Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 08 oktober 2011, 17:55
indito indito is offline
Lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 september 2011
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Ik heb de afgelopen paar uur zitten stoeien met Mode Switcher, zonder er overigens iets bruikbaars uit te krijgen...het programma is dermate gecompliceerd dat het gewoon niet leuk is om mee te werken. Het verschil tussen "programmeren" en "mode switcher bedienen" is verwaarloosbaar klein. Is er misschien nog een ander "profiel" programma?

Nog een aanvullende vraag:

Hoe werkt het WebOS geheugen in relatie tot patches? voorbeeld. Ik had de patch "advanced reset options" geïnstalleerd...naast diverse andere patches. uiteindelijk werd het systeem zo instabiel dat ik een "full erase" heb gedaan. Na het opnieuw opstarten was de functionaliteit van de advanced reset options verdwenen..de menu items die bij deze patch hoorden kwam nog steeds in beeld bij het langer indrukken van de power knop. Ofwel..overleven patches een "full erase"??

Hoe je Mode Switcher moet gebruiken staat heel duidelijk uitgelegd in de threads, en zelfs de info in Preware volstaat al als je het goed leest.

Zeggen dat het verschil met 'programmeren verwaarloosbaar klein' is, is niet alleen feitelijk onjuist, maar ook beledigend naar een Dev toe die gratis iets ontwikkelt en beschikbaar stelt waar duizenden gebruikers wereldwijd heel blij mee zijn, en wat HP/Palm zelf niet heeft uitgebracht.
Misschien moet je het dus bij je zelf zoeken.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 08 oktober 2011, 18:09
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door indito Bekijk bericht
Hoe je Mode Switcher moet gebruiken staat heel duidelijk uitgelegd in de threads, en zelfs de info in Preware volstaat al als je het goed leest.

Zeggen dat het verschil met 'programmeren verwaarloosbaar klein' is, is niet alleen feitelijk onjuist, maar ook beledigend naar een Dev toe die gratis iets ontwikkelt en beschikbaar stelt waar duizenden gebruikers wereldwijd heel blij mee zijn, en wat HP/Palm zelf niet heeft uitgebracht.
Misschien moet je het dus bij je zelf zoeken.
Wat een nonsense!!

Het heeft allemaal te maken met de interactie tussen, in dit geval, software en de gebruiker. Wanneer ik niet binnen 5 minuten een profiel kan maken zegt dat niets over de kwaliteit van het programma, wel iets over het gebruiksgemak. Referentie is in deze een onervaren gebruiker. Geloof me, wanneer er op het net gebruiksaanwijzingen van 10 tot 15 A4-tjes circuleren met daarnaast Youtube filmpjes om het te verduidelijken en een Wiki pagina voor aanvullende info heb je niet over een "makkelijk" programma.

Ik heb zelf ook een android toestel. Ook voor dit platform zijn profiel switchers. Deze werken een stuk intuïtiever en kom je zelfs zonder gebruiksaanwijzing tot een resultaat.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 08 oktober 2011, 18:16
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door indito Bekijk bericht
Hoe je Mode Switcher moet gebruiken staat heel duidelijk uitgelegd in de threads, en zelfs de info in Preware volstaat al als je het goed leest. (...) Misschien moet je het dus bij je zelf zoeken.
Als ik de beschrijving in Preware bekijk is deze op een changelog na leeg? Zelfs geen screenshots... Gelukkig is er een uitgebreide Wiki en handleiding (website), maar het feit dat dit nodig is is een teken aan de wand. Mijn bescheiden mening is dat dergelijke documentatie niet nodig zou moeten zijn voor een applicatie die eigenlijk op de achtergrond actief moet zijn en geen aandacht zou moeten vergen (na het instellen). Als het wel nodig is, omdat een app complex is (misschien hier het geval) zou uitgebreide help welkom zijn binnen de app.

Zoiets aanstippen lijkt me overigens geen teken van ondankbaarheid.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 08 oktober 2011, 18:16
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Volgens mij is een "full erase" slechts het wissen van de data die door een gebruiker op het toestel gezet is. Omdat patches (als ik het goed begrijp) bestanden van het OS zelf vervangen zullen die niet gewist worden. Installeren en verwijderen ervan kan je dan ook het beste doen via Preware. Anders moet de webOS Doctor er weer aan te pas komen...

Voor het mode switcher probleem heb ik geen oplossing. Het is mooi dat er veel patches e.d. zijn, maar Linux typjes (en dat zijn veel ontwikkelaars voor webOS) zijn niet zo van de heldere documentatie en eenvoudige interfaces...
Dankjewel voor het eerste, en "mee eens" voor het tweede
Met citaat reageren
  #25  
Oud 09 oktober 2011, 15:40
indito indito is offline
Lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 september 2011
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Wat een nonsense!!

Het heeft allemaal te maken met de interactie tussen, in dit geval, software en de gebruiker. Wanneer ik niet binnen 5 minuten een profiel kan maken zegt dat niets over de kwaliteit van het programma, wel iets over het gebruiksgemak. Referentie is in deze een onervaren gebruiker. Geloof me, wanneer er op het net gebruiksaanwijzingen van 10 tot 15 A4-tjes circuleren met daarnaast Youtube filmpjes om het te verduidelijken en een Wiki pagina voor aanvullende info heb je niet over een "makkelijk" programma.

Ik heb zelf ook een android toestel. Ook voor dit platform zijn profiel switchers. Deze werken een stuk intuïtiever en kom je zelfs zonder gebruiksaanwijzing tot een resultaat.
Ik zal sconix even twitteren.
Ik hoor hem hier al lachen.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 09 oktober 2011, 15:46
indito indito is offline
Lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 september 2011
Berichten: 28
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Het verschil tussen "programmeren" en "mode switcher bedienen" is verwaarloosbaar klein.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce Bekijk bericht
Wat een nonsense!!
Al is de phone nog zo smart...
Met citaat reageren
  #27  
Oud 09 oktober 2011, 17:00
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door indito Bekijk bericht
Al is de phone nog zo smart...
Dat was het laatste voor wat betreft steken onder water. Nu weer on-topic.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023