Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 19 februari 2004, 14:42
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 18-02-2004, om 17:51 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #11
Alleen jammer dat we deze site niet runnen, Rinus.
Zeg niet dat ik je niet vaak genoeg gevraagd heb voor een bestuursfunctie...
Met citaat reageren
  #22  
Oud 19 februari 2004, 15:20
Moody
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 19-02-2004, om 12:16 heeft metck dit gezegd in bericht #19
Ja, voor 400 euro mag ik ook verwachten dat mijn T3 een ingebouwde sigarenknipper heeft . Wat ik bedoel te zeggen, is dat elke gebruiker natuurlijk zijn eigen specifieke voorkeuren heeft: de een wil per sé het design, of per sé een groot scherm, en weer een ander gaat het vooral om de batterijduur.
iedereen heeft zijn voorkeuren inderdaad....de T3 voldoet hier helaas niet aan, dus kijk ik verder

het enige dat ik wil is een snelle processor (300/400Mhz) en een accuduur van tenminste 6 tot 8 uur....

als de T3 nou gewoon een 1800mAh accu had, zou het aantrekkelijker zijn geweest...dan maar een wat dikkere PDA, zou mij niets uitmaken
Met citaat reageren
  #23  
Oud 19 februari 2004, 20:23
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
@JaapFresco

Citaat:
Als het een beetje meezit ben ik vanmiddag om half vijf in het bezit van een gloedjenieuwe T3... als het ding eenmaal werkt zal ik kijken of ik tijd heb voor een mini-review...
Na de screensavers dan toch?
Met citaat reageren
  #24  
Oud 19 februari 2004, 20:32
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ach, ik hou het zo'n 4 uur vol op een batterijlading en daar kom ik de meeste dagen goed mee door. Toen de Palm Tungsten|T uitkwam was er trouwens vrij veel kritiek op de dikte, de Tungsten|T3 is ten op zichte van de Tungsten|T een millimetertje dunner geworden. Ik denk niet dat er veel mensen blij geweest zouden zijn als 'ie dikker geworden zou zijn. Een absolute eis is voor veel mensen namelijk dat hun pda in een borstzakje of broekzak kan, met goed fatsoen uiteraard. Met een batterij met misschien een wat kleinere capaciteit, maar die dus wel dunner is, maakt Palm waarschijnlijk vele mensen blij die een zo min mogelijk uitgedijde pda willen. Voor hen die de dikte niks uitmaakt is er de door metck al aangehaalde Power to Go.
Overigens ben ik van mening dat je de TT3 wel erg snel teruggestuurd hebt, ik vind een paar dagen toch echt te weinig om een apparaat goed te leren kennen. Heb je 'm trouwens wel een keer echt goed opgeladen (een nachtje aan de stroom laten liggen)?

Hiervoor had ik trouwens een m515. Die had helemaal een slechte batterij - er waren namelijk heel wat m515's met slechte batterijen. Die batterij hield het nog minder lang vol dan die van de Tungsten|T3. Voor mij is het dus vooruitgang. Naast de vooruitgang wat betreft het scherm, het besturingssysteem en natuurlijk de processor. Nee, ik zou absoluut niet meer terugwillen naar m'n m515. Ookal zit er misschien wat speling in de slider van de TT3. Maar ach, wat wil je met bewegende onderdelen, bovendien merk je niks van die speling als de TT3 in een case zit. Het enige voordeel wat me snel te binnen schiet is de slankheid van de m515, maar meer ook niet.

Jaap: vanwaar nu alweer een nieuwe pda. Ik dacht dat je het goed kon vinden met je TT2, of heb je soms promotie gemaakt ?
Met citaat reageren
  #25  
Oud 20 februari 2004, 08:39
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Nee, ik wilde de T3 hebben ivm de TomTom Navigator, maar ik heb gisteren een T3 in mijn handen gehad en ik denk toch dat ik maar even wacht op de T4(?) danwel het eerste model met OS6

@rudy: review Screen-It is bijna klaar, maar verwacht geen positief verhaal...

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #26  
Oud 20 februari 2004, 15:38
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Tjah, van een TT2 naar een TT3 is natuurlijk ook niet zo'n grote stap: je hebt alleen maar een groter beeldscherm en een snellere processor. Dat is de moeite en het geld inderdaad ook niet zo erg waard.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 21 februari 2004, 22:21
Rinus's schermafbeelding
Rinus Rinus is offline
superheld
Voornaam: Rinus
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 16 januari 2004
Locatie: In de buurt van Alkmaar
Berichten: 97
Angry Scherm gebroken

Ik begin nu tog wel een beetje haast te krijgen met het uitzoeken van een nieuwe "PalmOne" of "Ouwe Palm" want het scherm van mijn 130je heeft het laatste sacrament ontvangen: Het Heilig Oliesel

Wel kinkie klurtjes trouwens

Rinus
__________________
Als het niet kan zoals het moet,...
Dan moet het zoals het kan.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 21 februari 2004, 22:29
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Re: Scherm gebroken

Citaat:
Op 21-02-2004, om 22:21 heeft Rinus dit gezegd in bericht #27
Ik begin nu tog wel een beetje haast te krijgen met het uitzoeken van een nieuwe "PalmOne" of "Ouwe Palm" want het scherm van mijn 130je heeft het laatste sacrament ontvangen: Het Heilig Oliesel
Of een Sony? Maar serieus: wat wil je met je Palm? Dat is de eerste vraag, toch?
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #29  
Oud 24 maart 2004, 23:18
Rinus's schermafbeelding
Rinus Rinus is offline
superheld
Voornaam: Rinus
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 16 januari 2004
Locatie: In de buurt van Alkmaar
Berichten: 97
Talking

En als het een beetje meezit heb ik morgenmiddag ook een gloednieuwe T3 in mijn bezit, dus het is weer es te laat!
Ik doe het lekker zelf wel!

Kijke wie de eerste is, en anders post ik em alsnog

stelletje amateurs

mzzls,
Rinus

En probeer me ook geen sony aan te smeren, ik heb een hekel aan die memorysticks, ze passen gewoon nergens in.
__________________
Als het niet kan zoals het moet,...
Dan moet het zoals het kan.
Met citaat reageren
  #30  
Oud 31 maart 2004, 12:46
eduard eduard is offline
Lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 januari 2002
Locatie: amsterdam
Berichten: 32
TT3 revieuw?? TT4?

Waar blijft die revieuw nou toch. Als je deze hele thread doorgelezen hebt, ben je 4 weken verder en nog steeds niks wijzer... Ik zit met smart op een kritische beoordeling te wachten. Of kan ik maar beter op de TT4 gokken? Wanneer komt die dan en hoelang duurt het dan weer voor daar een revieuw van komt? Tot de TT5?
Met citaat reageren
  #31  
Oud 31 maart 2004, 13:27
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Eduard, lang verhaal, maar binnenkort zal het review beschikbaar zijn. Overigens, vergeet niet, iedereen die meewerkt aan de Palmclub doet dat op vrijwillige basis.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #32  
Oud 31 maart 2004, 19:01
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Zo, dan zal ik ook maar even reageren.

Zoals metck al aangeeft, een review zit er op korte termijn aan te komen. De reden waarom het zolang heeft geduurd, is dat de Palmclub een bepaalde overeenkomst heeft met WinMagazine, met betrekking tot het schrijven en aanleveren van artikelen, en dat er dan een bepaalde tijd tussen magazine en publicatie op de Palmclub site moet zitten.

Daarnaast willen wij als Palmclub bestuur altijd graag dat de review die online komt goed is, voldoende informatie bevat, overzichtelijk is en daarnaast ook nog leesbaar. In dit soort aandachtspunten gaat erg veel tijd zitten, en omdat ieder bestuurslid ook nog een betaalde baan heeft naast de Palmclub, schiet er niet veel tijd over. Het is vaak avonden en weekenden waarin dit soort dingen moet gebeuren. Logisch gevolg is dan ook dat reviews wat langer op zich laten wachten dan misschien gewenst. Het is namelijk niet het enige wat een bestuurslid 'moet' doen om deze site draaiende te houden... Waarmee veel tijd gemoeid is, maar daar zal ik jullie niet mee vervelen. Geloof me als ik zeg dat het qua uren een leuke partime baan zou kunnen zijn...

Dat we hard aan reviews werken mag duidelijk zijn, nog geen 3 weken is de TH55 leverbaar, en een review staat nu al op de site, waarbij ik het model geen dag eerder in handen had dan ieder ander. Momenteel ben ik bezig met een review over een universele autohouder voor Palms met de Universal Connector, en daarna zal ik een review opleveren over de Tungsten|T3.

Het moge duidelijk zijn dat dit niet in een paar dagen gerealiseerd is, maar dat er een review over komt, staat vast! Nog even geduld dus...

Tenzij iemand mij fulltime betaald in dienst neemt en me alle tijd voor reviews geeft, dan zal deze er eerder staan

Hopelijk is het een en ander zo duidelijk genoeg.

Namens het bestuur,

Gert-Jan Hartog
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #33  
Oud 31 maart 2004, 22:42
PeKa PeKa is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Houten
Berichten: 40
T3

Is het nu echt zo slecht gesteld met die batterij van de T3??
(ben een trouwe M505 gebruiker die gewend is om de Palm elke dag toch een paar uur te gebruiken, uit de cradle. Dat lukt toch ook wel met de T3, hoop ik??! net nu ik er eentje besteld heb!
Met citaat reageren
  #34  
Oud 31 maart 2004, 22:48
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Re: T3

Citaat:
Op 31-03-2004, om 22:42 heeft PeKa dit gezegd in bericht #33
Is het nu echt zo slecht gesteld met die batterij van de T3??
(ben een trouwe M505 gebruiker die gewend is om de Palm elke dag toch een paar uur te gebruiken, uit de cradle. Dat lukt toch ook wel met de T3, hoop ik??! net nu ik er eentje besteld heb!
Wanneer ik de backlight op ongeveer 1/4 zet (is nog steeds zeer helder) en een beetje met beleid omga met Bluetooth haal ik met gemak 3 tot 4 uur gebruik per dag. 't is maar net wat je onder "een paar uur te gebruiken" verstaat.

Carel
Met citaat reageren
  #35  
Oud 31 maart 2004, 23:45
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Re: T3

Citaat:
Op 31-03-2004, om 22:42 heeft PeKa dit gezegd in bericht #33
Is het nu echt zo slecht gesteld met die batterij van de T3??
Kijk ook nog eens in andere threads naar informatie over de batterij van de T3 (met de zoekfunctie zullen die wel te vinden zijn). Ik vind de batterijduur iig bedroevend en de bottleneck van de T3. Op zich heeft Ce gelijk dat je 3 á 4 uur wel kunt halen met laag backlight en het voorzichtig omspringen met BT. Maar het mooie van BT vind ik nu juist dat het vooral zeer handig is als je het gewoon aan kunt zetten en er verder geen omkijken meer naar hebt: snel een telefoonnummer bellen, even inloggen op een BT-netwerkje om je mail te controleren of via een GPRS-verbinding met je gsm. Maar dit wordt door de batterij van de T3 dus onmogelijk gemaakt. Overigens is dit euvel met BtToggle te ondervangen maar het blijft ietwat bewerkelijk.
Als ik je nu had moeten adviseren over een nieuwe pda dan had ik je de TH-55 aangeraden. Bijna identiek aan de T3 wat betreft eigenschappen maar ook extra's als wifi (wireless lan) en een zeer goede batterij. En bovendien is de TH-55 sliderloos die mij op de T3 na 5 maanden intensief gebruik enigszins begint te irriteren. Maar de T3 blijft een prima apparaat.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #36  
Oud 01 april 2004, 21:38
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
BTTogle lost het BT probleem op. Als je het niet gebruikt is het uit en wil een appl BT gebruiken gaat het automatisch aan EN weer uit na gebruik.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 01 april 2004, 23:12
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 01-04-2004, om 21:38 heeft edwin2003 dit gezegd in bericht #36
BTTogle lost het BT probleem op. Als je het niet gebruikt is het uit en wil een appl BT gebruiken gaat het automatisch aan EN weer uit na gebruik.
Dat zeg ik
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #38  
Oud 02 april 2004, 09:31
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Wacht effe. Volgens mij gaan we langs elkaar. BTToggle zet BT aan en uit afhankelijk v/d behoefte. JIJ hoeft dus niets te doen. Alle appl. denken dat BT gewoon aanstaat, echter dat is niet zo. Merkt BTToggle dat een appl. BT wil gaan gebruiken dat schakeld BTToggle BT aan. Wordt de appl. beindigd dan shakeld BTToggle BT weer uit (ook al blijven alle appl. denken dat BT aan staat)
Doordat BT selectief aan staat verleng je de batterijduur zonder gemak in te moeten leveren.
Enige uitzondering is als een extern apparaat jouw palm wil benaderen. dan staat BT uit (wel zo veilig btw) Wil je dat het andere apparaat jouw T3 benaderd dan pas moet je zelf enige actie onernemen.

Hopenlijk maakt het zo e.e.a. duidelijker.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 02 april 2004, 11:52
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 02-04-2004, om 09:31 heeft edwin2003 dit gezegd in bericht #38
Wacht effe. Volgens mij gaan we langs elkaar. BTToggle zet BT aan en uit afhankelijk v/d behoefte. JIJ hoeft dus niets te doen.
Nee hoor we praten niet langs elkaar heen. Zoals ik al zeg kan BTtoggle inderdaad het BT-gebruik enigzins reguleren maar dan nog heb je dat als je tijdens het internetten (wat BT nodig heeft) even overschakelt naar een programma dat geen BT nodig heeft, dan verbreekt BTtoggle bijvoorbeeld de verbinding (of om precies te zijn: BT wordt uitgeschakeld). En zo zijn er nog meer voorbeelden van situaties waarin BTtoggle niet goed werkt. BTtoggle verlicht hooguit het probleem, maar lost het niet op.

EDIT

het schijnt dat dit probleem in latere versies van BTtoggle is verholpen.



Daardoor blijft het jammer dat de batterij van de T3 zo weinig aankan waardoor je BT dus niet gewoon (zoals bij mijn nokia 6310i wel kan) aan kan laten staan. En nu zijn we weer terug bij de T3 (en ontopic) .
__________________
What the FAQ?

Laatst gewijzigd door metck; 02 april 2004 om 20:53.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 02 april 2004, 14:44
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Helder. In die gevallen is het inderdaad geen oplossing (had ik nog niet bedacht maar ik gebruik BT dan ook alleen voor gps e/o nr. kiezen op nokia)
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023