Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 14 januari 2003, 11:10
edmond
Guest
 
Berichten: n/a
Beschadigingen aan Tungsten

Hoi,

Sinds een maand heb ik de Palm Tungsten. Zoals met al mijn apparatuur ben ik ook erg zuinig op mijn Tungsten.

Ik zie nu echter kleine lichte spikkels verschijnen op de metalen behuizing. Het lijkt alsof het kuiltjes zijn. Kan het zijn dat de coating loslaat van de behuizing? Hebben jullie al eens van dit probleem gehoord?

Alvast dank,

Edmond
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 januari 2003, 12:37
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
...ja, bij mijn TT ook, maar gelukkig slechts 1 piepklein plekje. Ik bezoek met enige regelmaat buitenlands discussie sites maar ik heb er eigenlijk nog maar weinig over gelezen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 januari 2003, 22:17
pcsw pcsw is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Berichten: 56
bij mij ook

ja IK HEB HET ZELFDE PROBLEEM,
WELLICHT KUNNEN WE EEN KLACHT INDIENEN BIJ PALM ,
GR PETER
Met citaat reageren
  #4  
Oud 14 januari 2003, 23:09
Joep Joep is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 225
Ook hier enkele kleine beschadigingen, maar sinds ik een Vaja case heb irriteren ze me minder snel. Wat wel een probleem is dat een "licht" beschadigde Tungsten natuurlijk 2e hands minder oplevert

Maar het is niet erg genoeg om ermee terugte gaan, en tenslotte heb ik hem al vanaf introductie.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 januari 2003, 01:25
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
De mijne begint inmiddels behoorlijk wat krasjes te vertonen, door een combinatie van zeer intensief gebruik en het nog niet kunnen bemachtigen van een ideale case. Ik ga me d'r echter niet druk om maken en een 'klacht' bij Palm lijkt mij sowieso bij voorbaat al gedoemd te mislukken. Ga je ook je auto weer inleveren omdat een kiezeltje een pit in de lak van je net splinternieuwe auto heeft veroorzaakt? Je slaat echt een flater in een eventuele rechtszaak of consumentengeschil met zo'n claim. Het zijn gebruiksvoorwerpen, geen museumstukken.

- jp
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 januari 2003, 07:53
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Mijn Clié heeft inmiddels ook al aardig wat krassen in de behuizing zitten, daar is ook menig klacht over geweest, het gebruikte materiaal is gewoon te zacht waarschijnlijk.

Echter, je doet er niks aan, behalve je schouders ophalen en eventueel een hoesje kopen...

Natuurlijk is het niet leuk, maar zoals JeanPaul al zegt, het is en blijft een gebruiksvoorwerp, wat aan slijtage onderhevig is...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 januari 2003, 11:14
edmond
Guest
 
Berichten: n/a
Ik geloof niet dat mijn punt helemaal duidelijk is.

Er springen spontaan kleine chipjes uit de coating. Het zijn geen beschadigingen veroorzaakt door externe invloeden zoals steentjes op een gloednieuwe auto zoals één poster opmerkt. Ik denk dat dit een productie fout is. Mijn Tungsten heb ik sinds half december en ik ben er erg zuinig op. Ik kan me niet voorstellen dat ik dingen op heb laten vallen om deze beschadigingen te veroorzaken.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 januari 2003, 21:40
pcsw pcsw is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Berichten: 56
putjes in lak

kunnen we niet samen ,een klacht indienen bij palm nederland,er moet toch wat aan gedaan worden
peter
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 januari 2003, 11:05
edmond
Guest
 
Berichten: n/a
Okay, een klacht indienen. Ik vind het prima. Hoe pakken we dat aan?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 januari 2003, 13:53
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
een klacht indienen is, ook volgens Jean-Paul, gedoemd tot mislukken.

Ten eerste, hoe ga je in hemelsnaam bewijzen dat het niet jou schuld is?

Ten tweede, Palm wil natuurlijk graag ook zelf de Tungsten zien, dus je zult em op moeten sturen. En ik weet niet hoe het met jullie staat maar ik stuur zelfs mijn eigen m500 niet graag op. Je bent em dus voor onbekende tijd kwijt. Je hebt geen flauw idee wat er ondertussen mee gebeurt.

Ten derde, je bent al verzendkosten kwijt voor het verzenden, als je slim bent ook voor het aangetekend versturen, verpakkingskosten want je wil em natuurlijk hardstikke goed beschermen voor krasjes

De kosten voor het geheel zijn dus al te hoog naar mijn mening. en dat terwijl je niet eens zeker weet of Palm je in eerste instantie serieus neemt.

Mocht je het toch nog gaan doen, zorg dan dat je je hele verhaal fatsoenlijk met een goede onderbouwing op papier hebt staan. Want zoals JP zegt, je slaat een enorme flater als je dat niet hebt.

Ik raad het dus in ieder geval af om te doen. Het is een gebruiksvoorwerp. Je koopt ook geen mooie Volvo s60r om em in de garage te laten staan. en als er dan iets van het schap af dondert boven op je dakkie, stap je ook niet naar de dealer.

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #11  
Oud 16 januari 2003, 14:36
edmond
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
[i]
Ik raad het dus in ieder geval af om te doen. Het is een gebruiksvoorwerp. Je koopt ook geen mooie Volvo s60r om em in de garage te laten staan. en als er dan iets van het schap af dondert boven op je dakkie, stap je ook niet naar de dealer.
[/b]
Als de lak er spontaan afdondert ga ik terug. Ik wel...

Als mijn Tungsten op dit tempo de coating blijft verliezen is 'ie over een jaar kaal. Sorry hoor, voor €600 vind ik dat ik een kwaliteits product mag verwachten.

Misschien post ik de uitkomst nog wel een keer. Geloof niet dat het hier helemaal begrepen wordt.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 16 januari 2003, 14:50
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Ik begrijp het wel hoor. Spontane lakafbladdering is ook een ander iets dan beschadiging door gebruik. Overigens maak je deze nuance pas later, want in je eerste post blijkt niets van het 'spontane'.

Ik zou in eerste instantie teruggaan naar de leverancier van je T|T. Misschien is het exemplarisch? Ik heb in ieder geval *geen* last van spontane afbladdering en de T|T van Gonny (mijn vriendin) ook niet. Pas als de leverancier je doorverwijst naar Palm is het zaak om daar een officiele klacht van te maken. Ik blijf bij mijn stelling dat de bewijskracht daarvoor geheel bij jou ligt en je dus een behoorlijk goed verhaal moet hebben.

- jp
Met citaat reageren
  #13  
Oud 16 januari 2003, 15:13
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
laat in ieder geval even weten wat nou de uitkomst is. ik denk dat we daar allemaal wel benieuwd naar zijn.

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
Met citaat reageren
  #14  
Oud 16 januari 2003, 21:15
pcsw pcsw is offline
Senior lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 26 november 2000
Berichten: 56
putjes

Ik heb deze klacht reeds , in het begin aangemeld bij palm, ik heb geen reactie hiervan gekregen, ik zal weer trachten de gene met wie ik destijds heb gesproken , weer mijn klachten laten horen , ik zal jullie op de hoogte houden
gr peter
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023