Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 22 juli 2002, 10:06
Allewijn
Guest
 
Berichten: n/a
Waanzinnig, mijn nieuwe nokia6510+palmpje, toch nog een vraagje:

Ongelofelijk, dooordat enkelen van jullie mij al alles hebben verteld over de instellingen op mijn palm m100 en de nokia 6510 die ik opgestuurd zo krijgen (die ik dus NU heb) werkte het in één keer...
Eudora en phonesms werken perfect... Ik bel in bij 12move via mijn O2 360 abonnnement. Emails versturen en ontvangen gaat vlekkeloos, het versturen van een email duurt telkens precies 42 seconden (dus inloggen, checken, versturen etc.)
Nu beschikt mijn nokia ook over gprs, ook O2 kan overweg met gprs... De instellingen voor gprs zijn via de o2 website automatisch naar mijn telefoon gestuurd. Het zou dus moeten werken, toch durf ik het nog niet te proberen en wel hierom:
Bij O2 kun je bovenop je abonnement een gprs bundel nemen met een aantal mb's per maand, 5 mb koste al iets van 45 euro dus dit heb ik niet erbij genomen. Nu zou ik toch wel graag van gprs gebruik willen maken om het versturen van smsjes, emails, avantgo etc. te versnellen... Kan ik gewoon een gprs verbinding met O2 maken zonder zo'n bundel? En wat gaat me dit dan kosten want je betaald met gprs natuurlijk niet per tijdseenheid. (ik durf het niet zelf te proberen, de verbinding zal vast wel tot stand komen maar wat voor rekeningen krijg ik dan straks in de bus?)

Vriendelijk bedankt allemaal,

Tim
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 juli 2002, 17:31
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
als je als provider O2 hebt, en zij bieden alleen bundels aan, dan is het helaas niet anders. Vodafone heeft dit ook. Ik zou ook een bundel moeten aanschaffen en per overschreden mb extra moeten betalen.

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 juli 2002, 20:23
JohanE JohanE is offline
Just some member
Voornaam: Johan
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 07 januari 2002
Locatie: Westland
Berichten: 103
Allewijn,

O2 heeft ook een GPRS abbonement. Je kan het eerst eens uit proberen met een 1mb abbo. Als dit niet voldoende blijkt te zijn dan kan je altijd nog een zwaarder abbo nemen. Het probleem met GPRS is alleen dat je geen gegarandeerde snelheid heb. Bel anders O2 een voor meer info over het eventueel opwaarderen van een (te laag) GPRS abbo.

Volgens mij hadden ze van O2 pas ook een aanbieding: Een paar maanden GPRS gratis en dan over naar een 1mb abbo.

Groet,

Johan
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 juli 2002, 10:35
Allewijn
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zal inderdaad maar eens even naar O2 gaan bellen, bedankt...
Maar nog één vraagje: Nu haal ik dus via een 'gewone verbinding' mijn email etc. op tussen nokia en palm, mijn nokia 6510 laat dan een klein icoontje zien met een 'D'tje erin, dit staat neem ik aan voor Data? Betaal ik dan toch gewoon per seconde, dus gaat dit gewoon van mijn belbundel af en hoef ik hier niet EXTRA voor te betalen (zolang ik niet over mijn 360 belminuten heen ga)

Nogmaals bedankt,

Tim
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 juli 2002, 11:51
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
nee dataverkeer gaat niet van je belbundel af!! bij geen enkele provider en abonnement is dit het geval!! ik gebruik vodafone met een 240 abonnement maar data verkeer staat gewoon apart aangegeven en er gaan geen minuten van de bundel af.

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 juli 2002, 16:55
Allewijn
Guest
 
Berichten: n/a
Enig idee hoeveel me dit dan gaat kosten? Emails ophalen en versturen via palm & nokia duurt telkens precies 42 seconden. Deze 42 seconden worden dus niet van mijn 360 minuten belbundel afgehaald? Hoe wordt het dan berekent? Enig idee wat dit kost?

Vriendelijk bedankt,

Tim
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 juli 2002, 18:30
JohanE JohanE is offline
Just some member
Voornaam: Johan
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 07 januari 2002
Locatie: Westland
Berichten: 103
Volgens mij betaal je als je normaal inbelt (dus via je palm een inbelverbinding naar een provider) dan zijn dit normale gespreks kosten. Zeker weten doe ik het niet (loont de moeite om na te vragen). Op je rekening krijg je wel te zien dat het een data nummer is.

Groet,

Johan
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 juli 2002, 08:01
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
bij vodafone geven ze dmv een speciale code, achter het nummer in een aparte kolom aan wat voor gesprek het was. zo heeft smsen, dataverkeer voicemail, lokaal en nietlokaal allemaal een aparte code. als je data verzend en ontvangt werkt dat precies hetzelfde als normaal bellen zonder bundel. je betaalt een starttatief en daarna per seconde. tenminste vodafone rekent zo, er zijn providers die per 3 of tien seconden rekenen.

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 juli 2002, 15:31
Allewijn
Guest
 
Berichten: n/a
Gister even naar O2 gebeld, kreeg te horen dat al het dataverkeer zoals WAP en communicatie tussen Palm en GSM gewoon tot de belminuten behoort en dus gewoon van mijn bundel wordt afgetrokken (Zolang deze niet op is )
De O2 medewerker vertelde mij ook dat ik alleen van Gprs gebruik kan maken als ik zo'n extra bundel aanschaf van 1 tot 30 mb per maand... Nou daar wacht ik nog maar even mee, want dat is echt belachelijk duur: 5 mb per mnd kost al €20,- & 30 mb per mnd kost €60,- !!!
Beetje teveel van het goeie denk ik zo...

Tim
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023