Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 18 december 2003, 14:25
paulR paulR is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 10 januari 2002
Berichten: 64
Psion<>Palm<>Psion

Als reactie op de overstap van Psion naar Palm door Ben Spaai:

Ik denk er over om de stap "terug" te maken (ben ooit met een 3a begonnen) vanwege scherm (grootte/landscape) en toetsenbord.

Heeft iemand daar ervaring mee of heeft daar een mening over?

PS. Een UX50 kan natuurlijk ook

Laatst gewijzigd door paulR; 18 december 2003 om 14:27.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 december 2003, 14:27
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mening: UX50.
Ervaring: helaas niet.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 december 2003, 23:14
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Ja, ik heb zelf ee paar maanden een 2e hands Psion 3C gehad, nadat mijn Psion Siena kapot was gegaan (uiteraard op het scharnier, ik neem nooit meer een Palmtop met bewegende delen !).

De Psion 3C is een hele mooie machine met veel mogelijkheden en een volwaardig en goed toetsenbord, maar hij is mij te groot en te zwaar, zeker om in de borstzak mee te nemen (dat is voor mij een must). Bovendien ging ook de 3C weer kapot op het scharnier. Denk nu niet dat ik er lomp mee om ging, hij ging gewoon zeker 50 x per dag open en dicht omdat ik hem veel gebruik. Tenslotte : Psion bestaat niet meer als Palmtop voor particulieren, dus dan kom je automatisch terecht bij een 2e handsje..

Ik wist het wel, ik ben helemaal om voor PalmOS en een Palmtop zonder bewegende delen en wat mij betreft ook zonder toetsenbordje..... maar iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren en toepassingen voor zo'n apparaat.

Succes ermee,

Groet,

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 december 2003, 14:05
Vlammend's schermafbeelding
Vlammend Vlammend is offline
Heeft net een nieuwe!
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 augustus 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 147
Psion ----> Palm

Ook ik heb een Psion gehad. Een super Revo+
Door het berucht batterij probleem heb ik nu een T2. Het contacts-programma is het enige wat me tegenzit, verder ben ik om.

De vele hardware problemen (software is ok) van de Psion (alle modellen) weerhielden mij van de aanschaf van nog een Psion.
Worden nu natuurlijk ook niet meer echt als PDA gemaakt.
__________________
Mijn T2 is dood , lang leve mijn T|X
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 december 2003, 21:33
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Re: Psion ----> Palm

Citaat:
Op 29-12-2003, om 14:05 heeft Vlammend dit gezegd in bericht #4
Het contacts-programma is het enige wat me tegenzit, verder ben ik om.
Wat is er mis met het contacts programma (vergeleken met Psion) ?

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 december 2003, 10:16
Vlammend's schermafbeelding
Vlammend Vlammend is offline
Heeft net een nieuwe!
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 augustus 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 147
contactsprogramma PALM

De overzichtelijkheid is wat mis is.
Zelfs als ik het kleinste font kies dan komt het op mij over alsof alles door elkaar heen staat.
Op zich is het positief om een voorkeur aan te geven voor een contact mogelijkheid. Het resultaat is echter wel dat het allemaal een beetje door elkaar heen staat en het er niet helemaal op staat.
Ik zou dus graag in het standaard programma bijvoorbeeld een kleiner font willen kiezen.

Er zijn wel meer dingen, maar dit is de hoofdreden. Nadelig is ook dat ik nog geen programma heb gevonden dat het geld waard is en waar geen dingen inzitten die mij gaan irriteren.
__________________
Mijn T2 is dood , lang leve mijn T|X
Met citaat reageren
  #7  
Oud 18 januari 2004, 01:35
handana
Guest
 
Berichten: n/a
Ook ik ben een altijd een fervent aanhanger geweest van Psion en heb de nodige modellen aangeschaft.

Op een gegeven moment ben ik geswitched naar een Ipaq, maar deze heb ik na een half jaar al weer weggedaan. Ik kon niet wennen aan een PDA zonder toetsenbord. Inmiddels ben ik de gelukkige bezitter van een UX50.

Een smak geld, maar een heerlijk apparaat. Eindelijk een geschikte vervanger voor mijn Psion 5

Succes
Met citaat reageren
  #8  
Oud 18 januari 2004, 17:30
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Inmiddels ben ik de gelukkige bezitter van een UX50.
Niet geheel on-topic, maar pas je je profiel nog even aan dan?
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 januari 2004, 18:36
Eagle's schermafbeelding
Eagle Eagle is offline
Palm-lid
Voornaam: Arend
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 20 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 132
Citaat:
Zelfs als ik het kleinste font kies dan komt het op mij over alsof alles door elkaar heen staat.
Met Agendus Pro 7.0 heb ik hier helemaal geen last van. Het gaat hier goed mee om. Ik heb op kleinste font en vet ingesteld en is op contact heel overzichtelijk. En Agendus is juist op vlak van contacts heel sterk. Voor jou misschien het overwegen waard (weet uiteraard niet wat jij heb).

Ik heb een weekje Psion Revo gehad en na alle invoerwerk was ik alles kwijt door kapotte batterij. En eerlijk gezegd mis ik toetsenbord helemaal niet. Na enige oefening met graffiti wordt dat je tweede natuur en ben je zelfst veel sneller dan met toetsenbord zoals die van Revo.

Dus denk ik dat ik verstokte Palm-gebruiker blijf . Het heeft mij nog nooit in steek gelaten.

Laatst gewijzigd door Eagle; 18 januari 2004 om 18:39.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 19 januari 2004, 12:11
paulR paulR is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 10 januari 2002
Berichten: 64
ben inmiddels ook overgestapt naar een ux50 icm agendus.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 januari 2004, 15:07
Vlammend's schermafbeelding
Vlammend Vlammend is offline
Heeft net een nieuwe!
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 07 augustus 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 147
Citaat:
Op 18-01-2004, om 18:36 heeft Eagle dit gezegd in bericht #9


Met Agendus Pro 7.0 heb ik hier helemaal geen last van. Het gaat hier goed mee om. Ik heb op kleinste font en vet ingesteld en is op contact heel overzichtelijk. En Agendus is juist op vlak van contacts heel sterk. Voor jou misschien het overwegen waard (weet uiteraard niet wat jij heb).

Ik heb een weekje Psion Revo gehad en na alle invoerwerk was ik alles kwijt door kapotte batterij. En eerlijk gezegd mis ik toetsenbord helemaal niet. Na enige oefening met graffiti wordt dat je tweede natuur en ben je zelfst veel sneller dan met toetsenbord zoals die van Revo.

Dus denk ik dat ik verstokte Palm-gebruiker blijf . Het heeft mij nog nooit in steek gelaten.
De goede ervaring met Graffiti 2 heb ik ook. Het zit er al helemaal in (uitgesloten een paar leestekens, maar die moest je ook op zoeken op de Psion)

Agendus alleen is niet de oplossing. Zou misschien wel de oplossing zijn bij een T|E of T|3, maar deze heb ik niet. (I.v.m. de dubbele adres mogelijkheid) Dan zou echter een fontverandering al genoeg zijn. Hier ben ik nu mee bezig om dat uit te zoeken. (T|E software staat al semi-stabiel op mijn Palm T|2)
__________________
Mijn T2 is dood , lang leve mijn T|X
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023