieder geval wel beter lijkt dan het automatisch laten opzoeken van de DNS servers (is sneller)

Ik hoop dat dit een beetje helpt,

Greetz,

Pascal






Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:48.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023