Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 december 2002, 00:02
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Review: Palm Tungsten|T Slim Leather case

Een review van de Palm Tungsten|T Slim Leather case is nu te bekijken op: http://palmclub.nl/reviews/accessoir...n_slimleather/

Met dank aan Roel!

- jp

Laatst gewijzigd door jean-paul; 26 december 2002 om 00:04.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 26 december 2002, 18:27
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
In het review schrijf je dat hotsyncen in de case niet mogelijk zou zijn. Wanneer je de Tungsten uitschuift kan jij gewoon (in de case) laden en hotsyncen in de cradle!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 26 december 2002, 18:28
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Lees: 'hij' in plaats van 'jij'.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 26 december 2002, 20:46
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Zeer positief dat ze nu eens wat gedaan hebben om het indrukken van je hard keys te voorkomen, met dit probleem zit ik namelijk met de Slim Leather Case voor de m5xx. Om die reden ben ik dan ook overgestapt op de Palm m500 series Hardcase.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 27 december 2002, 12:53
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henk Vrieselaar
In het review schrijf je dat hotsyncen in de case niet mogelijk zou zijn. Wanneer je de Tungsten uitschuift kan jij gewoon (in de case) laden en hotsyncen in de cradle!
Daar kon je wel eens gelijk in hebben! Ik heb de case niet meer en kan het dus niet zelf uitproberen. Wat alleen lastig is (lijkt mij) is het goed plaatsen in de cradle als de unit opengeschoven is. Volgens mij moet je dan de onderkant goed vastpakken en in de cradle plaatsen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #6  
Oud 27 december 2002, 18:13
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Ik heb het uitgeprobeerd: met of zonder case maakt geen verschil met het in de cradle zetten.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 januari 2003, 23:13
StanTheMan
Guest
 
Berichten: n/a
het is inderdaad gewoon mogelijk..
had deze case in singapore er gratis bij gekregen.. volgens mij door verstrooidheid van de verkoper... (de tungsten kostte me 490 euro)
ook een creative mp3 speler en twinmos sd/mmc reader en 32mb mmc kaartje er gratis bij..
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 februari 2003, 13:32
junior
Guest
 
Berichten: n/a
Heeft iemand enig idee waar deze slim leather case, binnen nederland, te krijgen is? Overal, ook bij Palmdirect, zijn ze momenteel niet leverbaar... Ik had 'm bij de m505 maar eh, die past natuurlijk niet meer

Ik vindt het plastic standaard kapje geen succes en heb nu de Sleeve Case liggen, ook geen succes!


Gr.,
Junior

(update: Inmiddels heb ik de case gekocht!)

Laatst gewijzigd door junior; 14 maart 2003 om 18:14.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 05 februari 2003, 13:53
J@N57 J@N57 is offline
Senior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Locatie: Veluwezoom
Berichten: 88
Exclamation Slim Leather case

Kijk eens bij Forum Vraag en Aanbod. Daar heb ik er een te koop staan; echt nog als nieuw!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 14 maart 2003, 17:06
junior
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb Aanvulling op de review

Naar aanleiding van mijn zoektocht naar deze Slim Leather Case en mijn eigen review van de Sleeve Case heeft Roel mij gevraagd om te kijken naar de "beveiliging tegen het indrukken van de knoppen" als de case gesloten is. Roel heeft de case maar kort gehad waardoor hij hier geen echte ervaringen mee heeft kunnen opdoen.

Mijn aanvulling:

Beveiliging tegen aan/uit
Op deze case zit op de flap onderaan aan de binnenkant een tweetal horizontale "balkjes" (tja, hoe heten die dingen eigenlijk?), die keurig met leer omkleed aan de case zijn genaaid. Als je de case sluit moeten deze balkjes net onder de toetsen tegen de TT aankomen, waardoor er wat ruimte ontstaat tussen de flap en de TT. Dit om te voorkomen dat de toesten per ongeluk worden dichtgedrukt als je op de voorkant van de case drukt. Op zich is de ruimte voldoende om het indrukken van de toetsen te voorkomen.

Je kunt dit goed zien op de foto van het onderaanzicht.

Op zich is deze constructie leuk bedacht... in de praktijk blijkt echter dat het niet altijd even goed werkt.

Je kunt je voorstellen dat een leren case, zoals deze, naar mate zij meer wordt gebruikt flexibel wordt. Dit heeft tot gevolg dat je de flap heen en weer kan bewegen (van links naar rechts, boven naar onder...), in gesloten toestand. Hierdoor kan het gebeuren dat de balkjes "onder de TT schieten" waardoor de flap strak op de knoppen wordt gedrukt. Het gevolg daarvan hoef ik natuurlijk niet verder toe te lichten, de TT gaat aan.... blijft aan: batterij leeg!

Als je gewend bent met de Leather Case te werken dan weet je dat je een "stay off hack" nodig hebt om te voorkomen dat de Palm onbedoeld aangaat en/of erger aanblijft. Voor dat doel heb ik voor de TT het tooltje BtToggle aangeschaft, waarmee je daarnaast ook makkelijk BlueTooth kan aan-/uitzetten. Er zijn echter inmiddels al tal van andere tools die beveiligen tegen aan/uit.

Hotsyncen in de Case (naar aanleiding van eerder opmerkingen op dit forum)
Met deze case is het gemakkelijk HotSyncen. Zoals in de thread al eerder aangegeven is het een kwestie van de TT openschuiven en in de Cradle zetten. Dit gaat zonder enige moeite. Ik heb de TT, sinds ik deze case gebruik, niet meer er uit gehaald (ja... om na een domme actie even te resetten natuurlijk )

Ik ben over deze case tevreden, ondanks de kleine tekortkomingen.

Gr.,
Jr.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 14 maart 2003, 23:33
marcel A marcel A is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 04 januari 2001
Locatie: nuenen
Berichten: 209
De slimleathercase beschermt inderdaad onvoldoende tegen ongewenst inschakelen. Ik vind voortdurend nieuwe notes in m'n notepad, je weetwel zo'n leeg blaadje met enkele strepen/stippen erop. De knoppen hebben dan weer klem gezeten.
__________________
Via Newton via Vx, Tungsten T, treo 600, 650 naar 750 12,5 jaar pda jipee!!!!
Met citaat reageren
  #12  
Oud 15 maart 2003, 11:29
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Marcel,
Zie ook mijn reactie in jouw stroomverbruik thread. Kijk bijvoorbeeld naar QLaunch . Daarmee kun je o.a. instellen dat je Palm alleen aangaat met 1 bepaalde toets. Ik heb het zo ingesteld dat alleen de aan-/uitknop werkt.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #13  
Oud 13 september 2003, 19:58
fatal's schermafbeelding
fatal fatal is offline
Forumbikkel
Voornaam: Albert
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 11 december 2001
Locatie: Son
Berichten: 205
Question Slim Leather Case voor Tungsten

Ik ga binnenkort m'n 505 inruilen voor een T2. Ik heb nu een Palm Slim Leather case (SLC) bij de 505, en die wil ik weer bij de T2.

Echter: ik lees in de review dat de SLC als nadeel heeft dat de memoknop en de aansluiting voor koptelefoon niet bereikbaar zijn met gesloten flap.

De oplossing hiervoor zou zijn om de T2 180 te draaien en hem op die manier te bevestigen.

Vraag 1 is: worden de hardwareknoppen dan niet per ongeluk ingedrukt? Aan de "goede kant" zitten nl. twee verdikkingen om dit te voorkomen.

En vraag 2: kan je écht niet hot-syncen met de SLC eromheen, of is daar ook een foefje op gevonden?
__________________
Why don't they make the whole aircraft out of that black box stuff....
Met citaat reageren
  #14  
Oud 14 september 2003, 11:38
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De hardwareknoppen worden zelfs met die flapjes op de juiste plek toch nog ingedrukt. Beter is het om dit softwarematig af te vangen. Zelf gebruik ik daar nu de extra functies van BtToggle voor, maar ook QLaunch heeft een stay-off optie. Mijn Tungsten gaat alleen aan via de aan//uitknop.

En syncen kan geloof ik wel door de unit uit te schuiven, maar dit heb ik zelf niet meer kunnen proberen.

Zelf ben ik nu erg blij met mijn metalen Innopocket case die ik bij Brando gekocht heb. Jammer genoeg hadden ze toen nog niet dit model met vakjes voor geheugenkaartjes.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:22.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023