Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 maart 2004, 23:49
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Bellen met de Tungsten T3

Hallo,

Ik ben bang dat mijn naam de laatste tijd akelig veel verschijnt in deze forums, maar dat is de "schuld" van mijn nieuwe Tungsten T3. Ik voel me net iemand die net een rijbewijs heeft gehaald en nu een luxe Mercedes heeft gekocht en probeert uit te vinden waar alle knoppen voor dienen...
Ter zake: Heeft iemand adviezen over hoe je met deze Tungsten T3 het voordeligst kunt verbinden met internet, zodat b.v. AvantGo kan worden gesynchroniseerd? Ook is het dus mogelijk om vanuit de Contacten rechtstreeks te bellen, maar ik neem aan dat dat niet gaat lukken met mijn Nokia 3310 PrePay... Wat heb ik hier voor nodig? Een dure Bluetooth telefoon, of een betaalbare GPRS telefoon? In mijn onschuld ben ik ervan uitgegaan, dat de Tungsten T3 standaard al over GPRS faciliteit beschikte, maar dat blijkt dus niet te kloppen (tsja, zo'n snelle verkoper en niet goed geluisterd)...Wie kan me adviseren over een betaalbare oplossing /mogelijkheid?
Alvast bedankt

Laatst gewijzigd door apeka; 07 maart 2004 om 00:09.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 maart 2004, 08:08
Mascher
Guest
 
Berichten: n/a
Bellen met T3

Apeka,

ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik gebruik een Siemens S55 met een pre-paid i-mode abonnement van KPN.
Hiermee kan ik vanuit mijn T3 bellen, internetten, sms-en etc., ook vanuit de contacten-lijst.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 maart 2004, 08:23
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Om te kunnen internetten, e-mailen, bellen, en SMSen heb je inderdaad een telefoon met bluetooth of infrarood nodig. Bluetooth werkt een stuk prettiger dan infrarood. Bij bluetooth hoef je namelijk de communicatiepoorten niet op elkaar te richten. Vervolgens kun je, om te kunnen internetten en e-mailen, σf inbellen met je T|T3 via een normaal inbelnummer, σf inbellen met GPRS. Voor GPRS moet je wel een telefoonprofider hebben die dit ondersteunt (momenteel is Telfort de goedkoopste in Nederland).
Over de instellingen voor je T|T3 is erg veel te vinden op dit forum. Gebruik de zoekfunctie eens .
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 maart 2004, 10:05
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Tip: een SonyEricsson T68i is heel goedkoop tweedehands verkrijgbaar via Marktplaats (www.marktplaats.nl). Op die site staan er echt heel veel, meestal voor een bedrag zo rond de 100 euro. Zo heb je voor 100 euro een leuke telefoon, die nog goed mee kan, en die heel goed met je palm overweg kan (zie ook de ervaringen hier op de forums, over de T68i is men het meest lyrisch).
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 maart 2004, 13:15
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
T68i: maar niet met T-Mobile!!

S55 met KPN abo werkt als een zonnetje bij mij, alle gewenste functies probleemloos aan de praat gekregen.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 maart 2004, 12:08
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Rudy,

Ik heb besloten om een Siemens S55 aan te schaffen voor gebruik met mijn T3. Wat voor KPN abonnement heb jij? Ik dacht zelf om een licht abonnement te nemen (KPN Flexibel Economy) en een GPRS bundel. Als bescheiden beginner neig ik naar de goedkoopste vorm van € 8 per maand, waarbij ik dan 1 MB per maand kan verbruiken. KPN probeert me naar een bundel van 5 MB te praten voor € 12,50. Ik heb echter geen idee wat wijsheid is....
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 maart 2004, 12:46
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Apeka,

Indien je KPN kiest, kijk dan ook 's naar de nieuwste abonnementsvorm : KPN MobilePlus. Dit werkt net zoals Orange geldbundels. Je koopt per maand een bepaalde bundel, waar je dus o.a. bellen (incl. buitenland !), sms-en, mms-en, gprs-en uit haalt. Bij KPN zijn de bundels geloof ik 3 maanden mee te nemen (bij Orange 'oneindig' geldig).

Flexibel zou ik alleen nemen als je echt alleen maar belt en geen andere leuke dingen wilt doen.

Kies overigens altijd de goedkoopste bundel als je je verbruik nog niet goed kunt inschatten. Upgraden naar duurder abonnement is nml. gratis ; downgraden meestal niet.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #8  
Oud 24 maart 2004, 13:15
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Sander,

Bedankt voor de tip. Volgens het KPN overzicht dat ik hier voor me heb, kost de goedkoopste KPN Mobile Plus bundel € 18,50 per maand. Bellen naar voordeelnummers kost dan €0,19, belminuten € 0,38, SMS €0,24 per 1KB en I-mode €0,017. GPRS staat in dat overzicht niet expliciet erbij, of wordt daarmee het I-mode verhaal bedoeld?. De GPRS abonnementstarieven staan in een folder genaamd Internet Everywhere. Als ik een Flexibel Economy zou nemen kost me dat €8,95 per maand. Daarbij moet ik dan dus een GPRS bundel kopen van €8 of €12,50 per maand, excl. BTW. Bijelkaar opgeteld dus € 18,47 of €23,83. Mobile Plus zit daar tussenin...
Ik heb nog geen idee wat ik ga verbruiken. Ik bel matig (had tot nu toe een simpele PrePay) en ik denk zeker niet dat ik uren ga zitten internetten op de T3. Meer mail ophalen, AvantGo en WorldMate op mijn T3 laten updaten en dergelijke. Wat is wijsheid...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 24 maart 2004, 13:23
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik heb deze draad even verplaatst naar Internet & Communicatie, en de titel aangepast.

Hoewel voor het grootste gedeelte Palm-offtopic is het wellicht wel leuk om en handig voor beginnende Palm-online gebruikers om te oriλnteren op de beste GSM/GPRS abonnement die je kunt hebben.

Ik zou zelf kijken naar een 1-jarig abonnement bij bijvoorbeeld www.bestelmaar.nl waarbij je nog een smak geld terugkrijgt ook. Ik heb een 1-jarig abonnement van Telfort, 100 belminuten in de maand, die ik 1 maand mag meenemen. Ik betaal 6 EUR abonnementskosten per maand, plus 1.50 EUR/Mb GPRS.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 24 maart 2004, 13:39
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Op 24-03-2004, om 14:15 heeft apeka dit gezegd in bericht #8
Sander,

Bedankt voor de tip. Volgens het KPN overzicht dat ik hier voor me heb, kost de goedkoopste KPN Mobile Plus bundel € 18,50 per maand. Bellen naar voordeelnummers kost dan €0,19, belminuten € 0,38, SMS €0,24 per 1KB en I-mode €0,017. GPRS staat in dat overzicht niet expliciet erbij, of wordt daarmee het I-mode verhaal bedoeld?. De GPRS abonnementstarieven staan in een folder genaamd Internet Everywhere. Als ik een Flexibel Economy zou nemen kost me dat €8,95 per maand. Daarbij moet ik dan dus een GPRS bundel kopen van €8 of €12,50 per maand, excl. BTW. Bijelkaar opgeteld dus € 18,47 of €23,83. Mobile Plus zit daar tussenin...
Vergeet je niet mee te rekenen dat die gesprekskosten (& SMS,MMS,imode,GPRS) bij MobilePlus uit je (geld)bundel worden betaald ? Als je bundel op is betaal je pas gesprekskosten. Bij Flexibel betaal echter vanaf de 1ste minuut al gesprekskosten (je krijgt geen bundel); dus alleen kale abonnementsprijzen vergelijken loopt hier mank.

Imode is meer de KPN naam voor de aangeboden content die je via GPRS kunt benaderen. De 'kale' GPRS-verbinding (KPN noemt dit idd Internet Everywhere) valt echter ook gewoon onder dit abonnement. (zie ook KPN website)


Citaat:
Ik heb nog geen idee wat ik ga verbruiken. Ik bel matig (had tot nu toe een simpele PrePay) en ik denk zeker niet dat ik uren ga zitten internetten op de T3. Meer mail ophalen, AvantGo en WorldMate op mijn T3 laten updaten en dergelijke. Wat is wijsheid...
Als je niet perse KPN (of Vodafone) wilt (of nodig hebt), dan kun je ook kijken bij de goedkopere aanbieders (zie opmerking Gazpacho).
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #11  
Oud 24 maart 2004, 15:41
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik heb dus die eenvoudigste MobilePlusvorm gekozen. Of dat voldoet weet ik pas nadat ik de eerste rekening binnen krijg, denk het overigens wel. Browsen zonder plaatjes en af en toe wat emailtjes, beetje chatten, moet toch kunnen (ik bel nauwelijks en sms ook niet als een bezetene) met dit abonnement. GPRS is misschien niet hetzelfde als wat zij I-mode noemen maar ik heb dus I-mode op het toestel en gebruik de GPRS mogelijkheden en niet de KPN I-modedingen.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 24 maart 2004, 22:45
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Allemaal bedankt voor de goede raad....
Als ik het zo lees, neig ik naar een bescheiden begin met KPN MobilePlus. Ik kan dus alleen nog niet inschatten wat mijn GPRS verbruik zal zijn. Ik snap eigenlijk ook nog steeds niet goed wat en hoe er uit die bundel wordt betaald? Ik vind wel de prijs voor GPRS (€17,50 per MB) erg hoog, volgens mij zit je daar zo overheen...
Onderstaand staatje komt van de KPN site

KPN MobielPlus 18,50 exclusief BTW inclusief BTW
Abonnement € 15,55 € 18,50
Starttarief € 0,05 € 0,06
BasisBeltarief € 0,32 € 0,38
KPN VoordeelNummer € 0,16 € 0,19
SMS € 0,20 € 0,24
MMS 0-3 kB € 0,24 € 0,29
MMS 3-30 kB € 0,41 € 0,49
MMS 30-100 kB € 0,83 € 0,99
i-mode/GPRS verbruik per MB € 14,70 € 17,50

En ik kan ook niet ontdekken wat je extra gaat betalen als je boven de limiet van die bundel uitkomt..Internetten doe ik in principe alleen thuis via mijn ADSL en ik denk dat ik de GPRS verbinding in sommige gevallen alleen zou gebruiken voor het updaten van bepaalde content op mijn T3, die ik normaliter via de synchronisatie en de internetverbinding van mijn PC laat lopen. Het grootste voordeel lijkt me dat via de Bluetooth faciliteit van de T3 ik gemakkelijk kan bellen vanuit mijn Outlook. Maar mezelf kennende zal ik dus ook weer van alles ontdekken met zo'n toestel en dan loopt het vast wel weer danig uit de hand...
Sorry voor al dit gevraag, maar het begint me een beetje te duizelen allemaal..
Met citaat reageren
  #13  
Oud 24 maart 2004, 23:05
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385


Ik betaalde in Amerika nog minder per Mb met mijn Telfort GPRS. 17,50 EUR, da's veel! Met Telfort betaal je 1.50 EUR/Mb, en ik verbruik zo'n 2 Mb met mail, surfen en chatten in de trein tussen Eindhoven en Maastricht per maand (4-8 keer heen en weer), dus 3 EUR extra op mijn 6 EUR/maand abonnementskosten, en ik heb meestal geen belkosten vanwege mijn 100 gratis belminuten per maand.

In totaal betaal ik per maand rond de 10 EUR in totaal voor al mijn gebel en ge-GPRS.

En tegenwoordig zijn de dekkingen bij alle providers zeer goed tenzij je in een natuurreservaat op Schiermonnikoog of de Veluwe woont.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #14  
Oud 25 maart 2004, 08:22
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Citaat:
Op 25-03-2004, om 00:05 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #13
En tegenwoordig zijn de dekkingen bij alle providers zeer goed tenzij je in een natuurreservaat op Schiermonnikoog of de Veluwe woont.
Da's niet helemaal waar. Met mijn huidige Telfort abo heb ik sneller een slecht ontvangst dan met mijn vorige Vodafone abo, en dat ligt niet aan mijn huidige telefoon. Wel hebben alle providers meer masten geplaatst, maar KPN en Vodafone hebben in Nederland nog steeds de beste dekking. (Telfort schijnt trouwens wel een goede derde plaats te bezetten...) Voor die goede dekking betaal je dan ook behoorlijk veel meer, zoals hierboven blijkt. De dekking van Telfort is overigens wel zeer acceptabel .
Met citaat reageren
  #15  
Oud 25 maart 2004, 08:44
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
En zelfs ALS er een goede dekking buiten is (zoals in grote steden) hebben de KPN & Vodafone een veel beter bereik binnen (bv kantoorgebouwen), simpelweg vanwege het feit dat ze voornamelijk op de 900 band zitten.

Overigens geldt die prijs van 17,50 alleen bij de 2 goedkoopste bundels ; bij duurdere bundels wordt de MB prijs goedkoper. Ik heb bv een MobielPlus 35, dan is het 10 EUR (maar wel nog steeds afzetterij)

Apeka, als je bundel op is houd je dezelfde tarieven, maar die worden dan natuurlijk wel in rekening gebracht.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #16  
Oud 25 maart 2004, 12:05
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Met mijn t68i die niet echt bekend staat om een geweldige ontvangst, heb ik slechts zeer zelden problemen gehad met GSM, en nooit met GPRS.

De vraag is of je 20 EUR per maand over hebt voor die ene kleine kans dat er ooit een verbinding verbreekt - ikke niet. Zelfs niet als ik rijk zou zijn.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #17  
Oud 25 maart 2004, 13:14
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Op 25-03-2004, om 13:05 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #16
Met mijn t68i die niet echt bekend staat om een geweldige ontvangst, heb ik slechts zeer zelden problemen gehad met GSM, en nooit met GPRS.
Een T68i heeft absoluut geen slechte ontvangst ; er wordt vaak vergeleken met het aantal streepjes ontvangst bij bv een Nokia. Ericsson hanteert echter een andere 'schaal' voor de ontvangst-streepjes. Zo heb ik gemerkt dat ik met 1 streepje vaak nog prima kon bellen, terwijl dit met een Nokia met 1 streepje niet meer mogelijk was.

Citaat:
De vraag is of je 20 EUR per maand over hebt voor die ene kleine kans dat er ooit een verbinding verbreekt - ikke niet. Zelfs niet als ik rijk zou zijn.
Was dat maar waar. Wat nou als je regelmatig niet eens verbinding krijgt !? (nogmaals binnenshuis) Ik heb bv naast KPN ook een Orange abo, maar dat is nauwelijks niet te gebruiken in ons kantoor in Rotterdam. Helaas zit ik dan vast aan het duurdere KPN.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #18  
Oud 25 maart 2004, 13:20
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Ik heb even diep adem gehaald en een Siemens S55 in combinatie met een KPN MobilePlus € 18,50 bundel aangeschaft. Hoewel het toestel er iets duurder door werd, heb ik dit abonnement voor ιιn jaar afgesloten, zodat ik over 12 maanden weer kan beslissen wat ik doe. Hoop nu maar dat ik alles een beetje soepel aan de praat krijg met de S55 en de T3.
Ik hou jullie ongetwijfeld op de hoogte...
Met citaat reageren
  #19  
Oud 25 maart 2004, 13:51
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Succes ermee ; prettige bijkomstigheid bij KPN is dat je gewoon de Phonelink applicatie kunt gebruiken om je GPRS verbinding in te stellen, ipv dat je allerlei handmatige instellingen moet doorploeteren. Binnen 5 minuut ben je online, let maar op !
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #20  
Oud 25 maart 2004, 15:50
Linux Linux is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 06 april 2003
Locatie: ergens in nederland
Berichten: 44
Siemens S55

Vandaag mijn Tungsten E geconnect met de Siemens S55 met het installeren van phonelink en bij behorende bestanfjes ging alles heel soepel provider KPN
abbo kpnplus 25

heeft iemand een tip voor een goede emaillezer
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023