Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 12 oktober 2003, 20:09
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
kd8 dat alleen de TT3 er probs mee had?
__________________
Rock till you drop - Apple MacBook Pro

is bijna 8 jaar Palm user.
history: IIIe SE, m130, m505 (2x), Tungsten|T, Tungsten|T3, Zire 71, Zire 72, Tungsten|C, T|X, Treo 650
Met citaat reageren
  #42  
Oud 12 oktober 2003, 21:49
Charly
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down

Tot nu toe ben ik erg tevreden met mijn T|E . Alleen kwam ik een probleempje tegen. Ik had op een m505 wat wordtogo bestanden versie x staan. De bestanden op een sdcard gezet en daarna in mijn T|E slot gedaan. Op het moment dat ik nu zo'n bestand met doctogo 6.05 opende en daarna wilde opslaan crashed de T|E meteen. Het lukte echter wel om de bestanden eerst naar de T|E te kopieren en daarna pas te openen en te veranderen.

Het vervelende is nu echter dat ik bestanden niet meer op mijn 505 heb. Ze zijn dus ook automatisch gesaved in een nieuw formaat. Nu moet ik ze dus eerst weer in word zetten om ze daarna weer op mijn 505 te kunen zetten. ERG omslachtig allemaal.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 12 oktober 2003, 21:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ha Charly,

Gefeliciteerd met je aankoop en vergeet je je Profiel niet up te daten met je nieuwe aankoop?

Ik heb tegenwoordig ook maar geupgrade naar DocsToGo 6.005 en ik moet zeggen: geen problemen met oude bestanden.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #44  
Oud 12 oktober 2003, 23:18
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
SD kaartjes

@ mexz: ergens gelezen dat de E er ook last van had en dat Palmone op hun site een update of patch had gezet. Verder schijnen ze voor T3 gebruikers een oproep te hebben geplaatst om problemen door te geven met specificaties van de problemen met de kaartjes (type, serienummers en wat er gebeurde). Men denkt aan een sofwareprobleem in de drivers voor het kaartslot (allemaal maar gelezen hoor, ik heb gewoon nog een SJ22-je....)
Met citaat reageren
  #45  
Oud 12 oktober 2003, 23:22
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
Mja, ik denk toch dat ze eens beter moeten gaan testen voordat ze iets uitbrengen
__________________
Rock till you drop - Apple MacBook Pro

is bijna 8 jaar Palm user.
history: IIIe SE, m130, m505 (2x), Tungsten|T, Tungsten|T3, Zire 71, Zire 72, Tungsten|C, T|X, Treo 650
Met citaat reageren
  #46  
Oud 13 oktober 2003, 12:23
Ellen's schermafbeelding
Ellen Ellen is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Esch
Berichten: 70
Thumbs down Vastlopen....

Ik heb vorige week mijn T|E binnengekregen en ben er in het week-end mee aan de gang gegaan. Eerste indruk: mooi ding!!! Het scherm is erg mooi en het flapje bevalt mij tot nu toe best aardig (ik zal er eens op letten of dit inderdaad geen krasjes geeft...)

De scherm-protector is een lachertje: veel te klein... Als je er dan toch zo'n ding bijdoet zorg dan dat hij past!!

In eerste instantie lijkt de behuizing van metaal, maar als je ertegenaan tikt, klinkt ie als kunststof, dus het is inderdaad een kunststof behuizing. En die wordt snel vies!! Je ziet er meteen vingerafdrukken op, dus dat is wel een nadeel...

Het grootste nadeel tot nu toe is het vastlopen... Ik heb een 128 mb sd-kaartje, vandaar dat ik de patch van Palmone heb afgehaald en heb geïnstalleerd. Ondanks deze patch loopt de palm heel veel vast bij het synchroniseren. Nu loopt ie ook vast bij het afspelen van muziek, dus er is toch iets echt niet goed gegaan....

Palm zag het vast al aankomen: daarom hebben ze de achterkant van de stylus voorzien van een reset -pinnetje!!!

Kortom: ik ben erg blij met de T|E voor wat betreft de prestaties bij de standaard applicaties (heb docs to go nog niet uitgeprobeerd) en ben erg tevreden met de scherm-kwaliteit. Hoop alleen dat het vastlopen allemaal wordt opgelost als ik mn sd-kaartje even een keer leeghaal en alles opnieuw erop zet!

Groet, Ellen
Met citaat reageren
  #47  
Oud 13 oktober 2003, 19:31
jws
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb zondag ook een T|E besteld, ik zal hier posten zodra ik er wat mee gespeeld heb. Krijg hem waarschijnlijk morgen. Er is wel een ding wat me opviel : De T|E heeft de phone link app, maar geen universal connector of bluetooth! Ik dacht dat die utility niet werkte via IR, of vergis ik me nou ?
Met citaat reageren
  #48  
Oud 14 oktober 2003, 20:06
RvdP RvdP is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: Palm Foleo
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Locatie: Hengelo (O)
Berichten: 105
Batterij gebruik

Ik ben niet de hele thread weer doorgelopen maar volgens mij is de al eerder door anderen gestelde vraag over de battrij en hoe lang je er mee doet nog niet echt benatwoord. Natuurlijk heeft het te maken met wat je er mee doet. En zal het verbruik hoger liggen dan bij mijn huidige M500 maar toch ben ik benieuwd naar de ervarigen tot nu toe. Kun je het meer dan een dag doen zonder bijladen als je de TE toch redelijk intensief, zeg een 2 uurtjes gebruikt hebt.

Rob
Met citaat reageren
  #49  
Oud 14 oktober 2003, 20:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Elders is al de Infosync review van de T|E genoemd, waar de batterijduur in is getest.

Citaat:
In our Atom Smash rundown tests, the TE lasted 2 hours, 15 minutes before throwing its first low-power warning and finally shut off after 3 hours, 2 minutes. That is about on par with the original Tungsten T, and decent but unimpressive.
Dus met volledige backlight en processorbelasting op hoge toeren, krijg je 3 uren eruit geperst. Niet geweldig, maar even goed als de TT.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #50  
Oud 15 oktober 2003, 08:14
RvdP RvdP is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: Palm Foleo
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Locatie: Hengelo (O)
Berichten: 105
Citaat:
Elders is al de Infosync review van de T|E genoemd, waar de batterijduur in is getest.

Uiteraard heb ik die gelezen. Maar een test is wat mij betreft toch anders dan in de praktijk. Ik vraag dus naar de ervaringen van de "echte" gebruikers.

Rob
Met citaat reageren
  #51  
Oud 15 oktober 2003, 09:28
jws
Guest
 
Berichten: n/a
Twee observaties over het geluid :
-Als je met de stylus op het beeldscherm drukt is een hoog, zoemend geluidje hoorbaar over de koptelefoon. Dit verdwijnt weer als je de stylus optilt.
-Ik weet niet of het specifiek een probleem is van mijn T|E, maar elke 5 seconden hoor ik een 'tikje', ook alleen over de koptelefoon.
Met citaat reageren
  #52  
Oud 15 oktober 2003, 10:14
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 15-10-2003, om 08:14 heeft RvdP dit gezegd in bericht #50



Uiteraard heb ik die gelezen. Maar een test is wat mij betreft toch anders dan in de praktijk. Ik vraag dus naar de ervaringen van de "echte" gebruikers.

Rob
Die test is een praktijktest. Ze draaien gewoon een programma continu met het scherm vol aan. Het is dus eerder een "worst case" test inderdaad, maar je vraag of je 2 uur haalt is er wel mee benatwoord.
Met citaat reageren
  #53  
Oud 15 oktober 2003, 12:55
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 15-10-2003, om 10:14 heeft patrickl dit gezegd in bericht #52
Die test is een praktijktest. Ze draaien gewoon een programma continu met het scherm vol aan. Het is dus eerder een "worst case" test inderdaad, maar je vraag of je 2 uur haalt is er wel mee benatwoord.
... en daarnaast kun je op zoek gaan naar echte praktijktests van mensen met een TT aangezien blijkbaar het batterwijverbruik vrijwel gelijk is aan de TE. Vergroot je kansen weer om iets tegen te komen, zeg maar.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #54  
Oud 16 oktober 2003, 12:14
jempen jempen is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 128
T|E Flash rom?

Even een simpel vraagje heeft de Tungsten E ook een Flash Rom. Zoals de M5xx en de III 's ? Want aangezien OS 6 er toch aankomt... is het dan mogelijk om mn OS te vernieuwen?
Met citaat reageren
  #55  
Oud 16 oktober 2003, 13:08
Rob Rob is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 31 augustus 2003
Berichten: 45
De T|E heeft helaas geen Flash ROM...
Met citaat reageren
  #56  
Oud 17 oktober 2003, 11:38
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Nou, m'n Tungsten|E is binnen en ik heb al even kunnen spelen. Ik moet zeggen dat m'n Vx er toch wel bij verbleekte; het scherm is echt goed. Zelfs iets te, op de laagste stand had ik er vannacht nog vlekken van op m'n netvlies staan toen ik de Tungsten uitzette.

Dus het apparaat zelf vind ik geweldig, behalve de D-pad. De knop om naar beneden te gaan is slecht in te drukken, je moet harder drukken dan bij de andere drie richtingen het geval is en je hoort geen klik.

De hard case vind ik echter een stuk minder. Net iets te groot, de Tungsten zit er ook te ruim in de case, dus ik ga nog even iets van stof ertussen lijmen. En dan nog het gat voor de stereo uitgang
Met citaat reageren
  #57  
Oud 17 oktober 2003, 11:47
alaan alaan is offline
Lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 05 augustus 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 49
De gegeven van de Vx overzetten naar de Tungsten E gaat
dat probleemloos ? Stel je dan op de Tungsten gewoon dezelfde
hotsync naam in, en doe je vervolgens een hotsync.
Heb begrepen dat de nieuwe PIM programma's anders zijn dan op
de Vx.


Alex,
Met citaat reageren
  #58  
Oud 17 oktober 2003, 12:03
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Nou, ik heb gisteravond het volgende ritueel afgewerkt:
  • De Vx synchroniseren
  • Alle extra conduits en software deinstalleren
  • De Palm Desktop eraf gooien
  • De backupmap hernoemen
  • (eventjes opnieuw opstarten)
  • Palm Desktop installeren van de installatie CD
  • Gewoon de aanwijzingen op het scherm opvolgen
  • De Tungsten|E synchroniseren (onder de naam die je ook voor de Vx gebruikte)
  • Alle andere software d'r weer terug op zetten (handmatig)

De installatie van software doe ik handmatig, omdat ik een aantal programma's niet meer nodig heb (zoals Today bijvoorbeeld). Daarnaast heb ik vaak aparte software nodig omdat de Tungsten OS5 heeft.

Ik synchroniseer met Outlook, dat heb ik overigens nog even los moeten instellen in de Palm Desktop (geloof ik). Dat verliep perfect. Je Tungsten kan enkel categorieën en een locatie toewijzing aan, maar die gegevens zijn dus leeg.

Palm Photos werkt totaal niet op m'n laptop. Iedere keer crasht de boel, zodat er hoogstens foutmeldingen ontstaan tijdens een HotSync. Ook ben ik nog aan het worstelen met VersaMail, maar goed, ik wil ook altijd alles binnen 0,3 seconde doen.....
Met citaat reageren
  #59  
Oud 17 oktober 2003, 12:20
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 17-10-2003, om 12:03 heeft domo dit gezegd in bericht #58

Palm Photos werkt totaal niet op m'n laptop. Iedere keer crasht de boel, zodat er hoogstens foutmeldingen ontstaan tijdens een HotSync. Ook ben ik nog aan het worstelen met VersaMail, maar goed, ik wil ook altijd alles binnen 0,3 seconde doen.....
Als we volgende week weer een lunchdate regelen op de TU dan wil ik je wel helpen hoor. *hint hint*
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #60  
Oud 17 oktober 2003, 21:02
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ik heb ook het probleem met de zoem bij het tappen op het scherm. De 5-seconden tik heb ik nog niet opgemerkt.

De behuizing krast SNEL!!! Ik ben er zuinig op geweest maar toch zitten er al krassen op.

De verf op de D-pad laat ook snel los.

Batterij weet ik nog niet precies. 3 uur lijkt me geen slechte schatting.

domo: profiel updaten

edit:

ik heb nog wat eigenaardigheden ontdekt:

Bij mijn Vx met backlight aan hoorde je al een beetje gezoem, de T|E maakt het wel erg bont door een constante hoge piep te laten horen.

De kleuren....vreemd!!! ZLauncher, Copperdeck II theme, kijk eens naar de scrollbalk. Dat is het beste voorbeeld wat ik kan vinden. Duidelijk zie ik strepen van boven naar beneden lopen. Het gaat te snel om te tellen, maar te langzaam om op te merken. Het scherm is niet 16bits!!!!!

Ik heb een Boxwave screenprotector besteld. Ik heb hem erop gedaan, maar links en rechts blijven er randen van 1mm over. Toen zag ik dat het de screenprotector voor de Zire71 was. Zijn deze schermen even groot, heeft Boxwave een fout gemaakt, of klopt dit?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS

Laatst gewijzigd door Bram; 17 oktober 2003 om 22:22.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023