Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13 november 2006, 11:57
johninchina johninchina is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Berichten: 17
Heb hetzelfde probleem. Alles wat hierboven genoemd wordt al geprobeerd. Resultaat, nu werkt de screentouch helemaal niet meer. Ik kan de palm starten en dan met de navigatie-button naar de diverse menu's gaan. Maar dat is een beetje lastig als je chinese karakters moet schrijven.
Weet iemand nog een paardemiddel? of moet de mavhine echt terug. Dat is vanuit China een heel gedoe namelijk.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 14 november 2006, 06:23
johninchina johninchina is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Berichten: 17
Ik heb de Palm weer aan het werk gekregen. Voor diegenen met hetzelfde probleem, hier de uitleg. Nadat hij er mee gestopt was werd ik een beetje kwaad en heb nogal hardhandig op diverse plaatsen in de screen gedrukt. Totdat plotseling de target weer begon te bewegen. Nu werkt het dus weer.
Maar de afwijking met de screentouch is er nog steeds. En de target blijft heen en weer gaan met de mededeling: Tap exactly on the center of the target. En er gebeurd verder niets.
Ook krijg ik een mededeling als ik wil backuppen met de computer: Fatal Alert. Memory Mgr.c,Line 3751. Freehandle.
Kan iemand me uitleggen wat dat betekend?
Met citaat reageren
  #23  
Oud 14 november 2006, 10:20
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254

Hallo johninchina en welkom op het forum!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johninchina Bekijk bericht
Ik heb de Palm weer aan het werk gekregen. Voor diegenen met hetzelfde probleem, hier de uitleg. Nadat hij er mee gestopt was werd ik een beetje kwaad en heb nogal hardhandig op diverse plaatsen in de screen gedrukt. Totdat plotseling de target weer begon te bewegen. Nu werkt het dus weer.
Heb je een screenprotector? Kijk dan na of niet ergens onder de rand zit. Verwijder hem eventueel om te kijken of dit het oplost.
Citaat:
Maar de afwijking met de screentouch is er nog steeds. En de target blijft heen en weer gaan met de mededeling: Tap exactly on the center of the target. En er gebeurd verder niets.
Werkt het nu wel of niet?
Als je niet netjes op de centers drukt, krijgt het kalibratieprogramma tegenstrijdige informatie. Normaal zijn er maar 3 of 5 punten te doen.
Citaat:
Ook krijg ik een mededeling als ik wil backuppen met de computer: Fatal Alert. Memory Mgr.c,Line 3751. Freehandle.
Kan iemand me uitleggen wat dat betekend?
Post hier eens je sync log.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #24  
Oud 16 november 2006, 08:39
johninchina johninchina is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Berichten: 17
Hallo Ghia,

Fijn dat je op mijn bericht reageert.
De screenprotector had ik enige tijd geleden al verwijderd omdat ik dacht dat het misschien daar aan zou liggen. Niet dus. Het kalibreerprogramma werkt niet of reageert niet op het tikken op de target, dat wil zeggen, de target gaat wel naar een andere plek toe maar dat blijft het doen.

En je moet me maar niet kwalijk nemen maar ik weet niet wat een sync log is.

Ik heb op de Palm Plecodict staan, dat is een Chinees-Engels dictionaire programma waarbij er ook een schrijfvenster geopend kan worden. Daar kan ik dan het desbetreffende karakter in schrijven en dan moet het programma dat herkennen. Dit werkt dus niet meer maar verder kan ik het programma gewoon met het keyboard gebruiken. Wel lastig natuurlijk want als ik het karakter vertaald wil hebben en ik ken de Engelse benaming niet heb ik een probleem.

Ook wordt de back-up niet afgemaakt als ik de Palm synchroniseer met de computer

Johninchina
Met citaat reageren
  #25  
Oud 25 december 2006, 08:40
sitestepper
Guest
 
Berichten: n/a
Het moet een softwareconflict zijn ergens. Ik heb net hetzelfde probleem.

Het gekke is dat ik voor ik mijn E2 kocht, een gewone Tungsten had. En daar had ik ook hetzelfde probleem. Dat was trouwens de reden waarom ik uiteindelijk een E2 heb gekocht.

Eén of andere library van geïnstalleerde software moet invloed hebben op dit deel van palmOS dat de touchscreen leest. Ik weet alleen niet welk softwarepakketje het doet.

Ik zelf heb niet zo veel software geïnstalleerd buiten de standaard software: Splash-serie, Acid-FreeCell, Bejeweled2, BokkWorm, Astraware Sudoku, Desktop-to-go
Met citaat reageren
  #26  
Oud 25 december 2006, 15:57
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Dat probleem zou dan met de grote schoonmaak op te lossen moeten zijn; zie voor de uitleg van de procedure de klikbare link .
Met citaat reageren
  #27  
Oud 25 december 2006, 22:22
douweh douweh is offline
Lid
Voornaam: Douwe
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 november 2003
Locatie: Eindhoven
Berichten: 47
Wat ook kan helpen, heb ik eens gehad met mijn treo die eenzelfde soort probleem had. Bleek dat er wat vuil tussen scherm en omhuizing zat die constant op het touchscreen drukte, waardoor er verkeerde informatie binnenkwam de hele tijd. Beste oplossing was ding een keer uit elkaar schroeven en tussen behuizing en scherm even schoonmaken, als je dit niet durft even een stukje papier dubbelvouwen en langs de randjes het vuil "wegschrapen". Valt wellicht te proberen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023