Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 26 april 2008, 22:22
petercirk's schermafbeelding
petercirk petercirk is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 10
Treo 680 of 750, welke wordt het?

Na een tijdlang palmloos door het leven te zijn gegaan, ben ik weer terug met een Treo 750. Laatste Palm hiervoor was een Treo 680. Nu ben ik eigenlijk aan het twijfelen of ik de 750 wil houden, of toch weer voor de 680 wil gaan. Hopelijk zitten hier mensen die me kunnen helpen met mijn keuze...

Voordelen (voor mij) van de 750:
  • Hij voelt echt 'lekkerder' aan dan het plastic van de 680;
  • Hij heeft een camera die gewoon beter is;
  • Hij kan - zonder extra software - een mp3 als ringtone afspelen
Nadelen (voor mij) van de 750:
  • De telefoon is reeds ge-update naar WM6 prof. Maar op de een of andere manier kan ik daar niet lekker mee werken (vond WM6 op andere smartphone een stuk 'intuitiever' werken)
  • Het scherm heeft een lagere resolutie, en heeft daarnaast (daardoor?) ook minder de 'wow-factor'
Voordelen (voor mij) van de 680:
  • Het is PalmOS (Sommigen vinden WM prachtig, en als er geen PalmOS zou bestaan zou ik dat ook vinden)
  • Het scherm is gewoon een stuk mooier (vind ik)
  • Hij werkt met Secure Digitalipv mini SD (alle apperatuur die ik heb werkt verder met SD, dus vind dat gewoon makkelijker)
Nadelen (voor mij) van de 680:
  • Ik heb extra software nodig om een mp3-tje als ringtone in te stellen (vind het nog steeds verbazingwekkend dat een zo'n telefoon dat niet uit zichzelf kan)
  • De camera is een stuk minder
  • De behuizing is prachtig, maar voelt goedkoop als je de 750 eenmaal in je handen hebt gehad
Wat is er verder nog te vertellen... Ehm...
  • ik gebruik mijn palm zeer 'particulier'. Ik gebruik daarbij vooral de telefoon- en PIM functies;
  • Ik gebruik hem nooit om word- of excel bestanden onderweg te bekijken of te maken;
  • Ik heb onlangs een mobiel-onderweg bundel bij Telfort gekocht (ik dacht 'wow' maar schijn die éne nederlander te zijn die dat nog niet had...) maar internetten en mailen kan op beide toestellen (toch?);
  • Ik weet er ook een centro of treo 500 zijn, maar vind die er als speelgoed uitzien, sorry
  • De 680 is er ook in andere kleuren te krijgen. Ik vind oranje, wit of rood geweldig, maar deze zijn niet of nauwelijks te krijgen (ik zoek in de categorie redelijk betaalbaar)
  • Voor de 750 kan ik wel en nieuwe behuizing krijgen via MP (zowel in blauw als rood (sprint-versie). Maar weet iemand of deze ook op de 680 gezet zouden kunnen worden? (Ze lijken immers totaal identiek aan de buitenkant)
Beste palmers... Ik weet het echt niet. Ik hoop dat er mensen zijn die me door een slimme vraag of advies kunnen helpen bij mijn enorme dilemma

(ach, alsof de 'verkeerde palm' bestaat )
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 april 2008, 21:10
petercirk's schermafbeelding
petercirk petercirk is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 10
Hoewel de reactie hier enigzins tegenvielen, heb ik de enige conclusie getrokken die leden hier blijkbaar kunnen trekken...

Waarom zou je eigenlijk windows willen boven Palm ??? (*)

750 is de deur uit en ga morgen een rode 680 kopen

(ik gebruik de agenda, adressenbeheer, spelletje patience, sync met outlook, en hou van kleurtjes. Voor die 'functies' is voor mij PalmOS superieur)
__________________
Als je invult dat je geen handtekening wilt...
Is dat dan toch een handtekening ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 april 2008, 21:26
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Grappig, die keuze heb ik een tijdje geleden ook gemaakt. De 750 verkocht en de 680 gehouden.
Eigenlijk om dezelfde reden die jij ook aan geeft.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 april 2008, 09:56
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Heel grappig inderdaad.

Na heel veel Palm apparaten, een Treo 750v (WM6) uiteindelijk uitgekomen op een LG Viewty in combinatie met een Palm Tx. Maar nu heb ik een nieuwe werkgever en ik moet vaak bereikbaar zijn. Liep dus nu met drie apparaten (LG, Nokia werkgever en een Tx) rond. Die heb ik nu vervangen door 1 Treo 650 die nog in de kast lag. En het voelt heerlijk.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 april 2008, 12:26
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Maar ik vind nog steeds qua connectiviteit (en dan heb ik het voornamelijk over dataoverdracht via mobiel internet inderdaad) de 750 verreweg superieur aan de 680. Palmos beter dan WM6 qua bedieningsgemak...da's een open deur inderdaad..verder heb ik met mijn 750 nog nooit! een vastloper gehad (en gebruik hem veel, ook voor navigatie).
Maar goed, niet voor niets ook terug naar een Centro!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 april 2008, 12:49
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Hoezo terug, je bedoelt: vooruit naar de Centro
Met citaat reageren
  #7  
Oud 29 april 2008, 16:59
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Nou vooruit dan!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 29 april 2008, 19:10
petercirk's schermafbeelding
petercirk petercirk is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 10
De verkoop van de 680 nog even uitgesteld. Ik heb een 2de hands (voor 125, compleet met doos etc, daar kun je geen buil aan vallen) maar er zitten steeds webwinkels met een rode te lonken. 10 x mooier (tja, da's een kwestie van smaak) maar ook 3x zo duur.

Het zal wel de grijze worden, heb ik nog zo'n ruim 200 euro spelling aan 'accesoires'

Maar waarom biedt niemand die rode 2de hands aan, en waarom voelt het nu net als met vakantievoorpret... ik heb al echt helemaal zin in die treo (al heb ik in het verleden zowel de tungsten W, treo 600, 650 als 680 gehad, dus de nieuwegheid is er wel af...)
__________________
Als je invult dat je geen handtekening wilt...
Is dat dan toch een handtekening ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023