Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 10 oktober 2003, 13:21
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Software en hardware zijn beschikbaar en voldoen prima om filmpjes mee af te spelen incl. audio.. De vraag is alleen of *jij* het wel volhoudt om naar een klein PDA schermpie te turen, al die uren.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #22  
Oud 10 oktober 2003, 13:41
jempen jempen is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 128
aaaah das mooi! Tjah... ik zal geen complete films gaan kijken denk ik, maar het is wel leuk voor een saai college dacht ik toch? En aangezien mijn m105 levenloos is moet ik me toch kunnen vermaken.

Nog even wachten op de review van Palmclub en dan maar aanschaffen. in ieder geval bedankt.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 10 oktober 2003, 17:02
Rob Rob is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 31 augustus 2003
Berichten: 45
Alvast 2 foto's v.d. T|2





Als iemand een foto wil hebben van een specifiek gedeelte of vanuit een bepaald gezichtspunt dan hoor ik het wel!
Met citaat reageren
  #24  
Oud 10 oktober 2003, 19:59
RvdP RvdP is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: Palm Foleo
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Locatie: Hengelo (O)
Berichten: 105
Lengte van usb kabel

Een vraagje over de lengte van de meegeleverde sync/usb-kabel.
Is die een beetje lang genoeg als je computer bijvoorbeeld op de grond staat en je de Tungsten E wil laden op je bureau? Zijn er trouwens ook verlengkabels voor vraag ik me nu af?

Groeten
Rob
Met citaat reageren
  #25  
Oud 10 oktober 2003, 20:11
markweber
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Ervaring Tungsten E hardcase

Afgelopen zaterdag mijn Tungsten E van de postbode gekregen: Wa is da een mooi machientje zeg ! Helaas is de standaard bescherming wat mager, daarom heb ik gelijk de hardcase er achteraan besteld. Ik moet zeggen dat ik wat huiverig was met uitpakken na wat negatieve geluiden op Brighthand, maar uiteindelijk toch de schaar in de kunstof blister gezet. Persoonlijk vind ik het een perfecte bescherming. Helaas kan ik geen foto's laten zien, maar bij deze toch een korte beschrijving :

1. De case is volledig gesloten. De uitsparing voor de stylus zoals ie op de foto van PalmOne.com staat is niet aanwezig. Naar mijn mening komt dit de bescherming ten goede.

2. Het scharnierpunt zit aan de linkerkant. Je kan de deksel 360 graden draaien. Het geheel ligt wel iets minder lekker in de hand.

3. Vergrendelen gaat eenvoudig door het deksel een beetje naar links of rechts te schuiven : klik !

4. Je Palmpje kan er niet uitvallen : aan de kant van het scharnierpunt is een zelfde railtje aangebracht als wat aan het standaard grijze flapje zit. Hiermee zit ie als een bladzijde in een boek aan de case bevestigd.

5. Als het geheel op tafel ligt kom je niet bij de stylus. Je moet de Palm hem dan een beetje eruit tillen, maar dit is absoluut geen probleem. Dit geldt natuurlijk ook voor de audio en power aansluiting, de USB en het SDIO (of zoiets) slot. Voor de on/off switch is dit iets lastiger, maar eigenlijk heb je die lang niet altijd nodig.

6. Per ongeluk knopjes bedienen als de case dicht is, is haast onmogelijk.

7. Aan de binnenkant van het deksel zitten twee 'sledes' waar je je uitbreidingskaartjes in kwijt kan. Ik weet niet hoe het met echte kaartjes zit, maar het zwarte dummy kaartje zit stevig vast. Als je een lipje induwt haal je de kaart er eenvoudig weer uit. Nadeel is dat de sledes voor het scherm oppervlak zitten. Zolang je de case niet gebruikt om beter bij het lichtknopje te komen is er niets aan de hand.

8. Het is een erg mooi Keesje. Alumiminium van buiten, kachelzwart van binnen. Over een paar jaar kan ik er mijn sigaren in kwijt.

9. De prijs is, net als de case, stevig: 39 euri.

10. Er zitten geen riemclips of iets dergelijks aan. Je kan hem ook niet als rugzak dragen.

11. Globale afmetingen : 90x123x21mm

Al met al een erg goede koop voor een goede bescherming van je Palm. Zo kan je hem nog eens laten vallen of gewoon in je tas dumpen.

Veel plezier met je Tungsten E, op die van mij zullen voorlopig geen krassen komen
Met citaat reageren
  #26  
Oud 10 oktober 2003, 21:03
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Re: Lengte van usb kabel

Citaat:
Op 10-10-2003, om 19:59 heeft RvdP dit gezegd in bericht #24
Een vraagje over de lengte van de meegeleverde sync/usb-kabel.
Is die een beetje lang genoeg als je computer bijvoorbeeld op de grond staat en je de Tungsten E wil laden op je bureau? Zijn er trouwens ook verlengkabels voor vraag ik me nu af?

Groeten
Rob
Nog een Rob...mss moet ik eens een thread starten met een Rob-overzicht

USB verlengkabels zijn er. Ik heb er een (dacht 1.5 meter), en ik heb geen last van storingen. De meegeleverde kabel is 1.5 meter lang.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #27  
Oud 10 oktober 2003, 21:16
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik heb de Tungsten|E + hard case zelf ook besteld vanochtend. Ik vind het overigens wel schandalig dat er geen fatsoenlijke afbeeldingen beschikbaar zijn van die case. Er is slechts één foto, die alles verhult. Dat Palm ervoor heeft gekozen om de audio uitgang af te sluiten is natuurlijk simpelweg achterlijk. Een hard case gebruik je onderweg + naar MP3's luister je onderweg = Bruikbare audio uitgang voor de case. Of heb ik totaal geen verstand van ontwerpen en de wensen van de gebruiker?!

Kortom, ik de case eens bestuderen op de 'aanpassings' factor. Een vrij eenvoudige uitsparing moet te maken zijn... Anders is die hard case voor mij een nadeel i.p.v. een voordeel
Met citaat reageren
  #28  
Oud 11 oktober 2003, 16:03
Rob Rob is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 31 augustus 2003
Berichten: 45
Hopelijk kan er binnenkort iemand foto's maken van deze case. Ik ben ook wel op zoek naar een goede bescherming van mijn T|E

Het bevestigingsprinciper lijkt me behoorlijk 'innovatief' Alleen jammer als er geen uitsparingen zijn gemaakt voor bijv. de hoofdtelefoon...

Verder ben ik zeer benieuwd naar de ervaringen van linkshandige case gebruikers!
Met citaat reageren
  #29  
Oud 11 oktober 2003, 16:59
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Als het goed is het heb ik de case dinsdag of woensdag thuis en bij gebrek aan een camera zal ik 'm wel onder de scanner proberen te leggen
Met citaat reageren
  #30  
Oud 11 oktober 2003, 17:42
markweber
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Scans Tungsten E hardcase


Goed idee, die scan ! Bij deze dan toch al wat plaatjes van de hardcase.

http://www.xs4all.nl/~imir/

Mark

Laatst gewijzigd door markweber; 11 oktober 2003 om 17:51.
Met citaat reageren
  #31  
Oud 11 oktober 2003, 20:16
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Nee, die case lijkt ook echt niet op de Palm m500-series Hardcase .
Al met al is deze Palm formfactortechnisch gezien de absolute opvolger van deze m500-serie. Dat was al duidelijk en wordt nog eens onderstreept door de hardcase. De enige domper is het ontbreken van een audio-uitsparing. Maar ja, daardoor zou de case natuurlijk niet meer lijken op die van de m500-serie .
Overigens wel goed dat er nu sd-kaartjes in de case op de bergen vallen, toch nog een plus t.o.v. de m500-series Hardcase.

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 11 oktober 2003 om 20:30.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 11 oktober 2003, 23:42
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
Maar wat vind je nu van 't batterijgebruik?
Kan iemand dit vergelijken met een Tungsten|T ofzo?

Zou het voor mij verstanding zijn over te stappen op een T|E? (kheb nu dus de T|T), bluetooth gebruik ik zelden... dus die zal ik niet missen

-edit
Kzie net btw. pas dat je de backlight niet kan uitzetten?!

Iemand trouwens enig idee wanneer de nieuwe palm accesoires komen?
(Palm Portable IR keyboard en multistylus vind ik vooral interessant)

Laatst gewijzigd door mexz; 11 oktober 2003 om 23:55.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 12 oktober 2003, 13:04
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Nou, als je al een TT hebt zou ik niet overstappen naar een TE. Dat is enkel een achteruitgang, enkel 16 MB RAM erbij. Qua processor is de TE minder dan de TT.

En volgens mij wordt het nog wel wat werk om de case te voorzien van een audio uitgang. Ten minste, als het fraai moet....
Met citaat reageren
  #34  
Oud 12 oktober 2003, 13:29
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 12-10-2003, om 13:04 heeft domo dit gezegd in bericht #33
Nou, als je al een TT hebt zou ik niet overstappen naar een TE. Dat is enkel een achteruitgang, enkel 16 MB RAM erbij. Qua processor is de TE minder dan de TT.

En volgens mij wordt het nog wel wat werk om de case te voorzien van een audio uitgang. Ten minste, als het fraai moet....
Nou, ik heb zowel geen TT als TE , maar als je inderdaad nooit never Bluetooth gebruikt, en je kunt je TT verkopen voor 200-250 EUR tweedehands, dan is een nieuwe TE die kleiner is, betere MP3 ondersteuning heeft, lichter is, een veel mooier scherm, 16 Mb RAM meer.... tja, een afweging die je maakt he.

Okee, je hebt dan geen cradle meer, dus als je cradlefanaat bent dan is dat ook weer een minpuntje.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 12 oktober 2003 om 13:48.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 12 oktober 2003, 13:46
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
Mn TT is al in de verkoop hoor

Maar ik heb idd gelezen dat geluidskwaliteit stuk beter is, hij ook minder weegt, enigste nadeel is misschien toch wel dat ie geen UC heeft, maar je kan nog altijd een keyboard ervoor kopen
Met citaat reageren
  #36  
Oud 12 oktober 2003, 16:56
Rob Rob is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 31 augustus 2003
Berichten: 45
Op Brighthand is men niet echt positief over de T|E Hardcase van Palm, vandaar dat ik even ben gaan rondkijken bij Proporta

http://www.proporta.com/detail.asp?id=576

Andere producenten verwachte ook binnen korte termijn met een case voor de T|E te komen.

Op Brighthand las ik ook dat verschillende mensen last hebben vna krasjes veroorzaakt door de meegeleverde 'coverflap'. Voor het materiaal waarmee deze gestikt is zorgt voor krasjes... oppassen dus!
Met citaat reageren
  #37  
Oud 12 oktober 2003, 18:15
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
alweer? was met dat plastic cover van de TT (die erbij zat dus) ook al bij veel mensen...
__________________
Rock till you drop - Apple MacBook Pro

is bijna 8 jaar Palm user.
history: IIIe SE, m130, m505 (2x), Tungsten|T, Tungsten|T3, Zire 71, Zire 72, Tungsten|C, T|X, Treo 650
Met citaat reageren
  #38  
Oud 12 oktober 2003, 20:01
RvdP RvdP is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: Palm Foleo
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Locatie: Hengelo (O)
Berichten: 105
Vraag aan Markweber

Je schrijft dat de in de deksel van de hardcase uitsparingen zijn voor SD-kaartjes. Ik neem aan dat niet in dichte toestand niet tegen je scherm aandrukken, dat er genoeg ruimte is daarvoor. Kun je dat eventueel bevestigen.

Groeten en bedankt
Rob
Met citaat reageren
  #39  
Oud 12 oktober 2003, 20:06
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
kaartjes

Iemand al ervaringen met het verminken van (data op) SD kaartjes? Schijnt dat de E en de T3 daar last van hebben....:HUH:
Met citaat reageren
  #40  
Oud 12 oktober 2003, 20:09
markweber
Guest
 
Berichten: n/a
Hardcase

Zie punt 7.
Nee, die drukken niet in het scherm.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023