Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14 mei 2003, 17:43
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Review: Palm Tungsten|W

Olaf Pasveer kreeg van een leverancier een pre-productie model (X420) van de Palm Tungsten|W in handen. Omdat dit een van de eerste in Nederland is, wilde hij via de Palmclub graag verslag doen van zijn ervaringen:

Review van de Palm Tungsten|W
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #2  
Oud 14 mei 2003, 17:54
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
leuke review!!!

Alleen zo te zien klopt de link op de laatste foto nog niet.
Hij vergroot naar tw7.jpg, terwijl dit tw8.jpg zou moeten zijn
Met citaat reageren
  #3  
Oud 14 mei 2003, 18:07
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Oeps...

Aangepast!
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 mei 2003, 08:03
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
weer een nieuw review!

wat ik mis in dit verslag zijn de wireless programma's (meegeleverde browser, email, etc).

en: had de (duurdere) treo270 ook niet als concurrent genoemd kunnen worden?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 mei 2003, 09:44
Joost E. Boere Joost E. Boere is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 februari 2001
Berichten: 117
Inmiddels ligt er al een week een Tungsten W bij mij in de bureaula, wachtend op sim met GPRS (collega nog op vakantie). Deze heb ik in Engeland besteld omdat hij in Nederland nog niet verkijgbaar was. O2 levert hem daar in een proef, helaas hier nog niet. Ze ondersteunen hem hier al wel bij de helpdesk. Het hoesje met ingebouwde speaker had men daar niet, die hoop ik binnenkort erbij te kopen (maar wel in Nederland). Zodra ik wat meer ervaring met het apparaat heb zal ik die hier op een rijtje zetten.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 mei 2003, 10:34
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
De aansluiting van het mapje met geïntegreerde luidspreker
en microfoon. De gaatjes geven aan waar je je oor moet plaatsen. Dit
mapje wordt niet standaard meegeleverd!


Gelukkig dat je er toch nog ook gewoon mee kunt bellen, hoewel je
denk ik wel bekijks hebt met zo’n koelkast aan je oor
Wel weer irritant dat het niet standaard is meegeleverd dan moet
je altijd met dat dopje rond sjouwen.
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 mei 2003, 16:21
Joost E. Boere Joost E. Boere is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 februari 2001
Berichten: 117
Citaat:
Wordt standaard geleverd met: cradle, oordopje, beschermflapje met telefoonfunctie
Klopt de telefoonfunctie van het beschermflapje wel? Overal waar reviews gezien heb is dit een optioneel extra. Mijn exemplaar heeft het in ieder geval niet.

Aanvulling: in het review zelf staat inderdaad van niet, zie ook bericht van Opa.

Laatst gewijzigd door Joost E. Boere; 15 mei 2003 om 16:24.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 mei 2003, 18:02
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Als ik het zo goed bekijk en lees, dan is dat standaard beschermflapje
in ieder geval niet hetzelfde als het beschermhoesje met spreekmogelijk-
heid. Helaas
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 mei 2003, 18:07
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
verbeterd!

- jp
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 mei 2003, 13:06
jhelberg
Guest
 
Berichten: n/a
ik heb nu enige weken een Tungsten|W. versamail 2.0 functioneert niet, dat is jammer. Het stuurt een illegale Date: header-line.
De timezone is 02200, dat mag niet.
Verder fantastisch toestel.
Het niet standaard leveren van het beschermhoesje met luidspreker/microfoon is een misser, die is echt per se nodig.
Heeft iemand er eentje over?
Op de UK-cd staat WEB Browser PRO, op de nederlandse niet. Heeft iemand enig idee waarom?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 16 mei 2003, 21:15
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
versamail 2.0 functioneert niet
Wellicht kan je upgraden naar versie 2.5, die dit probleem hopelijk niet mee heeft. Alhoewel ik verwacht had dat versie 2.5 wel meegeleverd zou worden.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 17 mei 2003, 16:11
jhelberg
Guest
 
Berichten: n/a
upgraden naar versamail 2.5? je zou verwachten dat ik dit met m'n software ID oid. kan doen, maar helaas niets van dat alles. Een bug in 2.0 en ik zou de volle prijs voor 2.5 moeten betalen?
Heeft iemand ervaring met upgrades om bugs op te lossen?
Met citaat reageren
  #13  
Oud 22 mei 2003, 15:47
Joost E. Boere Joost E. Boere is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 februari 2001
Berichten: 117
Inmiddels kan ik internetten via GPRS. Voor O2 zijn de instellingen heel eenvoudig: niets, behalve naam "o2nl" en wachtwoord "password".
Op deze manier internetten lijkt alleen geschikt voor websites die een beetje hanteerbaar zijn, veel zijn veel te zwaar en zitten vol toeters en bellen die het niet doen.
JOT en toetsenbord zijn erg wennen, mijn invoertempo is meer dan gehalveerd. Komt vast goed, maar vooralsnog een ramp.
Een overgebleven probleem:
Ik wil graag een website bezoeken die via certificaten beveiligd is. WebBrowser Pro lijkt dit niet te ondersteunen. Wat nu?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 22 mei 2003, 21:41
jhelberg
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 22-05-2003, om 15:47 heeft Joost E. Boere dit gezegd in bericht #13
Inmiddels kan ik internetten via GPRS. Voor O2 zijn de instellingen heel eenvoudig: niets, behalve naam "o2nl" en wachtwoord "password".
Op deze manier internetten lijkt alleen geschikt voor websites die een beetje hanteerbaar zijn, veel zijn veel te zwaar en zitten vol toeters en bellen die het niet doen.
JOT en toetsenbord zijn erg wennen, mijn invoertempo is meer dan gehalveerd. Komt vast goed, maar vooralsnog een ramp.
Een overgebleven probleem:
Ik wil graag een website bezoeken die via certificaten beveiligd is. WebBrowser Pro lijkt dit niet te ondersteunen. Wat nu?
Hoe kom je aan WebBrowser PRO? Mijn Tungsten|W werd zonder geleverd.
GPRS is inderdaad prima te doen. Ten opzichte van mijn getermineerde nokia9210 is tekstinvoer zo'n 25% trager. Opvragen en emailtjes is echter honderden procenten sneller, zolang ik het beantwoorden van email onder de 100 woorden houd, is een Tungsten|W nog steeds sneller!
Met citaat reageren
  #15  
Oud 22 mei 2003, 21:43
jhelberg
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 22-05-2003, om 15:47 heeft Joost E. Boere dit gezegd in bericht #13
Een overgebleven probleem:
Ik wil graag een website bezoeken die via certificaten beveiligd is. WebBrowser Pro lijkt dit niet te ondersteunen. Wat nu?
Gebruik SSL. EudoraWEB kan dat. Palm heeft er blijkbaar voor gekozen om SSL alleen op OS5 beschikbaar te stellen, blijkens de functionaliteit van Versamail 2.5: SSL alleen op PalmOS5. Dat is bijzonder jammer. Browsen zonder SSL is wel erg gevaarlijk.
Iemand bekend met Versamail die SSL gebruikt op PalmOS4?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 22 mei 2003, 22:46
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Browsen zonder SSL is niet meer of minder gevaarlijk. Het betekent enkel dat je bepaalde beveiligde pagina´s niet kan benaderen en dat is dus wel vervelend.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 23 mei 2003, 09:22
jhelberg
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 22-05-2003, om 22:46 heeft domo dit gezegd in bericht #16
Browsen zonder SSL is niet meer of minder gevaarlijk. Het betekent enkel dat je bepaalde beveiligde pagina´s niet kan benaderen en dat is dus wel vervelend.
Inlogen op een website die om username/password vraagt met http (en niet https) is riskant. Je username/wachtwoord gaan leesbaar over het net. Met https niet.
Het is m.i. een echte misser om palmOS4.1 niet met SSL uit te rusten. Bestaan hier plannen voor?
Met citaat reageren
  #18  
Oud 23 mei 2003, 11:06
Joost E. Boere Joost E. Boere is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 februari 2001
Berichten: 117
WebBrowser Pro werd er gewoon bijgeleverd, maar ik heb hem in Engeland gekocht.
Citaat:
Op de UK-cd staat WEB Browser PRO, op de nederlandse niet. Heeft iemand enig idee waarom?
Volgens de palm website ondersteunt WebBrowser Pro wel SSL. Ik zou erg teleurgesteld zijn als het OS dat niet doet, dat is voor mij een vereiste. Ze zijn namelijk bedoeld om een online centrale agenda te benaderen en dat moet veilig.

Citaat:
View most Internet and web-based content, including email, in color with clear crisp images and text. Palm™ Web Browser Pro supports multiple Internet standards such as HTML, WML, cHTML, xHTML, SSL, JavaScript and Cascading Style Sheets (CSS). It's everything you want from the Internet, right on your handheld.

Laatst gewijzigd door Joost E. Boere; 23 mei 2003 om 11:11.
Met citaat reageren
  #19  
Oud 29 september 2003, 08:06
luilei
Guest
 
Berichten: n/a
Question Vraagje

Keb een vraagje.

Sinds kort heb ik ook een Tungsten W, ik heb deze laten overkomen uit Amerika. Echter is het zo dat ik mijn normale chip, die ik gebruik in me gewone toestel, niet werkt met de Tungsten. Op de ene of andere manier herkent de Tungsten de chip niet. Als ik de bijgeleverde At&T chip gebruik, herkent de Tungsten hem wel, maar die kan ikniet gebruiken in Europa. Mijn huidige chip is van Vodaphone, ook heb ik een KPN chip al geprobeerd, werkt ook niet.

Moet ik een andere chip bestellen?

Grt en alvast bedankt voor het antwoord.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 29 september 2003, 11:36
Joost E. Boere Joost E. Boere is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 februari 2001
Berichten: 117
Een groot deel van de VS gebruikt CDMA, geen GSM. Bovendien zijn de verschillende varianten daarvan niet compatible. Mobiele telefoons is een van de zaken waar de VS het wat minder goed geregeld heeft dan in Europa. Deze importeren is dan ook zelden zinnig. Waarschijnlijk heb je nu een CDMA toestel en dat doet het hier niet.
Mogelijkheid twee (er zijn tenslotte GSM providers daar) is een simlock. Als je er een AT&T kaartje bij hebt is de kans groot dat hij het alleen daar mee doet. De simlock verwijderen kost geld en kan via AT&T.

Laatst gewijzigd door Joost E. Boere; 29 september 2003 om 11:40.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023