Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #241  
Oud 12 december 2006, 21:13
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Ik heb mijn Treo 680 nog niet (smartphonestunts.nl komt helaas nog steeds niet over de brug.....), maar je zou toch mogen verwachten dat een product dat eigenlijk niet meer dan een doorontwikkeling van de Treo 650 is, niet gepaard gaat met zulke 'opstartproblemen'.

Edit 13/12: Inmiddels gelukkig wel de 680 in bezit !
__________________
Sander

Laatst gewijzigd door Sander; 13 december 2006 om 15:14.
Met citaat reageren
  #242  
Oud 12 december 2006, 21:23
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Zelden een Palmproduct gezien dat geen opstartproblemen kende, waarom nu een uitzondering?
Een ding is wel sterk verbeterd vind ik: de stabiliteit. Je moet echt hele rare dingen doen om dit apparaat te laten crashen, als je de lijst van werkende apps volgt krijg je het waarschijnlijk niet eens voor elkaar!
Met citaat reageren
  #243  
Oud 12 december 2006, 21:53
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis Bekijk bericht
Zelden een Palmproduct gezien dat geen opstartproblemen kende, waarom nu een uitzondering?
Als ik op de cynische stoel ga zitten dan is dat inderdaad zo, maar als je het objectief bekijkt dan hebben we nauwelijks met een nieuw product te maken (tov Treo 650). Zeker het goed bijhouden van de tijd en het ontvangen van SMS'jes behoren toch tot de basisfunctionaliteit van een moderne telefoon ?

Citaat:
Een ding is wel sterk verbeterd vind ik: de stabiliteit. Je moet echt hele rare dingen doen om dit apparaat te laten crashen, als je de lijst van werkende apps volgt krijg je het waarschijnlijk niet eens voor elkaar!
Daar ben ik dan wel weer erg blij mee !
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #244  
Oud 12 december 2006, 22:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Je moet echt hele rare dingen doen om dit apparaat te laten crashen, als je de lijst van werkende apps volgt krijg je het waarschijnlijk niet eens voor elkaar!
Opera Mini 3 draaien.

MP3's op de achtergrond samen met Chatteremail IMAP idle stand terwijl Tomtom draait en Quicknews RSS wat feeds laten ophalen terwijl er iemand belt. Zo.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #245  
Oud 12 december 2006, 22:27
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Wink

Wow, gefeliciteerd Gaz! Geen geringe prestatie.

EDIT
En dat met je TG50!!


Laatst gewijzigd door rudyheidenis; 13 december 2006 om 19:56.
Met citaat reageren
  #246  
Oud 12 december 2006, 22:34
Daanh78 Daanh78 is offline
Palm Noob
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 november 2006
Berichten: 34
Ik moet wel zeggen dat in tegenstelling tot m'n WM5 device, Tom Tom 5 hier razendsnel geladen is! Ik ben op m'n 680 al operationeel in de tijd dat op m'n Vario de handjes onder in beeld komen om de boel op te starten. Geweldig! Ook de installatie was easy. Dit was onder WM5 ook wel anders

Maar even een vraag mbt Agendus V11: is het mogelijk om contacts direct vanuit het programma te bellen?

Kan je ook tom tom instellen voor directions en maps, ipm mapquest of yahoo? Is wel zo makkelijk, anders moet je weer naar Contacts Navigation. En het mooie van Agendus zou juist moeten zijn dat je alles vanuit 1 prog kan doen. Toch?
Met citaat reageren
  #247  
Oud 13 december 2006, 12:37
Daanh78 Daanh78 is offline
Palm Noob
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 november 2006
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Mijn probleem is niet zozeer dat de totale capaciteit lager is dan de batterij van de 650 en dat dit een kortere gebruiksduur tot gevolg heeft...da's af en toe heel vervelend maar 't is nou eenmaal niet anders.
Mijn "probleem" is de zelfontlading die gedurende totale inactiviteit van het apparaat plaatsvindt. Mijn 650 batterij was na drie dagen in een lade te hebben gelegen nog voor 95% vol. Het voordeel van Palm's NVFS is toch dat er geen RAM gevoed hoeft te worden om je data te behouden. Waarom er dan toch, in mijn geval gedurende de nacht, 15-25% (bij mij wisselend per dag)batterijcapaciteit gebruikt wordt (met een kale 680...dus geen software actief op achtergrond, geen BT en geen GSM) is mij een volstrekt raadsel.

De batterij is inmiddels talloze keren ontladen en opgeladen gedurende dagelijks gebruik. De verbetering die velen zien na een een tijdje de 680 gebruikt te hebben zie ik in ieder geval niet.
Even met betrekking tot de batterij: hebben jullie dit al gezien?

2400mAh batterij, incl. cover en free shipping. Kan ook de Treo 650 accu gebruikt worden (naar men zegt). Alleen helaas geen afbeelding erbij.

Zelf heb ik nog geen energieproblemen ervaren en dat terwijl bluetooth de hele dag aan is. 's Avonds als ik nog thuis aan het werk ben heb ik hem aan de sync kabel liggen en wordt ie ook weer opgeladen. Als ik naar bed ga is m'n Treo dan ook weer vol.
Toegegeven... ik moet gewoon eerder naar bed
Met citaat reageren
  #248  
Oud 13 december 2006, 12:53
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daanh78 Bekijk bericht
Maar even een vraag mbt Agendus V11: is het mogelijk om contacts direct vanuit het programma te bellen?

Kan je ook tom tom instellen voor directions en maps, ipm mapquest of yahoo? Is wel zo makkelijk, anders moet je weer naar Contacts Navigation. En het mooie van Agendus zou juist moeten zijn dat je alles vanuit 1 prog kan doen. Toch?
Eerste: zou in versie 11.06 geregeld moeten zijn (heb ik nog niet kunnen proberen, want nog geen 680).
Tweede: denk het niet, want mapquest en yahoo werken via internet, TomTom niet. Misschien is er wel een koppeling met contacts navigation te maken, maar ook hier geld ik kan het nog niet proberen, je gaat dan in iedergeval wel weer agendus verlaten (zo lijkt mij)
__________________
Vroeger: M500 - T3 - Treo 680
Nu: Pre, Centro electric blue (als backup) en Flashdrive (16 Gb)
Reserve: Nog een Centro (zwart)
Met citaat reageren
  #249  
Oud 13 december 2006, 15:05
Kiddo Kiddo is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 24 september 2005
Berichten: 11
Ik heb mijn Treo 680 sinds maandag. Eerst oplaad actie eindigde maandagavond 21:00 uur. Afgelopen dagen behoorlijk veel mee gedaan, installs, bellen, gebeld worden, internetten, mp3 geluisterd, bejeweled gespeeld. Best intensief.

Vooraf veel gelezen op de fora over waardeloze batterij. Het is nu woensdag 1600 uur en ik heb nog steeds 20% batterij. Ik denk dat ik zo maar voor het eerst ga opladen.

Ik ben tot nu toe erg tevreden, ik kom van een T3 en die haalde 1 dag echt niet.

Fk
Met citaat reageren
  #250  
Oud 13 december 2006, 15:29
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Hetzelfde geldt voor mij.
Gisteren de 680 gekregen en om 16:00 opgeladen.
Nu om 16:30 staat de batterij meter op 81%.
Vandaag een paar telefoontjes gepleegd, bluetooth en IR staan uit en s'avonds van 23:30 t/m s'ochtends 7:45 gaat automatisch de telefoon uit.
Zeker geen klagen wat betreft de batterij.
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
Met citaat reageren
  #251  
Oud 13 december 2006, 16:29
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Op de site van Treocentral was te lezen hoe iemand een soort batterij reset heeft gedaan. Ik heb dat ook gedaan en de batterij lijkt inderdaad, volgens de batterijmeter, een langere levensduur te hebben gekregen.

Was het anderhalve week aan het eind van de dag rond de 10-15%...na de reset (een ongeveer een gelijk gebruik gedurende de dag) was het 30-35%. Ook is de batterij 's morgens niet meer tussen de 15 en 25% ontladen (met alles uitgeschakeld) maar staat de meter keurig op 98%

http://discussion.treocentral.com/sh...d.php?t=131239

volgens mij is bovenstaande een variant op de batterij reset zoals die voor andere toestellen van Palm van toepassing is....
Met citaat reageren
  #252  
Oud 13 december 2006, 19:54
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Een 2400 batterij is al te krijgen blijkbaar: BraunOni's BatteryUpgrade.com : Upgrade uw batterij! - Palm Treo 680 batterij (2400 mAh)


EDIT
Deze batterij moet je nog even niet kopen! Lees net dat het klepje niet past op de 680!


Laatst gewijzigd door rudyheidenis; 21 december 2006 om 16:16.
Met citaat reageren
  #253  
Oud 13 december 2006, 23:26
Daanh78 Daanh78 is offline
Palm Noob
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 05 november 2006
Berichten: 34
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis Bekijk bericht
Dat zeg ik
Met citaat reageren
  #254  
Oud 14 december 2006, 07:33
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
BlueTooth testje: Tijdens het bellen via BT headset, kan DigiMap prima starten en navigeren via een BT GPS ontvangen. Mooi zo!

Ter volledigheid n.a.v. post hierna van Bluevoice: Ik heb een BlueTrek G2 earset.
__________________
Mark van der Hijden

Laatst gewijzigd door MendriX; 14 december 2006 om 10:28.
Met citaat reageren
  #255  
Oud 14 december 2006, 08:58
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Hetzelfde geldt voor de standaard Treo 650 BT headset (Jabra BT 330) en TomTom 5.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #256  
Oud 15 december 2006, 08:58
j-man
Guest
 
Berichten: n/a
ook een 680 besteld maar accu was stuk (dag opladen en accu 0%)dus ik ben weer 680-loos
Met citaat reageren
  #257  
Oud 15 december 2006, 09:09
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
Is er al iemand die 2 uur op een dag mp3 luistert via een BT stereo headphone??
Zo ja, what about battery time?
Met citaat reageren
  #258  
Oud 15 december 2006, 09:49
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Volgens mij is Softick Audio Gateway nog niet aangepast voor gebruik met de Treo 680. Zodra dat het geval is kunnen we het testen.
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #259  
Oud 15 december 2006, 10:35
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Misschien off topic, maar toch. Ik zag in een folder van de Mediamarkt in Alphen a/d Rijn, online te bekijken op Media Markt de treo 680 staan voor 444 euro. Tja als het 'ik ben toch niet gek' hier op gaat zou ik hem dus zeker niet daar kopen.

Daarnaast stond een Samsung Organizer aangeboden voor 499 euro. De afbeelding is echter onmiskenbaar een Palm Tungsten T.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #260  
Oud 15 december 2006, 10:40
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
TomTom 6 werkt op de Treo 680!

Ok dan, vandaag weer goed nieuws: TomTom 6 werkt op de Treo 680. Op Treocentral is men lekker bezig geweest en heeft een het voor elkaar gekregen. De procedure is simpel, men heeft in het programma de eigenschappen van de 680 ingevoerd zodat de 680 door TomTom zou worden herkend. Zie stappen hieronder:

So here are five easy steps to follow and achieve what TomTom support probably wont get round to doing for another month or so :

1. Mount your Secure Digital card (via CardExport or similar) so that the files are available to you in Windows or Mac OS X.
2. Fire up your favourite hex editor. I recommend 0xED for the Mac (free) or HEdit for Windows (free).
3. Open "/tomtom/Munich.bin" from your SD card in the hex editor. (File size is 2,895,948 from TTN6 version 6.010)
4. Search for offset 295D0C and change the bytes "rpsh201H" to "mlaP350D".
5. Search for offset 2BBD1A and change the byte "5" to "8".

bron: TomTom6 and Treo 680 now work ! - TreoCentral.com
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023