Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 02 april 2004, 15:13
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 02-04-2004, om 11:52 heeft metck dit gezegd in bericht #39
... maar dan nog heb je dat als je tijdens het internetten (wat BT nodig heeft) even overschakelt naar een programma dat geen BT nodig heeft, dan verbreekt BTtoggle bijvoorbeeld de verbinding (of om precies te zijn: BT wordt uitgeschakeld).
Dit klopt volgens mij niet Maurice. In mijn (NL-talige) versie van BtToggle Pro 2.3 staat bij 'Bluetooth-afhankelijke apps' > 'Configureren' > 'Houd netwerkverbinding in stand bij wisselen van applicaties'

- jp
Met citaat reageren
  #42  
Oud 02 april 2004, 15:40
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik ben met BTtoggle gestopt bij versie 2.1 (meen ik). Dus het zou goed kunnen dat daar inmiddels in is voorzien. Gaan we toch weer offoptic .
Ontopic: het zou natuurlijk het mooist zijn als je Bttoggle helemaal niet nodig had omdat de batterij van de T3 net zo krachtig zou zijn als die van de TH-55. Dat was iig het punt wat ik hierboven probeerde te maken.

//edit: JP, geldt die instelling die je noemt ook als je switcht naar applicaties die geen BT nodig hebben?
__________________
What the FAQ?

Laatst gewijzigd door metck; 02 april 2004 om 15:42.
Met citaat reageren
  #43  
Oud 02 april 2004, 17:27
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 02-04-2004, om 15:40 heeft metck dit gezegd in bericht #42
//edit: JP, geldt die instelling die je noemt ook als je switcht naar applicaties die geen BT nodig hebben?
ja .. hij houdt gewoon de netwerkverbinding open tot de normale PalmOS-timeout (max. drie minuten, tenzij omzeild met hacks)

- jp
Met citaat reageren
  #44  
Oud 02 april 2004, 18:56
Rinus's schermafbeelding
Rinus Rinus is offline
superheld
Voornaam: Rinus
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 16 januari 2004
Locatie: In de buurt van Alkmaar
Berichten: 97
metck, je zegt wel leuk: "ontopic:" maar lees nog maar eens na hoe de thread begonnen is!

(Deze was goed off-topic)

mzzls,
Rinus
__________________
Als het niet kan zoals het moet,...
Dan moet het zoals het kan.
Met citaat reageren
  #45  
Oud 02 april 2004, 20:51
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 02-04-2004, om 18:56 heeft Rinus dit gezegd in bericht #44
metck, je zegt wel leuk: "ontopic:" maar lees nog maar eens na hoe de thread begonnen is!
(Deze was goed off-topic)
Vind je? Ik heb er nog wel zo op gelet dat de term "T3" zou voorkomen in mijn ontopic antwoord .
En JP, dan denk ik dat die instelling nog niet in de versie die ik het laatst heb gebruikt van Bttoggle stond. Hoe dan ook, ik neem mijn opmerking hierover hierboven dus terug.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #46  
Oud 05 april 2004, 23:09
PeKa PeKa is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Houten
Berichten: 40
Smile T3

Dus BtToggle is wel nodig en handig wil je BT efficient gebruiken.
Zijn er zo nog meer energie besparende appl. te vinden??
En hoe gaat het met de T3 gebruiken als MP3 speler?? Slurpt dat ook de batterij leeg als je je SD kaartje áfspeelt'??
Met citaat reageren
  #47  
Oud 05 april 2004, 23:17
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ja en ja. Er zijn nog meer energiebesparende programma's te vinden die bijvoorbeeld het backlight uitschakelen, maar die zetten allemaal weinig zoden aan de dijk. BTtoggle is toch wel het bekendst. Wat je het beste kunt doen is de schermverlichting op ongeveer 1/4 zetten, BT-gebruik met BTtoggle beheren en het scherm niet zo vaak uitklappen.
MP3 afspelen kost veel batterijcapaciteit en je kunt ze ook alleen maar vanaf een sdcard afspelen (dus niet vanuit het interne geheugen). Gelukkig kennen alle MP3-spelers voor de Palm die ik ken de mogelijkheid om tijdens het spelen het scherm uit te schakelen waardoor de algehele schade beperkt. Verwacht echter niet meer dan een uur of anderhalf achter elkaar MP3 spelen.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #48  
Oud 06 april 2004, 11:18
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Re: T3

Citaat:
Op 05-04-2004, om 23:09 heeft PeKa dit gezegd in bericht #46
Zijn er zo nog meer energie besparende appl. te vinden??
Absoluut, kijk 's naar een proggie waarmee je de kloksnelheid kunt aanpassen. Ben zelf erg tevreden over Lightspeed. Hiermee kun je de batterijduur significant verlengen. Zie voor ervaringen andere threads op deze site.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #49  
Oud 06 april 2004, 11:20
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Verrek, die was ik helemaal vergeten.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #50  
Oud 06 april 2004, 11:26
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Op 06-04-2004, om 11:20 heeft metck dit gezegd in bericht #49
Verrek, die was ik helemaal vergeten.
Kijk , dat is het levende bewijs dat het een fijn proggie is. Je merkt niet eens meer dat je het gebruikt

(of gebruik je het ook niet Maurice ? )
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #51  
Oud 06 april 2004, 11:47
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Sander, ik gebruik het niet (meer) . Teveel gedoe om alles goed in te stellen en te weinig rendement. Het lager zetten van het backlight werkte bij mij efficienter.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #52  
Oud 06 april 2004, 12:11
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
OK, maar als je veel MP3 luistert, dan scheelt het wel degelijk een flinke slok op een borrel hoor. Overigens gebruik ik Lightspeed wel selectief. Als ik werk dan staat ie gewoon op 400 Mhz te stampen want dan staat ie minstens een paar uur per dag in de cradle, maar bij reizen/vakanties is het erg handig om wat langzamer juice uit die batterij te halen.
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #53  
Oud 08 april 2004, 22:05
PeKa PeKa is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Houten
Berichten: 40
T3

Dank jongens (Heck/Sander ea)voor jullie tips (lightspeed enzo). Maar dat ik maar 1 a 1,5 uur mp3 files kan luisteren valt mij vies tegen. Want tja dat is voor mij toch ook wel een vd redenen om over te stappen op een T3 (zie je maar dat een goede bespreking hard nodig is. En is dat bij de E of andere T's anders? 'draaien' die langer?). Ik word een beetje bezorgd: heb ik wel een goede keus gemaakt? Ik zie in de thread meer met een T3, toch niet alleen spijtoptanten?? En in de bladen lees ik lovende reports (90% enzo). En het kost wat maar dan heb je toch ook wat?
worried
Peter
Met citaat reageren
  #54  
Oud 08 april 2004, 22:13
Kees Kees is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kees
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 155
Dan dus een power to go er bij. Zie hier

En een test infosyncworld
Met citaat reageren
  #55  
Oud 19 april 2004, 09:39
Omega
Guest
 
Berichten: n/a
Tja, ik ben eigenlijk ook een spijtoptant.

Mijn vorige Palm was een M505 die ik noodgedwongen heb moeten vervangen (vocht achter scherm, eigen schuld).

Toen heb ik de Palm T3 gekozen als logische keus. Was al tevreden met Palm en pak weer het topmodel.

Einde van het liedje?

Ik heb een TH-55 besteld en mijn T3 staat in de verkoop. Het voornaamste is dat ik die slider erg hinderlijk vindt. In het begin vond ik het eigenlijk juist leuk maar het ging steeds meer irriteren.

Ben benieuwd wat je gaat doen qua keuze van je nieuwe palm!
Met citaat reageren
  #56  
Oud 19 april 2004, 23:13
PeKa PeKa is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Houten
Berichten: 40
Cool T3 review

Nou, ik heb hem nu een weekje, die T3. En ik ben nog steeds enthousiast: wat een space om op te slaan en om te viewen, een behoorlijke klok snelheid, een blikke speaker maar een redelijk/aardige sound op de hoofdtelefoon, een 'slider'die mij nog niet hinderd (die screen winst maak veel goed). Maar ja, wel een belabberde batterij wat dat betreft verheug ik mij op de Power to Go (mijn M505 8 dagen niet opgeladen en, weliswaar spaarzaam gebruikt en dan nog 40% full power, mijn T3 drie uurtjes in een weekeind gebruikt en bijna leeg op 20% na).
Software draait prima (na de T3update) jammer dat sommige oudere apll. niet meer compatable zijn maar daar staan zoveel leuke high res / P5 apl. tegenover.
Ik ben voorlopig nog zeer tevreden overall
Groet
Peka
__________________
PeKa
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:09.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023