Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 02 oktober 2006, 21:55
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
Ik heb ook nog een vraag over VNC namelijk het volgende:

Kan ik van buitenaf mijn PC bereiken wanneer ik achter een router zit? (Omdat ik natuurlijk niet het adres van mijn PC a la 192.168.xxxx invullen).

Bij voorbaat dank!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 02 oktober 2006, 22:02
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mosthated
Ik heb ook nog een vraag over VNC namelijk het volgende:

Kan ik van buitenaf mijn PC bereiken wanneer ik achter een router zit? (Omdat ik natuurlijk niet het adres van mijn PC a la 192.168.xxxx invullen).

Bij voorbaat dank!
Gelukkig kan dat wel, anders zouden veel mensen erg ongelukkig worden. In Het grote poortmappingsverhaal op GoT staat het precies uitgelegd. Voor VNC is de te gebruiken poort 5900 (TCP).
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 03 oktober 2006, 12:46
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
Hallo Bram,

Ik heb de site doorgelezen. dat was leerzaam, maar ik kon niets specifieks over PalmVNC lezen. Toen ben ik naar de site van PalmVNC gegaan en heb daar dit doorgenomen:

Citaat:
* Setup UltraVNC as the documentation suggests
* In router setup (See Virtual Server option) forward TCP ports 5800, 5801, 5900, 5901 to internal IP address of host PC as assigned by your router (click on the network connection icon on the taskbar and select properties to get this)
* If using PalmVNC, do not use RS4 Plugin as this is not currently supported
* Firewalls could be a problem. Just go to advanced properties of firewall (NIS, Zonealarm, Mcafee all have this) and open up TCP ports 5800, 5801, 5900, 5901
* Install PalmVNC 2.0 on your PDA
* Connect to your network. You may use the IP address of the host computer if you are within your LAN. If connecting though the internet, you must use the static host name provided by no-ip.com. This will make sure that you will be connected to your dynamic IP address no matter where you are and without having to input in PalmVNC what you dynamic address is.
* This is the simplest connection that can be made. To make it secure, you must tunnel this through VPN or some other encrypted connection.
echter, ik kon nog steeds geen verbinding maken.
Ik heb de 4 poorten geforward in mijn router via de volgende manier:

'Echte IP' ingevuld, binnekomende poort (bv5800) is dezelfde als de doorgestuurde poort, type = TCP en IP waarnaar geforward moet worden is het netwerk IP van de PC waarnaar geforward moet worden (bijv. 192.168.62.53).

PalmVNC zegt echter dat hij niet kan connecten. Zijn er nog instellingen die ik in windows moet wijzigen? Moet ik ook nog een UDP poort forwarden?

Bij voorbaat dank.

Grtz. M0s..
Met citaat reageren
  #4  
Oud 03 oktober 2006, 18:27
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
- Hoe is de TX verbonden? Maakt hij via internet verbinding, of hangt hij aan je LAN? In het eerste geval verbindt je naar je externe IP adres (begint bij jou met 61.177), in het tweede geval naar je interne IP adres (waarschijnlijk iets met 192.168). Vanuit je LAN kun je (op een uitzondering na) nooit naar je externe IP adres verbinden.
- Zoja, weet je zeker dat je geen firewall hebt draaien, en dat de poort goed is doorgestuurd?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 03 oktober 2006, 19:16
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
Ik denk dat ik het probleem al ken.
Mijn verbinding loopt namelijk als volgt:

Modem > Alecto DATA-plug* > Router

De alecto dataplug is een stopcontact plug die via het stroomnet je internet signaal door kan sturen naar een ander stopcontact. Aangezien ik in huis wel draadloos wil internetten, maar de router het signaal niet sterk genoeg doorstuurt voor de drie PC's die bij mij boven staan heb ik de router via de DATA pluggen omhoog getrokken (zodat ik niet hoefde te boren) waarna ik er de router weer achter heb gezet.
Werkt perfect, maar misschien niet in combinatie met VNC.

Wat mij opvalt is het volgende:
Als ik naar mijn IP adres op zoek ga begint dat met 84.105.... maar ji zegt dat mijn IP begint met 61.177....
Als ik via google zoek naar " mijn IP adres" (of iets dergelijks) zie ik in de lijst allemaal sites staan met: uw Ip adres is 66.24...... (dus wel in die range die jij noemde), maar als ik er dan op klik staat er standaard: Uw IP adres is 84.105....
Ik ga er dus vanuit dat ik NOG een apart IP adres van de DATAplug krijg.

Nu wil ik best dat 'echte' quicknet IP adres gebruiken. Mijn vraag is echter, is dat statisch (of in ieder geval altijd hetzelfde)? Ik kon via google alleen informatie over quicknet vinden uit 2004 (wat betreft statische IP adressen).

Grtz. M0s..
Met citaat reageren
  #6  
Oud 03 oktober 2006, 19:24
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
62.177.x.x is van bbeyond, daarvan maakte je gebruik toen je om 12.46 postte. Dat kan ook van je werk zijn. Om 19.16 postte je van 84.105.x.x.
Die 66.24.x.x is van de zoekmachine.

Maar je lijkt vanuit je eigen huis te willen verbinden. Je moet dan je interne adres gebruiken, aangezien er niks via internet gaat.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 oktober 2006, 19:31
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
intern lukt helemaal, dat is geen probleem. Maar ook niet echt noodzakelijk natuurlijk, vanaf de bank je PC besturen is leuk, maar niet nodig.
Ik wil het inderdaad graag doen als ik ergens anders ben, waar ik met mij TX via WiFi kan connecten en dan mijn PC besturen. Dan zit ik inderdaad niet op mijn eigen netwerk.
De enige firewall die ik heb is die van windows en daar had ik de instellingen in neergezet (dus ook de 4 bovenbeschreven poorten opengezet).



Citaat:
"Vanuit je LAN kun je (op een uitzondering na) nooit naar je externe IP adres verbinden."
Bedoel je daarmee dat als ik de instellingen heb doorgevoerd, ik dat nooit kan controleren, dat zou namelijk een en ander verklaren.

Laatst gewijzigd door Mosthated; 03 oktober 2006 om 19:39.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 oktober 2006, 19:35
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Dat laatste klopt, dat kan alleen als je ergens anders vandaan verbinding maakt. Als 84.105.x.x (quicknet) inderdaad je IP adres is waarop je het werkend wilt krijgen, kan ik je vast verklappen dat het momenteel niet werkt (want vanaf hier kan ik dat wel testen). Óf VNC draait niet, óf je port forwarding klopt niet, óf je hebt er nog een firewall tussenzitten.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 oktober 2006, 19:50
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
Ik heb alles nog een keer nagelopen, zou je nog een keer kunnen proberen of je bij mij kunt connecten. In een PM kan ik alles info wel toesturen als je dat ok vind.

Gr M0s..
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 oktober 2006, 20:09
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Nu werkt het wel prima (84.105.x.x).
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #11  
Oud 03 oktober 2006, 20:10
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
Thnx
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023