Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 20 december 2006, 22:45
Jomi
Guest
 
Berichten: n/a
Tomtom traffic op PDA bluetooth, updated via Treo Bluetooth/GPRS

Na veel zoeken op internet en oneindig veel instellingen getest te hebben, zou ik graag weten of het iemand hetvolgende gelukt is:

iPAQ PDA met TomTom + Traffic service en GPS aangesloten, verbinden met een Treo 650 via Bluetooth, die via GPRS de Traffic-updates binnenhaalt.

Aangezien ik op de PDA een GPS-muis heb aangesloten en dit los van mijn telefoon wil houden, draai ik TomTom niet op de Treo.

Momenteel heb ik ingesteld op de iPAQ:
- iPAQ connect via een Bluetooth Dialup modem met de Treo
- Nummer wat gedraaid wordt (feitelijk onzin want op Treo via GPRS - Vodafone) is *99# of *99***3#
- Username: vodafone, password vodafone
- Dial string: +cgdcont=1,"ip","web.vodafone.nl"
- Wait for dial-tone uit
- 8 data, no parity, 1 stop bit, hardware flow control
- Gepaired met de Treo

Op de Treo:
- GPRS ingesteld (browser maakt goed contact)
- Verder geen instellingen verandert

Is het mogelijk de Traffic informatie op de iPAQ te updaten via de Treo en welke instellingen zijn hiervoor nodig?

Alvast bedankt voor je reactie

Groet Jomi
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 december 2006, 22:58
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Moeilijk te zeggen, het is mij nog nooit gelukt om de Treo als een modem te gebruiken voor een andere PDA. Als een modem voor een desktop computer gaat het prima, als je Bluetooth DUN aan hebt staan.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 december 2006, 23:31
Jomi
Guest
 
Berichten: n/a
Zoals de Treo al aangeeft, beperkt Bluetooth DUN het Bluetooth gebruik van applicaties op de Treo. Aangezien dit nodig is, kan je Bluetooth DUN hier volgens mij dan ook niet gebruiken. Mooi apparatuur die Treo, maar hopelijk ook functioneel .

Ik geef het nog niet op, maar hoor graag welke opties ik nog kan proberen ....
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 december 2006, 23:37
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Dat is het hem juist, in theorie MOET je juist BT DUN (Dial-up Networking) aan hebben staan om met een ander apparaat in te bellen met je Treo. Maar dat werkt blijkbaar niet.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 januari 2007, 19:39
Jomi
Guest
 
Berichten: n/a
Helaas is dit nog steeds niet opgelost. TomTom ziet het niet als haar verantwoordelijkheid, HP zegt dat het in het algemeen werkt en Vodafone trekt haar handen eraf als GPRS (zonder PDA die met de TREO connect) wel werkt.

Nog iemand ideeen?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 januari 2007, 21:03
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
Ik kan bevestigen dat een Treo (zelf heb ik een 680) in staat is om via Bluetooth als modem te dienen voor een ander device . Bij toeval heb ik dat zelf geprobeerd tijdens de laatste Kerstborrel waarbij ik mijn LifeDrive via mijn 680 liet connecten naar het Internet. Treo dus op i'net via GPRS, en de LD als 'PC'.

Dat wil niet zeggen dat het bij jou ook moet lukken... in theorie kan het. Zelf heb ik nooit met een PocketPC gewerkt, dus daar kan ik je niet bij helpen. Sorry!
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 januari 2007, 21:08
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
De Treo 680 heeft uitgebreidere DUN mogelijkheden.

Desalniettemin zou het handig zijn voor de topicstarter als je jouw instellingen met hem deelt. Anders blijft het zo'n dooie mus enzo.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 januari 2007, 21:32
Pasulu Pasulu is offline
blijft toch Palm-adept
Voornaam: Paul
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 13 juli 2004
Locatie: Amstelveen
Berichten: 145
OK, da's natuurlijk geen probleem, al is het de vraag of eea bij Jomi op dezelfde wijze ingesteld moet zijn - andere provider gooit al roet in het eten denk ik. Here goes:

Verbinding loopt via Vodafone (abonnement via het werk), instellingen bij Preferences - Network zijn:
- Service: Vodafone Office
- Connection: GPRS
- Username: vodafone
- Password: -Assigned-
- APN: office.vodafone.nl

bij Details staat:
- Fallback: Vodafone Push...
bij Advanced staat:
- IP Address: ticked
- Query DNS: ticked

Melding op elk scherm is helaas: 'locked', en ik kan inderdaad geen wijzigingen maken. SIM komt uit mijn 'oude' telefoon, ik heb zelf niets op de Treo hoeven aan te passen dus dat moet allemaal uit de SIM gelezen worden of door Vodafone via het netwerk aangeleverd.

Verder staat bij Preferences - Bluetooth BT natuurlijk aan, de Treo op 'visible' en is de PDA toegevoegd als 'trusted device' - die moeten dus een keertje gepaired zijn.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 02 januari 2007, 21:46
Jomi
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Pasulu,

Bedankt voor je reactie. Dit zijn precies de instelling die ik ook gebruik, behalve de fallback methode. Heb je DUN aangezet of staat dit uit? Welk nummer kies je vanuit de LD (ik gebruik nu *99#) voor dialup via bluetooth? Met name de LD instellingen lijken interessant te zijn.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 januari 2007, 19:56
Jomi
Guest
 
Berichten: n/a
Ik denk dat het probleem zit in de bluetooth koppeling tussen de iPAQ en de TREO 650. Heeft iemand hier positieve ervaring mee??

Helaas werkt het nu nog steeds niet
Met citaat reageren
  #11  
Oud 08 februari 2007, 21:10
Jomi
Guest
 
Berichten: n/a
Eureka!!!

Helaas is de koppeling van bluetooth naar GPRS niet geslaagd. Wel het koppelen van PDA met Bluetooth naar Treo 650, en daarna inbellen naar +316706075050, user/wachtwoord maakt niet uit. Hiermee komt de internet verbinding tot stand en kan Tomtom op de PDA (of een browser op de PDA) contact maken met internet.

Bedankt voor alle eerdere suggesties
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023