Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10 februari 2003, 01:11
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
6310i + o2 GPRS + SJ-30

Ok heren, ik ben redelijk hopeloos aan 't worden (zoals meerdere GPRS gebruikers met mij waarschijnlijk )....

Het lukt mij maar niet om een succesvolle verbinding in te stellen om met mijn telefoon via infrarood verbinding te maken met het o2 GPRS netwerk.
Het volgende is nu ingesteld (telefoon is trouwens werkend, via SMS van o2 site):
username: GPRS
Password: password
Connection: IR to a PC/Handheld (<-- lijkt vreemd, maar anders gaat hij langdradig inbellen, en zo lijkt het ongeveer even vaak te werken als dan ik IR to a Modem selecteer)
Connection type: PPP
Idle timeout: never
query DNS: check
IP address: check
Script:
Code:
Send: atz
Send CR
Send: at+cgdcont=1,"IP","Internet","0.0.0.0",0,0
Send CR
Delay: 1
Send: atd*99#
Send CR
End
Iemand die het al werkend heeft (o2 op palm) en het met mij wil delen?

Bij voorbaad HEEL veel dank
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 februari 2003, 13:17
hoever
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb het werkende op een Siemens S45i telefoon. Je script is goed maar staat in je telefoon alles goed ingesteld:
APN: Internet
Username: GPRS
Password: Password

DNS 1 & 2 hoeven niet ingevult te worden.

Heb je juiste gegevens via O2 naar je telefoon laten sturen want dan staat alles meteen goed ingesteld.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 februari 2003, 00:24
michielvd michielvd is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 02 oktober 2002
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 64
Het kan nog veel simpeler. Script hoeft bij o2 in de meeste gevallen niet. Instellen dat je verbinding wilt maken via IRDA naar een mobiele telefoon. Installeer eventueel eerst de drivers voor een 6310. Dit staan op de Palm site.

Username & password: o2 (werkt gewoon)
Inbelnummer: *99#

Werkte bij mij als een zonnetje met o2 GPRS op een Siemens S45.

In je script zit trouwens iets wat niet klopt. De string "0.0.0.0" geeft aan dat je GEEN IP-adres wilt hebben. Dat betekent dat je daarmee dus ook geen verbinding met het internet wilt hebben (dat kan niet zonder IP).

Edit: probeer anders de "0.0.0.0" string te vervangen door "IP". Dat moet nl bij andere GSM aanbieders in het geval dat een script noodzakelijk is.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 februari 2003, 20:42
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Dank Michel. De verbinding is nu tenminste wel constant en stabiel, ik krijg nu wel altijd verbinding.
Misschien verwacht ik iets wat helemaal niet kan, maar ik dacht eigenlijk dat de verbinding in principe in een seconde of 5 gemaakt kan worden. Dit was wel het geval toen ik gebruik maakte van het vorige script, en verbond met "Ir to PC". Nu is hij eerst 15 seconde bezig met "verbinden met".

Is het normaal dat het wat langer duurt (zelfs bij GPRS), en is er geen methode het sneller te laten gaan?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 12 februari 2003, 23:25
michielvd michielvd is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 02 oktober 2002
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 64
Bij mij duurt het schat ik 10 seconden. Eerst moet de Palm verbinding maken met de telefoon (duurt 2 a 3 seconden), om vervolgens in te loggen op het GPRS netwerk. Dat duurt ook altijd even.

Ligt ook aan je telefoon. Ik heb het met die 10 sec over de combi m500 --> Sharp GX-10 --> Vodafone GPRS. Ik heb het met de combi m500 --> Siemens S45 --> O2 GPRS wel eens sneller gezien.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 14 februari 2003, 12:58
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
De SJ30 zegt eerst "dialing test", en verder doet de telefoon niets. Dit duurt een seconde of 10. Daarna gaat de telefoon verbinden met GPRS, waarna hij met een seconde of 5 klaar is. Pas daarna ben ik online. Is dit normaal?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 februari 2003, 00:12
michielvd michielvd is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 02 oktober 2002
Locatie: Zuid-Limburg
Berichten: 64
Dat is normaal. Dialing test wil zeggen dat de Palm bezig is met een account dat je test hebt genoemd.

Het eerste wat de Palm vervolgens doet in contact leggen met de telefoon. Dit kan al snel 5 seconden duren. Op sommige telefoons zie je dmv een icoon dat er een infraroodverbinding is. Daarna krijgt de telefoon de opdracht om *99# te bellen, het inbelnummer. De telefoon doet dat, en zoekt contact met het GPRS netwerk. Dit duurt ook een aantal seconden, pas daarna zie je dat je telefoon aangeeft een GPRS verbinding te hebben. Vervolgens logt de telefoon / PDA in op het GPRS netwerk en heb je pas een verbinding te pakken.

Het hele proces duurt 10 a 15 seconden, afhankelijk van je telefoon (en de operator). Maar die eerste 10 seconden zijn dus nodig om de IRda verbinding telefoon --> Palm op te zetten en de nodige commando's te geven aan de telefoon. De telefoon moet bijvoorbeeld ook even checken of er wel een GPRS signaal is.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 februari 2003, 01:44
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Smile

Ok top Michiel, bedankt voor de uitleg.

Het GPRS-gebeuren voldoet dan wel niet helemaal aan mijn verwachtingen, maar het is in ieder geval een verbetering ten opzichte van analoog inbellen.

Nu alleen nog een goede non-proxy browser (die werkt ), en ik ben helemaal tevreden

(http://www.palmclub.nl/forums/showth...&threadid=9771)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023