Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 juni 2007, 15:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
[Software] IM+ for Skype: gebruik de diensten van Skype op je Palm

Het is nu mogelijk om met het programma IM+ for Skype op je PalmOS-toestel van de diensten van Skype gebruik te maken. Het programma bevindt zich momenteel in de beta-fase.

Het programma IM+ van producent Shape Services was al bekend om de integratie van MSN/ICQ/Google Talk en nog enkele andere IM-netwerken, maar dit nieuwe programma zorgt uitsluitend voor diensten op het Skype-netwerk.

Niet alleen is het mogelijk om te chatten met je contactpersonen op Skype via je Palm, maar het is nu ook mogelijk om via je eigen Skypeout-account 'teruggebeld' te worden voor een gesprek met één van je contactpersonen. Dit laatste kan echter alleen op een Treo, omdat dit via het GSM-spraaknetwerk plaatsvindt. Je maakt voor deze telefoongesprekken geen datakosten, maar betaal je slechts het Skypeout-tarief.

Het is vooralsnog niet mogelijk om een normaal VoIP Skype-gesprek over het GPRS/UMTS-datanetwerk of via WiFi te houden, dus voor mensen met bijvoorbeeld een Palm T|X is alleen chatten mogelijk.

Ook even uitproberen op je Palm? Download de beta-versie hier.


Bron: http://www.shapeservices.com/en/prod...&platform=palm
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 4242-1y0czm906sr.jpg‎ (17,1 KB, 0x gelezen)
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 juni 2007, 16:23
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Even getest, en lijkt goed te werken. Ben eigenlijk een fan van Chatopus, een jabber client. Er zijn echter geen jabber-skype transports bij mijn weten, dus tot die tijd is dit een handige aanvulling.

Rob
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 juni 2007, 16:26
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Gek... ik had dit eergisteren als nieuws gemeld bij pdaclub...
Anyway. Ik had het op mijn TX getest en het werkt prima!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 24 juni 2007, 12:52
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Hoe gaat dat bellen via Skype? Dan bedoel..het terugbellen via je Skype account, wat bedoelt men daarmee? Wie heeft daar ervaring mee, ook met het oog op onze langzame GPRS netwerken en toestellen....
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 juni 2007, 14:10
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mattijzz Bekijk bericht
Hoe gaat dat bellen via Skype? Dan bedoel..het terugbellen via je Skype account, wat bedoelt men daarmee? Wie heeft daar ervaring mee, ook met het oog op onze langzame GPRS netwerken en toestellen....
Citaat:
Niet alleen is het mogelijk om te chatten met je contactpersonen op Skype via je Palm, maar het is nu ook mogelijk om via je eigen Skypeout-account 'teruggebeld' te worden voor een gesprek met één van je contactpersonen. Dit laatste kan echter alleen op een Treo, omdat dit via het GSM-spraaknetwerk plaatsvindt. Je maakt voor deze telefoongesprekken geen datakosten, maar betaal je slechts het Skypeout-tarief.
Klik eens op de links van Skypeout.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 juni 2007, 16:23
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Ik had even wat beter kunnen lezen
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 juni 2007, 16:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Werkt erg goed, dit programma, moet ik zeggen. Als ik het wel begrepen heb, kun je met dit programma ook belachelijk goedkoop bellen in het buitenland, met je GSM. Maar daar staat weer tegenover dat je dure datakosten moet maken om *eerst* in te loggen op Skype.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 juni 2007, 18:00
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Ja bij mij werkt het ook prima. Skype belt terug met skype out tarieven. Let wel even op dat je twee tarieven betaalt.

1. Naar wie je belt (gratis als iemand online is via Skype)
2. Van Skype naar je telefoon.

De gsm tarieven (Nederland) zijn niet belachelijk goedkoop, namelijk (0,22). Je kan je beter laten terugbellen op een landlijn. Ook dat is mogelijk met dit programmaatje.

Bij werkt het programmaatje direct vanaf mijn Secure Digitalcard en is 600kb groot. Vooralsnog stabiel. Beta versie is gratis gedurende 7 dagen, maar misschien wel lang aangezien de betaal optie niet werkt .
Met citaat reageren
  #9  
Oud 24 juni 2007, 19:08
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Bij werkt het programmaatje direct vanaf mijn Secure Digitalcard en is 600kb groot. Vooralsnog stabiel. Beta versie is gratis gedurende 7 dagen, maar misschien wel lang aangezien de betaal optie niet werkt .
Background mode werkt niet als je het vanaf je kaartje start, toch? Bij afsluiting van het programma wordt alles uit het geheugen gewist en weer op het kaartje geplaatst.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 juni 2007, 21:31
Mattijzz Mattijzz is offline
Loyale palm gebruiker
Voornaam: Mattijs
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 oktober 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 197
Stuur een bericht via MSN naar Mattijzz
Er is een nieuwe versie uit namelijk 1.0 Veel stabieler dan de beta, ik heb hem gekocht en werkt prima. De background modus is stabiel net zoals de rest van het programmaatje. Kost 15 dollar. Eventueel kun jevoor 3 dollar downloadbescherming erbij kopen

Nogmaals ik gebruik hem vanaf de Secure Digitalcard dan is deze officiele versie een must omdat de beta versie nog weleens een resetje kan veroorzaken.

En ja de background modus werkt alleen bij het installeren in ram. De background modus is hetzelfde als het skype programma op de pc...iedereen kun je dan bellen via skype of met je chatten ongeacht met welk programma je bezig bent. Als je hem op de sd card instaleert dan kun je goedkoop bellen...waarna je het programma kunt afsluiten.

Veel plezier ermee.

Laatst gewijzigd door Mattijzz; 16 juli 2007 om 23:13.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023