Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 november 2002, 12:51
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Tungsten of Clie?

Elders op dit forum twijfelt Menace (01-11-02) na het 'vasthouden' van de Tungsten aan de aankoop ervan. De voorkeur ging bij hem naar de Clie vanwege het beter scherm.

Interessante discussie: wie gaat waarom voor de Tungsten of de Clie.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 november 2002, 13:07
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Ik neig naar de TT vanwege het formaat (ivg met NX70) en ingebouwde bluetooth. Is echt een misser dat Sony dat niet ingebouwd heeft (via MS vind ik persoonlijk niet handig).

Het scherm van de TT vond ik overigens erg mooi ; ik heb alleen tevergeefs gezocht naar de mogelijkheid om de icoontjes kleiner weer te geven in de launcher (zoals bij de hi-res Sony). Weet iemand of dat uberhaupt mogelijk is (bv via 3rd party software ?) op de TT. De Palm medewerker bij de stand kon gisteren het antwoord helaas niet geven.

bvd,
Sander
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #3  
Oud 01 november 2002, 14:23
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Lightbulb

Clié, zou ik zeggen. Niet op rationele gronden (misschien ook wel) maar met name omdat de Clié er in mijn ogen gewoon veel mooier uit ziet. Ik vind de Tungsten iets eigenaardigs (gedrongen) hebben. Wederom puur subjectief. Ik heb wel gemerkt dat ik mijn levenstijl wel enigzins moet aanpassen als in de NR/NX doelgroep wil vallen!

Ingebouwde Bluetooth is mijns inziens het grootste pluspunt van de Tungsten!

Frank
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.

Laatst gewijzigd door Zagato; 01 november 2002 om 14:25.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 01 november 2002, 14:51
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Als we het over 'looks' hebben dan ga ik voor een groot deel met je mee. Mijn aankoop doe ik echter toch op wat meer rationale gronden. Samengevat in mijn geval: gevoel zegt Sony, verstand zegt TT.

(en dan word het misschien wel een iPaq

grtn,
Sander
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #5  
Oud 01 november 2002, 17:24
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Ben ik nou de enige die dat klap-systeem van de Clie's niks vind? De Clie valt voor mij daarom al af, blijft alleen de Tungsten over

En die heeft ook nog eens ingebouwde BT, wat wil je nog meer?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 01 november 2002, 17:27
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Een Clie hoeft niet per se een NX70 te zijn. De T675C kan zich toch ook prima meten met de Tungsten-T. Ik ben overigens wel benieuwd wat Sony met OS5 gaat doen in het T/SJ formaat.

Wat mij een beetje bevreemd is dat je steeds hoort dat de Tungsten-T en de Zire de kleinste P)alms van dit moment zijn. De Tungsten-T is de zwaarste en dikste Palm op dit moment beschikbaar (op de Clie NR en NX na, maar dat is wel een onvergelijkbaar model). Hij is misschien iets meer dan een centimeter korter dan de concurrentie, maar daar staat tegenover dat ie bijna 3 mm dikker is. In totaal is ie ingeklapt dus nog groter dan de "Executive" concurrenten (Clie T en Palm M5XX). Alleen de entry level modellen (zoals de Zire) zijn groter!

OK dan zullen ze misschien het vooraanzicht bedoelen? Echter, een Clie SJ30 en SL10 hebben met een vooraanzicht van 7,18 bij 10,4cm ook nog een kleiner vooraanzicht. Met de graffiti dus gewoon netjes in zicht zoals het hoort. Nou is dat weer niet helemaal dezelfde doelgroep, maar toch.

Wie heeft die term van kleinste Palm dan verzonnen? Ik dacht dat die man van Palm dat bij zijn voordracht ook zei (of was dat toen ik met de Tungsten-T bezig was in de stand?). Hier op het forum zag ik het ook een paar keer, maar ik neem aan dat Palm dit niet in zijn reclame uitingen zet, want dat zou een probleem kunnen worden.

Code:
	Breedte	Lengte	Dikte	Gewicht	Volume	Oppervlak
M500	7,87	11,4	1	113	90	 89,7 
T675C	7,18	11,8	1,25	140	106	 84,7 
T625C	7,18	11,8	1,25	138	106	 84,7 
M515	7,87	11,4	1,27	139	114	 89,7 
Tung-T	7,62	10,2	1,52	157	118	 77,7 
SL10	7,18	10,4	1,65	103	123	 74,7 
SJ30	7,18	10,4	1,65	139	123	 74,7 
Zire	7,37	11,2	1,52	109	125	 82,5
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 november 2002, 12:41
contekst contekst is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 november 2001
Locatie: Tiel
Berichten: 125
TT vs Clié

Ik vind de Clié's ook mooier dan de TT, maar ik heb toch een TT besteld. Hieronder de redenen:

uitbreidingen via het geheugenslot vind ik onhandig omdat je dan geen geheugenkaart meer kwijt kan.
Ik vind de Memorystick niets omdat alleen Sony die aanbiedt
Palm heeft zich aan de belofte gehouden de Palm Universal Connector ook op de TT toe te passen. Mijn toetsenbord en GPS hoeven dus niet de prullenmand in.
Palm werkt beter (minder slecht) samen met 3rd parties, Sony is te groot voor samenwerking met kleine innovatieve bedrijfjes. En daar komt nu net veel leuks vandaan.
Palm blijft denken aan de uitgangspunten waarom wij allemaal met Palm zijn begonnen: laag stroomverbruik, eenvoudige bediening en compact formaat.
__________________
hans
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 november 2002, 13:58
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
uitbreidingen via het geheugenslot vind ik onhandig omdat je dan geen geheugenkaart meer kwijt kan
Wat heeft dat met een keuze voor Sony Clie of Palm Tungsten te maken? Beide hebben uitbreidingen via het memory slot en via de cradle connector.
Citaat:
Ik vind de Memorystick niets omdat alleen Sony die aanbiedt
En Lexar en Scandisk etc etc etc Er zijn nu minimaal 5 aanbieders van Memory Sticks en er zijn ook al andere leveranciers die de slots inbouwen in hun spullen. Ik zie uberhaupt al niet hoe dat uitmaakt. J ekoopt gewoon zo'n kaart en je steekt hem er in. Verder kijk je er nooit meer naar om.

Dat je je accessoires kan blijven gebruiken is wel handig ja. Alhoewel je dat met die GPS nog maar moet afwachten. Sony heeft trouwens ook 1 connector voor alle Clie's. Sony zorgt zelfs dat de behuizing van de verschillende modellen genoeg overeenkomen dat dingen als thumb keyboards gewoon blijven werken.
Citaat:
Palm werkt beter (minder slecht) samen met 3rd parties, Sony is te groot voor samenwerking met kleine innovatieve bedrijfjes. En daar komt nu net veel leuks vandaan
Wat bedoel je daar mee? Dat er geen accessoires zinn voor de Clie's? Het enige "nadeel" is dat Sony die gewoon zelf maakt en geen anderen nodig heeft. Die opklikbare thumb keyboard en game controller zijn bijvoorbeeld geniaal. Verder worden er zat accesoires voor de Clie's gemaakt door derden. Het is alleen uiteraard wel gerelateerd aan het marktaandeel. En dat is vooralsnog inderdaad wat kleiner voor Sony.
Citaat:
Palm blijft denken aan de uitgangspunten waarom wij allemaal met Palm zijn begonnen: laag stroomverbruik, eenvoudige bediening en compact formaat.
De tests geven aan dat een tungsten batterij net zo belabberd is als die van de Clie NX. Dus dar zit niet veel verschil.
De bediening van de Clie is vrijwel identiek aan die van de Tungsten-T. Daar is het PalmOS voor. De NX heeft alleen wel een ingebouwd toetsenbord en virtual graffiti (beide eindeloos veel handiger als de normale bediening) Alle Clie's missen die PocketPC cursor. Maar daar hebben de Clie's dan al jaren de Jog-Dial en Back button voor.
De Tungsten-T is de grootste en zwaarste PDA in zijn klasse dus echt compact kun je hem ook niet noemen.

Vergelijken van de Sony Clie NX70/NX60 en de Tungsten-T heeft eigenlijk niet zoveel zin. Dat zijn gewoon twee totaal verschillende concepten. Je kunt de Tungsten-T beter leggen naast de Clie T675C. Het zal toch ook niet al te lang duren voor Sony een OS5 opvolger voor de Clie T serie heeft. Dan kun je pas echt zien wat voor concurrentie Sony is voor de Tungsten-T.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 november 2002, 14:41
contekst contekst is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 november 2001
Locatie: Tiel
Berichten: 125
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
uitbreidingen via het geheugenslot vind ik onhandig omdat je dan geen geheugenkaart meer kwijt kan
--------------------------------------------------------------------------------


Wat heeft dat met een keuze voor Sony Clie of Palm Tungsten te maken? Beide hebben uitbreidingen via het memory slot en via de cradle connector.

--------------------------------------------------------------------------------
Ik kan nog steeds veel meer accessoires vinden voor de Palm standaard connector dan voor de Clié connector.
-------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Ik vind de Memorystick niets omdat alleen Sony die aanbiedt
--------------------------------------------------------------------------------

En Lexar en Scandisk etc etc etc Er zijn nu minimaal 5 aanbieders van Memory Sticks en er zijn ook al andere leveranciers die de slots inbouwen in hun spullen. Ik zie uberhaupt al niet hoe dat uitmaakt. J ekoopt gewoon zo'n kaart en je steekt hem er in. Verder kijk je er nooit meer naar om.

Dat je je accessoires kan blijven gebruiken is wel handig ja. Alhoewel je dat met die GPS nog maar moet afwachten. Sony heeft trouwens ook 1 connector voor alle Clie's. Sony zorgt zelfs dat de behuizing van de verschillende modellen genoeg overeenkomen dat dingen als thumb keyboards gewoon blijven werken.
--------------------------------------------------------------------------------
Wist ik niet. Ik zie overigens in de winkels waar ik kom alleen Sony MS, maar dat kan een kwestie van tijd zijn
-------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Palm werkt beter (minder slecht) samen met 3rd parties, Sony is te groot voor samenwerking met kleine innovatieve bedrijfjes. En daar komt nu net veel leuks vandaan
--------------------------------------------------------------------------------


Wat bedoel je daar mee? Dat er geen accessoires zinn voor de Clie's? Het enige "nadeel" is dat Sony die gewoon zelf maakt en geen anderen nodig heeft. Die opklikbare thumb keyboard en game controller zijn bijvoorbeeld geniaal. Verder worden er zat accesoires voor de Clie's gemaakt door derden. Het is alleen uiteraard wel gerelateerd aan het marktaandeel. En dat is vooralsnog inderdaad wat kleiner voor Sony.

--------------------------------------------------------------------------------
Sony is briljant als het om vindingen gaat, maar dat is niet voldoende. Aleen als 3rd parties niet bang zijn voor de erg snelle modellenwisseling bij Sony, zul je click-on's voor Clié's vinden.
-------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Palm blijft denken aan de uitgangspunten waarom wij allemaal met Palm zijn begonnen: laag stroomverbruik, eenvoudige bediening en compact formaat.
--------------------------------------------------------------------------------


De tests geven aan dat een tungsten batterij net zo belabberd is als die van de Clie NX. Dus dar zit niet veel verschil.
De bediening van de Clie is vrijwel identiek aan die van de Tungsten-T. Daar is het PalmOS voor. De NX heeft alleen wel een ingebouwd toetsenbord en virtual graffiti (beide eindeloos veel handiger als de normale bediening) Alle Clie's missen die PocketPC cursor. Maar daar hebben de Clie's dan al jaren de Jog-Dial en Back button voor.
De Tungsten-T is de grootste en zwaarste PDA in zijn klasse dus echt compact kun je hem ook niet noemen.

Vergelijken van de Sony Clie NX70/NX60 en de Tungsten-T heeft eigenlijk niet zoveel zin. Dat zijn gewoon twee totaal verschillende concepten. Je kunt de Tungsten-T beter leggen naast de Clie T675C. Het zal toch ook niet al te lang duren voor Sony een OS5 opvolger voor de Clie T serie heeft. Dan kun je pas echt zien wat voor concurrentie Sony is voor de Tungsten-T.
-------------------------------------------------------------------------------
Dat toetsenbord ziet een Palm gebruiker als ik niet zitten. Op de palm bijeenkomst afgelopen week hoorde ik die opmerking overigens drie keer in vijf minuten bij de Treo stand. Ik vind de hele opzet van de NX-serie (en voorgaande) niet handig, maar dat is persoonlijk.
De hele discussie is wat we morgen (en niet over drie maanden) kunenn kopen. In dat licht is mijn persoonlijke voorkeur de TT. Ieder ander mag er een andere mening op nahouden.
__________________
hans
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 november 2002, 15:05
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Citaat:
De bediening van de Clie is vrijwel identiek aan die van de Tungsten-T. Daar is het PalmOS voor. De NX heeft alleen wel een ingebouwd toetsenbord en virtual graffiti (beide eindeloos veel handiger als de normale bediening) Alle Clie's missen die PocketPC cursor. Maar daar hebben de Clie's dan al jaren de Jog-Dial en Back button voor.
De bediening van de NR en NX series is toch echt wel heel anders dan die van de Tungsten. Ik snap niet hoe je daar bij komt, de opzet van de apparaten is totaal anders.

En of dat ingebouwde toetsenbord en virtual graffiti handiger is dan de normale bediening is nog altijd subjectief; ik vind namelijk van niet.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 03 november 2002, 15:12
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
De enige Clip-on accessoire die er niet is voor de Sony Clie is een GPS. Maar die zou ik ook nooit meer kopen. De compatibilietit met nieuwe modellen van dat soort clip-ons moet je altijd maar afwachten. Het zal mij benieuwen of die Holux GM251 past op de Tungsten T. Zeker als je ziet hoe monsterlijk dik die Tungsten-T is.

Verder zijn er eerder meer clip-on accessoires voor de Clie dan minder. Het clip-on toetsen bord en game controller voor de T/SJ/SL serie is zelfs compatible met alle modellen in die range en waarschijnlijk ook nog wel voor een paar toekomstige. Dat heeft Palm nooit kunnen bereiken.

Maar ik neem aan dat je het alleen hebt over die missende clip-on GPS. Ik zou echt niet weten wat er niet verkrijgbaar is voor de Clie dat er wel is voor de Palm. Je kunt voor de Clie echt alles krijgen wat je wilt.

Het toetsenbord van de treo is spuuglelijk en ter vervanging van de Grafitti. Dat is een heel ander verhaal dan dat toetsenbord in de Clie NR. Dat hoef je alleen maar te gebruiken als je het zelf wil en met de virtual graffiti uit heb je nog extra schermruimte ook (in plaats van dat je PDA een centimetertje korter wordt)

Ik denk dat het voor mensen die de Tungsten-T overwegen zeker belangrijk is om nog even af te wachten wat HandSpring en Sony in dit segment gaan leveren. Het zou wel heel dom zijn om nu uit 1 model een keuze te maken. Dan is het inderdaad overduidelijk dat dat ene model het gaat winnen. Het heeft ook niet zoveel zin om een voorkeur uit te spreken als er maar 1 model beschikbaar is. Alhoewel ik persoonlijk alsnog voor de Clie T675C met OS4.1 zou gaan in plaats van de Tungsten-T. Dat schuifmechanisme is bijvoorbeeld echt nodeloos ingewikkeld. En het levert geen enkele ruimtewinst op. Zelfs ingeklapt is De Tungsten-T nog ruim groter dan een Clie T675C.

In het multimedia segment waar de NX en NR zitten is eigenlijk geen concurrentie. Dus daar kun je eventueel wel al kiezen, maar dan heb je dus sowieso al niet veel keuze.

De enige reden dat jij trouwens voor de Tungsten-T gaat is omdat je vast zit aan Palm door je accessoires. Dat is op zich een heel goede reden, maar de andere redenen die je opnoemt kloppen gewoon niet.

Ieder mag natuurlijk een eigen voorkeur hebben, maar dan moet je die niet op oneigenlijke gronden uitdragen.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 03 november 2002, 15:16
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Roelof,

Het heeft geen zin om de Tungsten-T met de Clie NR/NX te vergelijken. Die zijn gemaakt voor een totaal andere doelgroep.

Ik heb het over Clie in het algemeen. Het enige Clie model waarmee je de Tungsten-T vooralsnog kunt vergelijken is de T675C. Die is blijkbaar even snel en ook gericht op de zelfde doelgroep.

Virtual graffiti is uiteraard handiger dan gewoon grafitti. Het werkt normaal gesproken exact hetzelfde, maar je hebt extra de keuze om het scherm te vergroten als je dat nodig vind. Je krijgt er dus alleen maar functionaliteit bij.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 03 november 2002, 16:55
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Roelof,

Het heeft geen zin om de Tungsten-T met de Clie NR/NX te vergelijken. Die zijn gemaakt voor een totaal andere doelgroep.

Ik heb het over Clie in het algemeen.
Ok, dit had ik dus even gemist. Ik dacht dat jij de NX met de Tungsten vergeleek! Dat vond ik juist al zo vreemd

En over het virtual graffiti gedeelte ben ik het ook wel met je eens, maar wordt het gedeelte van het scherm wat voor vg gebruikt wordt niet snel lelijk, omdat je er voortdurend overheen krast?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 03 november 2002, 17:28
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Uhm ... of die virtual graffiti lelijk wordt zou ik zo niet weten. Ik wacht nog steeds op een model in het Clie T/Palm M515/Tungsten-T segment met virtual grafitti. Maar ik zie niet waarom dat meer een probleem zou zijn dan met normaal grafitti. Ik heb nu ook geen last van krassen op het graffiti stukje. Er zit toch uiteindelijk hetzelfde glas voor? Is het graffiti deel bij jou wel gekrast dan?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 03 november 2002, 17:39
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Ja, als je hem op een bepaalde manier in het licht houdt zie je op het graffiti gedeelte zeker wel meer (weliswaar kleine) krasjes dan op het normale scherm. Als je er van bovenaf op kijkt zie idd geen verschil, waarschijnlijk het zal in de praktijk wel meevallen ja.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 03 november 2002, 17:46
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Oh ja. Nou je het zegt, mijn oude Palm Vx heeft ook een paar krasjes daar. Maar ze zijn wel heel klein. Op mijn Clie (maand of 8 oud) zie ik ze nog niet. Dat zou ik wel voor lief nemen ja.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 03 november 2002, 19:10
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Laat ik dan even mijn pocketpc ervaring inbrengen, per slot van rekening werkt de PPC een beetje volgens een virtual graffiti principe.

Doordat het scherm in z'n geheel verlicht wordt, in tegenstelling tot het graffiti gedeelte van de gemiddelde Palm, ga je na verloop van tijd de "schrijfkrasjes" in beeld zien. Dit zie je al na enkele maanden, ongeacht hoe voorzichtig je te werk gaat.

Indien je gebruik maakt van het virtuele toetsenbord ga je na enkele maanden slijtplekjes zien op plekken waar de meest gebruikte letters zich op dat toetsenbord bevinden.

De enige remedie om dit te voorkomen is een "screenshield" ofwel protector. Maar laten we wel zijn.... steeds meer PDA's hebben wonderschone schermen en persoonlijk vind ik het erg jammer om deze te ontsieren met een folie.

Gegeven bovenstaande vind ik de "vaste" graffiti helemaal zo gek nog niet. Aangezien je op het graffiti gedeelte niets hoeft te lezen zijn kleine beschadigingen op deze plek helemaal niet erg. Daarnaast moet Virtual graffiti goed geprogrammeerd zijn. Mijn ervaring is dat, indien dit niet het geval is, het te pas en te onpas opkomen van het graffiti veld irritaties op kan roepen.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 05 november 2002, 10:37
Menace's schermafbeelding
Menace Menace is offline
Senior lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 27 augustus 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 50
Stuur een bericht via ICQ naar Menace
Toch zijn de mogelijkheden die Sony bied veel groter dan de Tungsten.

Ingebouwd toetsenbord, camera, heel veel software van Sony zelf die je niet op een andere Palm kunt gebruiken, terwijl andere software voor de Palm weer wél op een Clié draaien.

Alleen maar voordelen van Sony dus, ik heb net even gekeken op de site van Sony naar de NX70V (http://sonyelectronics.sonystyle.com...els/nx70v.html) en daar zie ik alleen maar pluspunten t.o.v. de Palm, allerlei downloads (trailers, muziek, foto's, etc), waanzinnig scherm, 2 expansion slots, 1 voor wireless en 1 voor MS, etc.

Wat zijn dan de extra dingen die de Tungsten biedt?
__________________
We are NDS, prepare to be authenticated
Met citaat reageren
  #19  
Oud 05 november 2002, 11:01
AlecGold
Guest
 
Berichten: n/a
Als trots bezitter van een m515 baal ik als een stekker. Oke, sony heeft hele mooi schermpjes, snelle processors, maar de palms werken stabiel en zijn sterk. (een keertje stuiteren is niet aan te bevelen, maar het werkt nog steeds)
TT dus.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 05 november 2002, 11:16
contekst contekst is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 22 november 2001
Locatie: Tiel
Berichten: 125
NX vs TT

Ik gebruik mijn Palm uitsluitend voor mijn werk. Primair is het voor mij een agenda en adressenboek. Met 8750 adressen in mijn palm 505 wordt het zoeken op een steekwoord erg traag. Verder zou ik graag écht onderweg met Excel kunnen werken en dat is ook te traag op de 505. Werken in Word documenten gaat overigens wel. E-mail onderweg is leuk, maar niet echt nodig. Wel zou ik graag vanuit mijn Palm nummers kunnen draaien en als ik gebeld wordt meteen de gegevens van de beller bij de hand hebben. Ook is GPS een toepassing die ik vaak gebruik (Navman)om een klant te vinden. Nu gebruik ik nog een losse memorecorder in de auto.

Ik zit dus niet te wachten op MP3, afstandsbediening, cameraatje en allerhande andere leuke dingen voor de gadgeteer. Ook een toetsenbordje is voor mij niet handig omdat dat ik 10-vingerig blindtyp en dus geen flauw idee heb waar de toetsen zich bevinden (de woorden worden direct vertaald in motoriek en niet in een locatie op het toetsenbord). Ik zoek me dan ook gek op mini-toetsenbordjes (daarom heb ik ooit voor Palm gekozen ipv Psion).

De keuze om te upgraden is gebaseerd op de volgende overwegingen:
- snelheid van ARM processor voor Excel sheets en snel zoeken
- memorecorder functie, waardoor ik mijn memorecorder thuis kan laten
- hogere resolutie en betere kwaliteit van het scherm voor GPS


Met de huidige keuze tussen NX en TT heb ik gekozen voor een TT (kan ik vanmiddag halen, als het goed gaat) om de volgende redenen:

- Hij is kleiner dan de NX
- Hij heeft Bluetooth voor betere integratie met de GSM
- alle oude accessoires (keyboard, GPS, geheugen) blijven bruikbaar
- Er is nog steeds een grotere keuze aan accessoires voor Palm producten (hoewel dat door anderen wordt betwijfeld)

hans
__________________
hans
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023