Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 maart 2008, 19:13
B@Zzz... B@Zzz... is offline
Lid
Voornaam: Bas
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 04 september 2006
Locatie: Naast m'n buurman
Berichten: 42
Nieuwe POI's inladen lukt niet

Vandaag wilde ik op mijn Zire31 met ViaMichelin 4.0 de flitslokaties als POI inladen van www.flitspaal.nl - Nieuws, feiten en meer over flitspalen, plus informatie over TomTom, POI, Garmin, Destinator, Medion Navigator en meer. Alles over flitspalen in uw auto-navigatie. Na het synchroniseren geeft de computer aan dat het synchen is gelukt, maar als ik dan op mijn palm ga kijken, staat ie er niet tussen

Is er misschien nog een andere manier om deze POI's bv handmatig erin te zetten?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Bas
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 maart 2008, 16:57
The Adder The Adder is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 08 juli 2005
Locatie: Wilde Westen
Berichten: 80
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B@Zzz... Bekijk bericht
Is er misschien nog een andere manier om deze POI's bv handmatig erin te zetten?
JA!

Het formaat van de POI op PC is gelijk aan die van op je Palm (mist deze op de Secure Digital kaart liggen, maar daar ga ik even vanuit).
Je kan dus de POI's gewoon kopieëren van je PC naar je Palm. Dit doe je als volgt:

Bij een standaard installatie heb je op de PC de map: C:Program FilesViaMichelinViaMichelin NavigationVMNav_POIs
Op de SD kaart van je Palm heb je een map: xxx:VMNav_POIs

Je kan gewoon op je PC (met Secure Digitalkaart lezer) de betreffende POI van de PC naar de SD kaart slepen (een POI bestaat uit een .PPI en .PPS bestand, dus twee bestanden!)
Hierna kan je via de Navigator op je Palm (wel even de SD kaart weer in de Palm steken) de POI aanzetten en deze gebruiken!

succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 maart 2008, 19:34
B@Zzz... B@Zzz... is offline
Lid
Voornaam: Bas
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 04 september 2006
Locatie: Naast m'n buurman
Berichten: 42
Oke, tnx voor de tip, alleen heb ik geen kaartlezer

Is het nog op een andere manier mogelijk?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 maart 2008, 19:59
B@Zzz... B@Zzz... is offline
Lid
Voornaam: Bas
Model: Palm Zire31
 
Geregistreerd: 04 september 2006
Locatie: Naast m'n buurman
Berichten: 42
Zojuist ff aan de slag gegaan. Ik heb het programmatje total commander gevonden en geinstalleerd. Dat werkt allemaal goed.

Maar wat blijkt nu, ik heb die map VMNAV_POIs helemaal niet op de pc staan???

En dus worden de bestandjes daar ook niet geplaatst, en kan ik ze ook niet handmatig kopieren. Vervolgens heb ik zo'n mapje aangemaakt, maar daar trapt ie helaas ook niet in

Zou het nut hebben om de boel nogmaals opnieuw te installeren?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023