Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 05 mei 2003, 16:55
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Citaat:
Bedankt een pda is dus gewoon een pda.
Wat bedoel je? Dat ik 'm handheld noem? Kwestie van smaak lijkt me.
Citaat:
De channels zijn alleen via Avantgo te lezen.
Dus eerst synchen.
Nee hoor, kan je gewoon met elke (handheld) browser lezen...
Even http://palmclub.nl/mobiel bookmarken...
Met citaat reageren
  #22  
Oud 05 mei 2003, 16:58
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Citaat:
Avantgo is ook niet echt handig voor een forum
Eh, maar deze thread ging toch over mensen die de forums op hun handheld/pda wilden? Het HOEFT natuurlijk niet...
Citaat:
Tenminste ik ga er vanuit dat je dan niet kunt antwoorden.
Nee, dat kan helaas nog steeds niet.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 05 mei 2003, 17:17
arjan054 arjan054 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Arjan
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 28 november 2002
Berichten: 163
PDA is dus gewoon een PDA.

Mijn tungsten te samen met mini-keyboard fungeert als laptop als ik onderweg ben.
Ik zie het dan ook als een volwaardige laptop alleen met een verdomd klein schermpje en bij flink gebruik met een slechte batterij.

Ik zou graag willen dat een van de licentiehouders er een grotere versie van zou maken (maat dvd hoesje).
En daarmee goedkopere laptops maken. De Dana is er een goed voorbeeld van. (nu nog dat schermpje)

Verder is het belangrijk om zoveel mogelijk tijd in het bedanken van online oplossingen te steken.
Niet alleen is het achterhaald om te denken dat hij alleen maar op zijn plaats is als aanhangsel van pc/mac. (zie Tungsten W)
Maar tevens omdat mensen mobiel zijn.
Let op! als we niet oppassen dan worden we verslagen door Symbian niet door WinCE omdat deze alle mobiele-functionaliteit heeft ingebakken en tevens Native Java draait.

Vandaar dat als ik gedwongen wordt (dit is niet persoonlijk naar de mensen van deze website) door een ontwikkelaar dat het echte werk op een desktop moet doen en alleen maar een overzicht-programmaatje op mijn Palm krijg.
Ik uitroep een PDA is maar een PDA
Met citaat reageren
  #24  
Oud 05 mei 2003, 17:49
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
PDA is dus gewoon een PDA.
Mijn tungsten te samen met mini-keyboard fungeert als laptop als ik onderweg ben.
Ik zie het dan ook als een volwaardige laptop alleen met een verdomd klein schermpje en bij flink gebruik met een slechte batterij.
Je zegt het helemaal zelf. Het is een PDA. Dat jij dit als laptop wilt gebruiken en dan dezelfde functionaliteit verwacht als van een laptop is jouw keuze, maar het is geen laptop. Het is en blijft een PDA. Tegenwoordig wel met een schermresolutie van 320*320 of zelfs 320*480 en met Bluetooth en/of WiFi mogelijkheden, maar nog steeds: verwacht geen laptopprestaties bij het surfen.

Zoals JP al aangaf zijn er wel plannen voor een mobiele versie, maar ontbreekt het ons aan tijd. Hulp is altijd welkom!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #25  
Oud 05 mei 2003, 17:59
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Inderdaad! Het blijft een aanvulling op je pc/laptop, hoewel een pda wel steeds meer naar een laptop toegroeit.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 05 mei 2003, 18:57
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Je kunt ook een mini laptop kopen. Die zijn inderdaad wat prijzig, maar een beetje goed uitgeruste PDA kost ook een vermogen.

De NX70 voldoet bijvoorbeeld op zich prima als laptopvervanging. Daar gebruik ik hem eigenlijk ook een beetje voor. Het toetsenbord zit er standaard in en hij heeft ook een groot scherm. Nou moeten ze alleen nog zorgen dat je NetFront in landscape stand kunt gebruiken zodat je de sites op 480x320 kunt bekijken. Dan zou je eigenlijk vrijwel iedere site perfect kunnen benaderen. Nu is het soms net iets te smal. De Plamclub site gaat overigens nu al perfect met NetFront.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 12 mei 2003, 22:00
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Als je wilt zien waarom een op PDA maat gemaakt forum geen goed idee is kijk dan op: ClieSource mobile

Om terug te schakelen moet je misschien weer klikken op deze link
Met citaat reageren
  #28  
Oud 13 mei 2003, 00:10
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
NICE!
Waarom vind je dit geen goed idee Patrick? Alle mogelijkheden zitten er in principe in: nieuwe thread, lezen bestaande threads, antwoorden op bestaande threads. Ziet er allemaal erg ok uit!

- jp
Met citaat reageren
  #29  
Oud 13 mei 2003, 08:08
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ze kappen de breedte af op 240 pixels. Dat is voor NetFront weer te smal en dus zonde van de mogelijkheden.

Het idee is inderdaad best aardig, maar als je je gaat beperken tot een bepaald minimum dan doe je anderen tekort.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 13 mei 2003, 08:35
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Als NetFront een nette browserstring meegeeft is dat prima te regelen. Dan kun je hem zo dynamisch maken als je wilt.

- jp
Met citaat reageren
  #31  
Oud 13 mei 2003, 21:26
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Als NetFront een nette browserstring meegeeft is dat prima te regelen. Dan kun je hem zo dynamisch maken als je wilt.
Volgens mij staat daar alleen in welke browser het is en niet in welke van de 3 standen die staat.

Ik bedoel eigenlijk meer dat hoe ze het nu ingesteld hebben niet bepaald mijn voorkeur heeft. Het ziet er in NetFront nu niet uit en dat is in alle 3 de standen zo. De mobile site van de Palmclub is dan al een stuk beter. Die mist dan eigenlijk alleen nog dat je ook berichten kunt posten.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 13 mei 2003, 22:37
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
doe es een screenshotje van de ClieMobile op Netfront?
Met citaat reageren
  #33  
Oud 13 mei 2003, 23:47
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239

Zo dan, een forum index en een bericht. Ieder in 3 standen:
- mini
- "shrink to fit"
- de originele site in mini weergave.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 13 mei 2003, 23:55
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Volgens mij ben je weer in zeurmode Ik vind het er echt perfect uit zien. Ben er erg jaloers op, want het is een takkewerk om het zo te krijgen.

- jp
Met citaat reageren
  #35  
Oud 13 mei 2003, 23:58
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Overigens erg veel dank voor de goede screenshots en de animatie! Toppertje!

- jp
Met citaat reageren
  #36  
Oud 14 mei 2003, 02:02
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Misschien zeur ik, maar ik vind het lastig dat het niet gewoon het scherm vult. Er staat nu veel minder op het scherm. Ik lees altijd alles in "mini" stand en dan gaat er bijna altijd een heel bericht op het scherm. Nu dus niet.

Het grootste probleem is voor mij dus eigenlijk dat ze het forum fixed width hebben gemaakt. Of eigenlijk, dat ze het fixed width hebben gemaakt op zo'n domme breedte.

Op zich is het bijna hetzelfde als wat Palmclub nu als mobiel forum heeft. Je mist alleen nog de opmaak in tabelvorm. Toch? Of eigenlijk de enige aanpassing die het standaard forum zou moeten hebben is dat je die linker kolom met de namen weghaalt en dan de naam (datum en evt subject) steeds bovenaan het bericht zet. Ok, en dat je de minimum breedte iets kleiner zet (ipv 800 naar 600 ofzo).

Ik heb dus met NetFront eigenlijk geen moeite met hoe het forum nu is. Alleen bij het plaatsen van berichten is het scherm net iets te breed en ik moet dus heen en weer scrollen als ik de namen wil lezen.

Ze hebben dit mobiele forum trouwens gebietst van PDAFrance. Misschien kunnen jullie het ook overnemen?

Getverdemme, dat lees ik nu pas. Het is 240 pixels breed, omdat het gemaakt is voor PocketPC's!

Laatst gewijzigd door patrickl; 14 mei 2003 om 02:05.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 14 mei 2003, 22:08
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
OK, ik heb op ClieSource even zitten klagen en ze hebben het aangepast. Alles schaalt nu mee naar de breedte van het scherm. Zo'n kleine ingreep scheelt al een heel stuk.
Met citaat reageren
  #38  
Oud 14 mei 2003, 23:57
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Volgens mij gewoon een simpele "width=100%" toegepast? Hadden ze feitelijk meteen al moeten doen, maja ...
Ik ga d'r overigens wel achteraan, ze willen ook nog wat van ons hebben, dus dat komt mooi uit!

- jp
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023