Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 11 december 2006, 13:43
bhutten
Guest
 
Berichten: n/a
Email versturen met Clie Mail (Tiscali)

Hi,

Ik probeer een email te versturen met mijn TH55 (wireless LAN verbinding) met Clie Mail. Ik heb een Tiscali ADSL abbo dus gebruik ik smpt.tiscali.nl als uitgaande mail server.
Ik krijg een fout melding dat ik ratware gebruik om mail te versturen. Is dit een bekend probleem? Kan ik hier iets aan doen of moet Tiscali Clie Mail gaan toestaan?
Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag.

Groeten,
Berthold
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 december 2006, 13:52
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Je hebt het mailrelay probleem. Lees deze tip.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 december 2006, 14:40
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Mail relay lijkt me persoonlijk sterk als Berthold via WLAN met z'n eigen draadloze netwerk is verbonden. Ik ga ervan uit dat de WLAN-omgeving gewoon verbonden is met de Tiscali ADSL-router. Ik denk dat Tiscali de smtp-server gewoon te strak heeft afgesteld en alle onbekende mailclients heeft geblokkeerd (vandaar de ratware/malware-melding)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 december 2006, 15:16
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Juist!
Het gaat om WiFi en mijn antwoord was naast de kwestie.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 december 2006, 21:06
bhutten
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor jullie reaktie. Maar is er ook wat aan te doen? Of moet ik een andere email client gebruiken?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 12 december 2006, 21:14
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Probeer het eens met een andere mailclient, als bijvoorbeeld Eudora (zoek met google naar Eudora Internet Suite) of Snappermail. Als het daarmee wel lukt dan pikt Tiscali, zoals Jean-Paul zegt, onbekende mailprogramma's niet.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 december 2006, 22:41
Phad Phad is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 17 mei 2001
Berichten: 101
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem, ook met WiFi, ook met tiscali en ook met een th55 en cliemail. Mail ophalen gaat goed, sturen lukt niet. Ben benieuwd naar je bevindingen.


FWIW: een jaar geleden lukte het nog wel, ik dacht dat het aan een herinstallatie van XP lag en had geen zin er tijd en moeite in te steken, omdat ik het (vrijwel) nooit gebruik.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 19 december 2006, 11:05
bhutten
Guest
 
Berichten: n/a
Ok, ik heb contact gezocht met Tiscali. Dit is hun antwoord:

Citaat:
"
de foutmelding kan echter niet herleid worden , het ratware gebeuren is een soort programma wat te vergelijken is met norton antivirus.

wij hebben hier echter geen documentatie over en kunnen u helaas dan ook niet werder helpen met dit probleem

mogelijk dat u wat antwoorden kan vinden via de diverse fora die speciaal er zijn voor pda/pocket pc gebruikers

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
"
Daar schiet ik dus niet veel mee op. Het is echt een foutmelding van de SMTP server die ik krijg. Dus het is Tiscali zlef die deze melding geeft. Tussen mijn PDA en de SMTP server van Tiscali zit niets wat de ratware melding kan geven. Zucht.... ik krijg de indruk dat ze bij Tiscali niet eens hun eigen SMTP server kunnen configureren....
Met citaat reageren
  #9  
Oud 19 december 2006, 11:16
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Heb je het al geprobeerd met een andere emailclient, zoals ik enkele berichten geleden al gesuggereerd heb?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 december 2006, 12:55
bhutten
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, ik heb al eens Eudora geprobeerd, dat werkte wel. Maar goed, ik heb Clie Mail en dat vindt ik wel aardig om te gebruiken. Ik heb weinig zin om een andere mail client te gaan gebruiken en er voor te betalen.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 december 2006, 13:30
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Dan is in ieder geval duidelijk dat het aan de mailclient ligt. En ik denk dat je toch even wat stennis moet schoppen bij Tiscali want de 1e lijn helpdesk is waardeloos zo blijkt uit het antwoord dat je gekregen hebt.

Eudora is trouwens gratis.

Een andere optie is om via Gmail een gratis smtpserver aan te maken. Dan heb je Tiscali niet meer nodig om een mail te versturen. Als je een invite voor Gmail nodig hebt, moet je me maar mailen of pb-en.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023