Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14 december 2003, 21:01
webmeesteres
Guest
 
Berichten: n/a
na harde reset kan ik geen nieuwe user maken

Ik heb een M505 overgenomen en het synchroniseren werkt niet.

Na een harde reset hoopte ik dat ik nieuwe usergegevens in moest voeren, maar dat werd beperkt tot de taal en landkeuze e.d.

Ik wil dus graag synchroniseren, maar krijg nu steeds de melding: The connection between your pda and the desktop could not be establisred. Pleased check your setup and try again.

Wie helpt mij verder?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 december 2003, 21:32
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
De fout ligt niet bij je handheld maar bij je desktop. Controleer of je een vinkje hebt bij local USB (als je met USB synct tenminste) door rechtermuisknop op hotsync icoon te klikken.

Zo ja, herinstalleer de (laatste) versie van de Palm Desktop. http://www.palmone.com
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 december 2003, 21:41
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Gezien de foutmelding is de kans groot dat je het SUDS-probleem hebt.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 december 2003, 21:52
webmeesteres
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb de usb optie in de hotsync manager aanstaan.

het 'sudden death' systeem heb ik al van gelezen, ben er ook aan begonnen, maar zodra ik het shortcut symbool in moet voeren, blijft mijn apparaatje niet hangen.... zodat hij rustig leeg kan lopen...

Hoe lossen we dit nu weer op?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 14 december 2003, 22:52
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het is shortcut.1 (dus geheel zonder spaties). Heb je dat ook zo uitgevoerd?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 december 2003, 06:21
webmeesteres
Guest
 
Berichten: n/a
Ja, ik open een nieuwe memo(pad), ik maak dat lusje, en vervolgens blijft de cursor erachter knipperen, dus blijft het systeem niet hangen en kan ik gewoon door.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 december 2003, 14:24
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Het systeem blijft nog steeds niet hangen na (shortcutsymbool).1?
Uit je beschrijving lijkt het alsof je alleen maar het lusje maakt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 december 2003, 14:33
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Koekie, even technisch vraagje in de berm... In hoeverre is het handig om VOORDAT je die "freeze" triggert met shortcut puntje 1, eerst even Beam receive aan te zetten, alsmede het backlight, om de leegtrekprocedure zodoende aanzienlijk te kunnen bekorten?
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 december 2003, 14:41
webmeesteres
Guest
 
Berichten: n/a
Sorry, ik was ffies onduidelijk...

Ik heb het shortcutsymbooltje, daarna een PUNT en daarna een 1, zonder spaties, en de cursor blijft vrolijk knipperen...
Met citaat reageren
  #10  
Oud 15 december 2003, 14:53
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Doet shortcut.2 wel wat (nuttigs)?
Als dat ook niet werkt zou je kunnen kijken wat een programma als AlwaysOn uitricht, of je daarmee je batterij goed kan leegkrijgen dus.

Citaat:
In hoeverre is het handig om VOORDAT je die "freeze" triggert met shortcut puntje 1, eerst even Beam receive aan te zetten, alsmede het backlight, om de leegtrekprocedure zodoende aanzienlijk te kunnen bekorten?
Ja, als je eerst de stroomvreters aanzet is je batterij sneller leeg, dus kun je de procedure sneller doorlopen.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 15 december 2003, 15:58
webmeesteres
Guest
 
Berichten: n/a
Shortcut.2 doet hetzelfde, cursor blijft knipperen.

Wat ik in de handleiding niet zie staan is als je een harde reset hebt gedaan, druk ik yes, ik wil alles verwijderen. Wat ik mis in de handleiding, maar ik volgens mij wel moet doen: ik doorloop ik de instellingen om het scherm opnieuw te kalibreren met de Digitizer-applicatie en selecteer de taal. Dit stukje staat niet in de handleiding, maar volgens mij kan ik anders niet bij memopad komen....
Met citaat reageren
  #12  
Oud 15 december 2003, 16:09
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Dat klopt, je moet eerst je scherm kalibreren. En dat is ook logisch, anders kun je namelijk hoegenaamd niets schrijven in MemoPad. Maar er zal in de handleiding of de Getting Started Guide bij "Setting up your Palm" na "Insert batteries and push the power button" wel iets staan als "and follow the on-screen instructions" toch?

Maar het maakt niet eens vreselijk veel uit of die shortcut het doet of niet, het zou alleen het leegtrekken van de batterij erg makkelijk maken. Is er niet een shortcut command dat je eerst moet uitvoeren omdat de machine anders niet reageert op andere shortcut commands of zoiets? Je kunt daar namelijk hele speciale dingen mee doen (inverse backlight, infrared loopback, om er maar een paar te noemen...)
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
Met citaat reageren
  #13  
Oud 15 december 2003, 16:39
MasterMouse MasterMouse is offline
Junior lid
Voornaam: Marcel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 juli 2003
Locatie: Vlakbij Rotterdam
Berichten: 3
Ik heb nu ook hetzelfde probleem met mijn Palm m130. Die shortcut.1 of .2 doet het bij mij ook niet. Dus heb ik geprobeert te synchroniseren met mijn infroroodpoort, en dat doet ie wel gewoon. Ik vind dit echt heel vreemd.
Maar zo heb ik wel dat ene programmatje op mijn Palm gekregen (AlwaysOn). Ik ben hier vandaag trouwens mee bezig, met het leegtrekken en ik hoop dat die manier gaat werken.

Waar ik nou nieuwschierig naar ben is hoe dat dat probleem nou kan komen. Ik heb namelijk een lange tijd de Palm niet gebruikt en toen ik weer wilde synchroniseren met mijn computer toen deed hij het niet meer. "Webmeesters" heeft hem 2dehands gekocht en misschien is de Palm toen ook een tijd niet in gebruik geweest. Zou hier het probleem misschien niet liggen, dat de Palm daar niet goed tegen kan?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 15 december 2003, 17:41
webmeesteres
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zal het straks eens op een andere pc proberen. Ik heb hem idd 2ehands gekocht, maar kon wel zien dat ie op 8 dec nog gesynct is, dus het heeft wel gewerkt....

KGa nu mijn best doen om hem leeg te laten lopen... wordt dus een weekje flink spelen met het dingetje, dan moet het toch wel lukken??
Met citaat reageren
  #15  
Oud 15 december 2003, 18:43
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Maar als je palm uitschiet omdat je batterij "leeg" is is de batterij nog niet helemaal leeg. Je palm gaat dan uit om ervoor te zorgen dat je gegevens vastgehouden worden, en dat is iets wat je nu juist niet wil. Als je 'm zonder additionele software leeg zou willen krijgen zou je 'm zeker nog een paar weken moeten laten liggen na het uitgaan. Probeer daarom dus eens of AlwaysOn je batterij ook helemaal leeg kan trekken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023