Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 maart 2007, 06:25
B@Zzz... B@Zzz... is offline
Lid
Voornaam: Bas
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 04 september 2006
Locatie: Naast m'n buurman
Berichten: 42
Unhappy GPS-muis overleden?

Hallo,

sinds een week heb ik problemen met mijn GPS-muis (de muis die bij de Palm Zire31 met ViaMichelin zit(ben even de naam kwijt)). Als ik 'm aan zet, moet het rode ledje gaan branden als hij verbinding gaat zoeken. Zodra de satellieten gevonden zijn, begint deze te knipperen.
Nu is het geval dat het ledje af en toe heeeeel zwak brand, en dus ook geen verbinding kan maken. Ik de voeding doorgemeten, die is goed. Maar zodra ik de stekker eruit haal, en daarna er weer in doe, heb ik kans dat ie het weer gaat doen (de ene keer doet hij het dan weer wel,de andere keer weer niet...). Gisterochtend heb ik 'm weer aangesloten, toen deed hij het weer niet, gisteravond bleek het ledje weer wel te branden terwijl ik nergens aan ben geweest, de auto is zelfs niet van z'n plaats geweest!

Heeft iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn? Ik kan zo niet meer vertrouwen op m'n navigatie

B@Zzz...
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 maart 2007, 21:32
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Waarschijnlijk zit de sigarettenaanstekerplug er niet goed in. Daardoor kan het zijn dat de plug niet goed contact maakt. Check even of dit het geval is.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 maart 2007, 21:34
B@Zzz... B@Zzz... is offline
Lid
Voornaam: Bas
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 04 september 2006
Locatie: Naast m'n buurman
Berichten: 42
Die heb ik er al een paar keer in en uit gehaald, maar haalt helaas niets uit. Al een keer extra aangeduwd, maar helpt ook niet. Het ledje op de plug brandt wel normaal...
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 maart 2007, 21:43
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ok, maar als het ledje van de op de sigarettenaanstekerplug brandt, brandt ook het ledje van je GPS? Worden de satteliten dan wel gevonden?

Dan zou het antwoord simpel zijn, als het niet goed contact maakt, dan krijgt de GPS minder stroom en kan hij niet goed functioneren. Als de plug wel goed contact maakt dan krijgt de GPS voldoende stroom en werkt alles ok.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 maart 2007, 16:02
B@Zzz... B@Zzz... is offline
Lid
Voornaam: Bas
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 04 september 2006
Locatie: Naast m'n buurman
Berichten: 42
Het ledje op de plug brandt goed, alleen het ledje op de muis brandt dan heel zwak (aansluiting met ps/2 stekkertje)

Zojuist nog eventjes weggeweest met de navigatie, op het moment dat ie een satteliet gevonden heeft, werkt ie goed, maar daarna zie ik geen sattelieten meer, maar krijg ik NIETde melding dat er geen sattelieten zijn (gps-positie niet aansluitbaar), maar blijft de laatse straat gewoon staan.
Vervolgens begint ie spontaan weer heeel eventjes mee te doen (5 seconden ofzo) om er daarna weer mee te stoppen.

Kan ik de ps2 stekker ook doormeten? zoja wat moet ik dan meten op welke pinnetjes?

Alvast bedankt voor de hulp, ik hoop echt dat we de oplossing gevonden krijgen, zodat ik straks weet, welk ding niet goed werkt...

B@Zzz...
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 maart 2007, 10:40
B@Zzz... B@Zzz... is offline
Lid
Voornaam: Bas
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 04 september 2006
Locatie: Naast m'n buurman
Berichten: 42
Is er niemand die mij hierbij een beetje kan helpen?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 mei 2007, 18:50
B@Zzz... B@Zzz... is offline
Lid
Voornaam: Bas
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 04 september 2006
Locatie: Naast m'n buurman
Berichten: 42
Inmiddels heb ik een andere auto gekocht, en wat blijkt.... Nu werkt ie wel?!?!

Als ik 'm voor me op het dashbord leg, heb ik 3a4 satelieten (auto voorruitverwarming). Zodra ik 'm aan de passagierskant op de airbag leg (magnetisch) dan heb ik tot wel 8 satelieten! Ik wist niet eens dat ik er zo veel kon hebben!

Erg vreemd allemaal, maar waar het nu aan gelegen heeft... ik weet het echt niet.

In ieder geval wel bedankt voor jullie hulp!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:07.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023