Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 13 februari 2004, 15:10
Aantjes
Guest
 
Berichten: n/a
Speedtest

Houdie folks..

Ben op het moment in het (gelukkige) bezit van een Tungsten E, en met mijn Nokia 6510 en Orange World InternetAccess (Orange GPRS) kan ik redelijk surfen. Wel zou ik graag de snelheid willen meten. Of is de overdracht van het infrarood poortje snelheid bepalend/beperkend?

Ik gebruik WebToGo lite, dit ondersteunt geen frames, dus via speedtest.nl kom ik niet echt ver. Iemand overigens een betere browser in de aanbieding?

Iemand?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 februari 2004, 10:31
Aantjes
Guest
 
Berichten: n/a
Rare Vraag?

Heb ik een rare vraag gesteld, of heeft er echt niemand een idee/interesse in een speedtest?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 februari 2004, 11:36
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Waarom misbruik je niet gewoon het ping-commando?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 februari 2004, 12:13
Aantjes
Guest
 
Berichten: n/a
Pingen

Jean-Paul,

heb gepinged naar www.google.nl

antwoord:

reply from 216.239.59.104: bytes=32 time=2050ms TTL=245

daarna naar www.palmclub.nl

antwoord:

reply from 213.201.163.135: bytes=32 time=2040ms TTL=51

als laatste www.ilse.nl

antwoord:

reply from 62.69.162.200 bytes=32 time=2060ms TTL=246

Kan iemand mij vertellen wat ik hieruit kan aflezen?

Alvast dank...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 16 februari 2004, 13:58
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
JP: Interessant idee om het PING-commando voor de snelheid te gebruiken, maar heel eenvoudig is het niet.


Uitwerking:
Je hebt met 32 bytes gepingt, en daar doet hij ruim 2 seconden over. Doe nu eens een ping met 8 kilobytes, en kijk hoelang hij daarover doet.

Stel, dat is 5 seconden. Weet je dat hij over 8 kilobyte (8kb-32b is ongeveer 8kb) 3(=5-2) seconden doet. Even omrekenen, 8kB/3s = 2,7kBps. Voila.


Er zijn denk ik ook makkelijkere manieren door een bestand van 100kb ofzo te downloaden
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 februari 2004, 15:10
Aantjes
Guest
 
Berichten: n/a
Lijkt me duidelijk, alleen het pingen gaat automatisch met 32 bytes, hoe zou ik dat in kunnen stellen?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 februari 2004, 20:58
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Als je alleen ping <enter> invoert krijg je de opties: ping <hostname> [-b <numBytes>] [-l <numLoops>] wordt dan ping www.palmclub.nl -b 8192 -l 5 (laatste is optioneel)

- jp

Laatst gewijzigd door jean-paul; 16 februari 2004 om 21:01.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 februari 2004, 23:38
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Wat je zou kunnen doen om je snelheid te testen is een vrij groot (laten we zeggen 1 MB) bestand op je FTP ruimte van je provider zetten, en deze dan via bijvoorbeeld vPalmFTP downloaden, terwijl je onderwijl een stopwatch bijhoud. Op deze manier kan je de snelheid bij grotere datatransfers bepalen.

Maar het kan makkelijker: ik kan je namelijk vertellen dat de snelheid "aanvoelt" als 1KB/s, in ieder geval tijdens WebPro/Snappermail gebruik. Dit is dus de snelheid die je in "real life" kan aanhouden. Ook dit is via Orange World.
Ik moet zeggen dat (toen nog) O2 sneller aanvoelde, maar in snelheid is het niet echt aan te tonen. Het zat 'm meer in de response tijd van 't netwerk (belangrijk tijdens 't browsen).
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 februari 2004, 00:06
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Misschien heb je hier ook nog wat aan:
- http://www.freewarepalm.com/communic...rgicping.shtml
- http://www.freewarepalm.com/communication/lget.shtml
Er is overigens wel een programma dat doet wat jij wilt, maar ik kan het nergens meer vinden, sorry. Ik weet nog wel dat het freeware was .
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 februari 2004, 00:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 16-02-2004, om 23:38 heeft zugzug dit gezegd in bericht #8
Wat je zou kunnen doen om je snelheid te testen is een vrij groot (laten we zeggen 1 MB) bestand op je FTP ruimte van je provider zetten, en deze dan via bijvoorbeeld vPalmFTP downloaden, terwijl je onderwijl een stopwatch bijhoud. Op deze manier kan je de snelheid bij grotere datatransfers bepalen.

Maar het kan makkelijker: ik kan je namelijk vertellen dat de snelheid "aanvoelt" als 1KB/s, in ieder geval tijdens WebPro/Snappermail gebruik. Dit is dus de snelheid die je in "real life" kan aanhouden. Ook dit is via Orange World.
Ik moet zeggen dat (toen nog) O2 sneller aanvoelde, maar in snelheid is het niet echt aan te tonen. Het zat 'm meer in de response tijd van 't netwerk (belangrijk tijdens 't browsen).
Stopwatch experimenten kunnen dan ook heel makkelijk gedaan worden met AvantGo. Dat balkje stroomt dan langzaam vol en er zit een tellertje in het balkje hoeveel Kb gedownload is. Neem een redelijk grote pagina van zeg maar 50 Kb en sla je slag.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023