Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12 november 2008, 11:35
schijndela schijndela is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 8
Palm Treo 680 valt regelmatig uit

Sinds twee jaar ben ik in het bezit van een Palm Treo 680 die ik tevens gebruik voor het ontvangen van mijn zakelijke E-mail.
Sinds kort heb ik het probleem dat de Treo spontaan uitvalt (opnieuw invoeren van PIN) plm 2-3 per dag.
Toen mijn eerste Treo dit verschijnsel vertoonde heb ik deze vervangen door een nieuwe Treo 680 omdat de garantie termijn verstreken was.
Vervolgens blijkt dat de nieuwe Palm dezelfde verschijnselen te vertonen, volgens KPN zou het kunnen zijn dat de Sim kaart die ik gebruik verouderd was, deze was namelijk niet vervangen nadat ik mijn GSM abonnement heb laten uitbreiden met een data abonnement.
Ook met het plaatsen van deze nieuwe SIM kaart blijft het probleem zich voordoen, KPN heeft geen idee wat het probleem nog zou kunnen zijn.
Het is geen batterij probleem omdat het uitvallen ook gebeurt bij een volledig opgeladen batterij.

Zijn er mensen die tegen een soortgelijk probleem aanlopen, of zijn er mensen die eventueel een oplossing voor dit probleem hebben.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 12 november 2008, 14:34
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Accu maakt slecht contact? ff met het toestel schudden / shaken (niet te wild ) en kijk oftie dan ook uitvalt.
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #3  
Oud 12 november 2008, 16:17
schijndela schijndela is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 8
Batterij zit stevig in het apparaat, het zou me bevreemden dat dit nieuwe apparaat enkele weken oud nu reeds dezelfde perikelen vertoond dat de oude.
Het uitvallen gebeurt meestal als ik het apparaat niet gebruik, dwz ik leg het apparaat ingeschakeld op mijn bureau enige poos daarna constateer ik dat het apparaat is uitgevallen.
Zou het kunnen zijn indien ik mail ontvang en tevens een gesprek krijg dat het apparaat zich uitschakeld firmware probleem?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 12 november 2008, 23:34
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Zou kunnen, welke rom-versie staat erop.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 november 2008, 11:39
schijndela schijndela is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 8
Beste Postbus33

De rom versie van het apparaat is TREO680-2.12-ROW, volgens de informatie die ik op PALM website kan vinden zou dit de laatste versie moeten zijn.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 november 2008, 11:44
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schijndela Bekijk bericht
Beste Postbus33

De rom versie van het apparaat is TREO680-2.12-ROW, volgens de informatie die ik op PALM website kan vinden zou dit de laatste versie moeten zijn.
Da's idd de laatste versie.

Extra programma geinstalleerd dat dit vage gedrag zou kunnen veroorzaken?


Off-topic


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schijndela Bekijk bericht
Beste Postbus33

...........

Euh



__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 november 2008, 11:48
schijndela schijndela is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 8
Het apparaat wordt alleen gebruikt voor te bellen en E-mail, ik heb dus geen extra software geinstalleerd.
Ook in het system log worden geen foutmeldingen geregistreerd.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 november 2008, 11:51
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Heeft het dus alle kenmerken van een hardware-fout, helaas.


Garantie?
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #9  
Oud 13 november 2008, 11:59
schijndela schijndela is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 8
Ik vind het vreemd dat twee dezelfde apparaten dezelfde kuren ondervinden....
Ga dus maar even contact opnemen met PALM support en een garantie claimen.

Toch bedankt voor je input.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 13 november 2008, 17:59
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schijndela Bekijk bericht
Het is geen batterij probleem omdat het uitvallen ook gebeurt bij een volledig opgeladen batterij.
Dat betekent niet dat het de batterij niet is! Hoe weet je dat de batterij volledig opgeladen is?
Al eens een hardreset uitgevoerd?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 13 november 2008, 22:14
giwopi giwopi is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 december 2007
Berichten: 6
Ik heb dat probleem al 2 jaar met mijn Treo 650. Ik heb van alles geprobeerd, niks hielp zelfs geen hard reset . Ik heb hem vandaag vervangen door een Treo 680 precies om van het probleem van af te zijn. Ik hłołop het natuurlijk, want als ik dit lees...
Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 november 2008, 12:02
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giwopi Bekijk bericht
Ik heb dat probleem al 2 jaar met mijn Treo 650. Ik heb van alles geprobeerd, niks hielp zelfs geen hard reset . Ik heb hem vandaag vervangen door een Treo 680 precies om van het probleem van af te zijn. Ik hłołop het natuurlijk, want als ik dit lees...
Ik begrijp niet dat je daar dan twee jaar mee blijft zitten en niet na een aantal keren contact opneemt met PALM-NL
Met citaat reageren
  #13  
Oud 14 november 2008, 12:33
giwopi giwopi is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 21 december 2007
Berichten: 6
Ja da's waar: drempelvrees zeker... hier wordt zoveel verteld dat ik niet begrijp. Maar ik zit nu toch al een week of 2 serieus te grasduinen in het forum ivm met mijn aankoop van de 680.
Bedankt!
Met citaat reageren
  #14  
Oud 14 november 2008, 13:53
schijndela schijndela is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 8
Vandaag contact gehad met Palm Support, ben hier niet veel wijzer van geworden.
Samen met support de dingen doorgenomen die ik reeds zelf had uitgevoerd uitlezen system log. harde Reset apparaat.
Tevens voorgelegd of het probleem aan de batterij zou kunnen liggen, de supportmedewerker vondt dit een beetje onwaarschijnlijk omdat het probleem zich voordoet op 2 Palm Treo's 680.
Binnen het bedrijf waar ik werk zijn er meerdere medewerkers die werken met deze PALM Treo 680 echter ik ben de enige die zijn Palm ook gebruikt voor te bellen!!!
Ik kan bijna met zekerheid stellen dat het apparaat niet goed overweg kan met deze twee functies.
Dit baseer ik op het feit dat het verschijnsel zich ook voordoet op een derde Palm Treo i.c.m. mijn sim-kaart.
Ik ga dus het volgende proberen, ik schakel de E-mail functionaliteit uit en kijk dit een paar dagen aan, gaat dit goed dan ga ik E-mail weer aanzetten en configureer deze dan zo dat ik handmatig moet gaan syncen.

Na het weekend vertel ik jullie over mijn bevindingen.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 14 november 2008, 16:14
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schijndela Bekijk bericht
Binnen het bedrijf waar ik werk zijn er meerdere medewerkers die werken met deze PALM Treo 680 echter ik ben de enige die zijn Palm ook gebruikt voor te bellen!!!
Ik kan bijna met zekerheid stellen dat het apparaat niet goed overweg kan met deze twee functies.
Dit baseer ik op het feit dat het verschijnsel zich ook voordoet op een derde Palm Treo i.c.m. mijn sim-kaart.
Ik ga dus het volgende proberen, ik schakel de E-mail functionaliteit uit en kijk dit een paar dagen aan, gaat dit goed dan ga ik E-mail weer aanzetten en configureer deze dan zo dat ik handmatig moet gaan syncen.

Na het weekend vertel ik jullie over mijn bevindingen.
Vreemd dat het zich bij 3 Treo's voordoet met jouw sim card. Statistisch gezien is het natuurlijk onmogelijk dat die Treo's allemaal hetzelfde defect zouden hebben.

Ik weet niet of je ooit weleens data gemigreert hebt vanaf een andere PALM. Misschien is er toen wel een bestand meegekomen dat niet op die Treo thuishoort. En loop je instellingen een na. Mogelijk vind je hier nog een oplossing tussen
Met citaat reageren
  #16  
Oud 15 november 2008, 22:16
nlspek04 nlspek04 is offline
Senior lid
Voornaam: Paul
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Locatie: Utrecht
Berichten: 92
Wat bedoel je met uitvallen? Bedoel je een spontane reset ?

Is de Treo steeds on-line (GPRS verbinding)? In mijn ervaring is de GPRS verbinding vrij gevoelig voor crashes.

Zijn er applicaties die op de achtergrond draaien en periodiek synchroniseren?
__________________

I will live forever or die in the attempt
Met citaat reageren
  #17  
Oud 24 november 2008, 16:28
schijndela schijndela is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 8
Helaas door omstandigheden niet eerder in de gelegenheid geweest om te reageren.
Nadat ik het automatisch synchroniseren heb uitgezet kreeg ik het idee dat het uitvallen van het apparaat tot het verleden zou behoren.
Helaas moet ik constaterendat het uitvallen van het apparaat wel een stuk minder is geworden maar dat het af en toe toch nog gebeurt.

Met het uitvallen bedoel ik dus aanzetten van het apparaat om vervolgens weer de pincode in te geven van mijn SIM kaart.
Er zijn verders geen applicaties geinstalleerd, GPRS verbinding wordt alleen opgezet bij het synchroniseren van de mail, ook heeft er nooit enige migratie plaatsgevonden van de ene naar de andere palm.

Het enigste wat ik nog niet heb geprobeerd is om dezelfde SIM kaart in een ander apparaat te plaatsen. bijvoorbeeld een apparaat met Windows Mobile HTC
Met citaat reageren
  #18  
Oud 24 november 2008, 18:38
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Wat doet je met de informatie die je krijgt? Ik heb hierboven een link geplaatst. Mogelijk vind je daar een oorzaak/oplossing, eentje als vb
Met citaat reageren
  #19  
Oud 24 november 2008, 21:39
ariekanarie's schermafbeelding
ariekanarie ariekanarie is offline
Senior lid
Voornaam: Arjan
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 december 2006
Locatie: Groene Hart
Berichten: 73
Ben tegenwoordig minder frequent bezoeker van de palmcub forums (waar blijft de eerste Nova palm...), maar dit onderwerp trok mijn aandacht. Moet helaas bekennen dat ik ook zeker enkele malen per week last van heb. Zonder duidelijke reden is de verbinding (Vodafone in mijn geval) verbroken en kan ik opnieuw met pincode contact maken. Ik heb de indruk dat het het afgelopen jaar wel frequenter is geworden. Ik heb de "brighthand" thread gelezen, maar het lijkt me sterk dat ik vaak geen signaal heb in NL. Heb Power Hero van Hobyist Software nog niet geprobeerd.

Ik zou zelf toch eerder in de richting van slijtage denken. Vieze contactjes bij de SIM kaart of zoiets. Mocht ik iets vinden, dan laat ik het weten.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 25 november 2008, 10:11
schijndela schijndela is offline
Junior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 12 november 2008
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deMol Bekijk bericht
Wat doet je met de informatie die je krijgt? Ik heb hierboven een link geplaatst. Mogelijk vind je daar een oorzaak/oplossing, eentje als vb
Uiteraard heb ik ook naar je toegestuurde links gekeken (hiervoor mijn dank).
Het verschijnsel dat men hier beschrijft lijkt inderdaad veel op de problemen die ik ondervind, echter het probleem doet zich ook voor bij een volledige GSM dekking.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers

Labels
680, uitvallen


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023