Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15 oktober 2003, 22:45
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Unhappy Audiokwaliteit Tungsten T3

Ondanks het feit dat ik de T3 niet gekocht heb om 'm ook als MP3 speler te gebruiken ben ik toch behoorlijk teleurgesteld in het feit dat de audiokwaliteiten m.i. nog steeds bedroevend zijn.

Wanneer ik dezelfde Mp3 bestanden en dezelfde hoofdtelefoon op mijn iPaq gebruik klinken deze beduidend veel beter. Erger vind ik de ernstige vervorming die optreedt zodra ik het volume op ongeveer 75% of meer zet (ongeacht welke speler: Real, Aeroplayer of Pocket Tunes) Het volume waarbij geen vervorming meer optreedt is vergelijkbaar met het volume van de T1 MET de audiopatch.

Dit sterkt mij in het vermoeden dat Palm bij de T3 slechts de audiopatch in het OS geintegreerd heeft en daarnaast iets als een "volumeboost" zoals die van Aeroplayer toegevoegd heeft (met eerder genoemde vervorming als gevolg). Ik krijg de indruk dat ze aan de hardware erg weinig gedaan hebben.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 oktober 2003, 21:26
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Audio

Hoi,
Op mijn T3 klinken mijn mp3 bestanden perfect!! Zijn jouw mp3 bestanden via internet gedownload of heb je ze zelf "geripped"? Ik heb een paar cd's zelf omgezet naar mp3 in de hoogste kwaliteit en ik maak gebruik van een uitstekende koptelefoon(dopjes) van Sony en het klinkt "bijna" net zo zuiver als op mijn High End installatie. Heb zelfs het geluid getest via mijn gewone koptelefoon (Sennheizer HD490).....gewoon perfecte weergave.
Misschien is jouw audio gedeelte niet goed op je T3??

Gr.Richard
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 oktober 2003, 21:36
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Re: Audio

Citaat:
Op 16-10-2003, om 21:26 heeft RHarinck dit gezegd in bericht #2
Misschien is jouw audio gedeelte niet goed op je T3??
Daar zit ik ook aan te denken. Ik heb zowel eigen gemaakte mp3 bestanden (320 kbps) als mp3'tjes van het internet. Laatstgenoemde klinken gewoon erg goed op mijn iPaq, mijn computer en de audio installatie maar gaan o.a. vervormen zodra ik ze op de T3 afspeel (Beyerdynamic DT931 koptelefoon).

Carel
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 oktober 2003, 21:54
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Carel,
Als ik jou was, zou ik er mee terug gaan!!

Succes!!
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023