Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 15 december 2006, 07:11
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ghia Bekijk bericht
Het kan zijn dat het in Nederland minder rooskleurig is, maar de waarden komen wel degelijk uit mijn praktijk.
Dat bestrijd ik ook niet. Ik moet ook toegeven dat mijn verbinding niet automatisch was. Dus als je instellingen goed zijn, je software er voor geschikt is (dat was die van mij niet) en de rest van de parameters goed (=voordelig) zijn zou het best kunnen. Het is mij echter niet gelukt.
Citaat:
Het is wel de bedoeling dat je bij je eigen ISP inbelt en dan heb je al die problemen niet.
En dat is dus een parameter die gevoelig ligt. Alle grote ISP's hebben een 06760 inbelnummer dat niet door alle GSM operators geaccepteerd wordt.

De beste optie is m.i. een Telfort prepay kaart kopen (kost een tientje) en voor een tarief van 50 ct/100kb GPRS gebruiken. Kun je meteen je verbruik bekijken.
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #22  
Oud 15 december 2006, 08:53
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr Bekijk bericht
En dat is dus een parameter die gevoelig ligt. Alle grote ISP's hebben een 06760 inbelnummer dat niet door alle GSM operators geaccepteerd wordt.
Het is meestal interessant als je ISP en mobiele operator tot dezelfde bedrijvengroep behoren.
Citaat:
De beste optie is m.i. een Telfort prepay kaart kopen (kost een tientje) en voor een tarief van 50 ct/100kb GPRS gebruiken.
Zo kom je wel aan 25 euro voor 5 MB!
Citaat:
Kun je meteen je verbruik bekijken.
Ik krijg na ieder gesprek of inbelsessie een popup met het bedrag (wordt spijtig genoeg niet opgenomen in mijn call log).
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #23  
Oud 15 december 2006, 09:42
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Even ter verduidelijking:
De meeste mensen in Nederland hebben een mobiel GSM abonnement (of natuurlijk prepay) bij een provider als Vodafone, Telfort, KPN, Orange.

De meeste mensen in Nederland hebben als ISP iets als Planet, Hetnet, xs4all.

De meeste mensen in Nederland hebben hun email adres bij hun ISP of bij Microsoft (hotmail), niet bij hun GSM operator.

Overstappen van GSM operator en ISP gaat moeilijk (contractduur enzo), overzetten van email adressen is onwenselijk.

De link ISP-GSM-mailserver is dus helemaal niet vanzelfsprekend ideaal. Ik ken (behalve KPN, die Hetnet onder zijn hoede heeft, maar die 06760 dus niet ondersteunt) geen ISP die ook GSM operator is. Voor een enkeling die kan inbellen bij zijn eigen bedrijf ofzo is de link te optimaliseren als hij/zij voldoende technisch inzicht heeft. Voor de meute (waar ik mijzelf en topic starter onder schaar) is inbellen absoluut niet interessant.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransbr
De beste optie is m.i. een Telfort prepay kaart kopen (kost een tientje) en voor een tarief van 50 ct/100kb GPRS gebruiken. Kun je meteen je verbruik bekijken.
Hiermee bedoel (ik dacht dat dat wel duidelijk genoeg was): Als je een Telfort prepay kaart koopt (kosten 10 euro) kun je naar hartelust uitproberen of GPRS iets voor je is. Je bent dan niet afhankelijk van inbeltijd, je kunt zelf wel schatten wat je verbruik per emailsessie is en als je een keer de browser opstart zie je in beeld hoeveel data je ophaalt. Met *101# (of is het bij Telfort nu *100#) kun je je beltegoed exact bijhouden.
Je zou met zo'n kaartje zelfs heel goed een vergelijking kunnen maken tussen inbellen en GPRS (ook wat betreft gebruiksgemak/snelheid)! Is GPRS niets, kun je het kaartje altijd nog gebruiken om in te bellen of gooi je hem (nadat het beltegoed op is) gewoon weg.

Ik heb jarenlang Telfort-prepay GPRS (a 50ct/100kB) gebruikt omdat ik eigenlijk alleen tijdens de vakantie mijn GSM / Treo 600 gebruikte om mail te checken etc. totdat ik een Treo 650 kreeg. Toen werd het opeens interessant om toch een databundel te nemen.

Trouwens (en dat spreekt tegen een abo met GPRS bundel): 50 ct/100kB lijkt veel (valt op zich wel mee, gewoon niet dagelijks FBTV data ophalen ), maar een databundel van bijv. 5 euro/5MB kost ook 50ct/100kB als je in een maand maar 1MB aan email ophaalt...
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023