Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 29 december 2008, 10:16
doessie doessie is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 29 december 2008
Berichten: 3
tom tom op tungsten E2

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en nieuw met pda's.

Ik heb een tungsten E2 gekocht en ik dacht daar tom tom versie 7 op te gaan zetten. Echter lees ik dat dat niet gaat werken omdat de E2 te weing geheugen heeft voor het opstarten.

Is er misschien een oplossing voor, net zoiets als dat het ook mogelijk is om er een grotere sd kaart in te plaatsen.

Ik hoop van wel anders heb ik toch het idee dat ik een verkeerde aankoop gedaan heb.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 29 december 2008, 13:22
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
7 ? op palm os?
Of ik loop achter maar volgens mij kan je max versie 6 draaien op PalmOS.
En dan heb je wellicht nog het programma UDHM nodig (www.palmpowerups.com) om het geheugenprobleem op te lossen.

Met versie 6 zit je wel met verouderd kaarten materiaal. TomTom heeft PalmOS los gelaten. Wil je 2009 maps, zou je naar mobile XT moeten kijken van den concurrent Garmin. Wellicht dat XT niet draait op E2, dan zou je versie 10 moeten nemen, maar daar kan je wel 2009 mappen bij voegen.

Rollback naar TomTom 6 dus!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 29 december 2008, 13:28
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hallo en welkom op het forum!

Ik durf niet te zeggen of de E2 voldoende geheugen heeft om te werken met TomTom. Ik weet even niet uit m'n hoofd hoeveel de E2 heeft en hoeveel er nodig is. Het lijkt alsof de E2 gelijk is aan de Treo 650 qua geheugen, dus dan kan het wel. Maar dat is een gok.

Overigens is er geen TomTom 7 uit voor Palm. Volgens de website van TomTom is die versie enkel beschikbaar via twee HTC modellen via Vodafone en natuurlijk hun eigen apparaten. Versie 6 is de laatste voor PalmOS en dat zal ook wel zo blijven.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 29 december 2008, 19:19
doessie doessie is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 29 december 2008
Berichten: 3
Oke tom tom zal dan misschien niet gaan werken maar hoe zit het met de andere navigatie aanbieders. Ik heb gehoord van navignon versie 7 of 8 voor PDA zou dit wel gaan lukken?

Of heeft Palm zo een eigen systeem dat dit ook niet gaat? Zeg maar hetzelfde als windows en mac.

Ik ga in ieder gaval proberen die software te downloaden. Als het lukt meld ik het hier wel
Met citaat reageren
  #5  
Oud 29 december 2008, 20:10
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Zolang je het op dit forum over legale downloads hebt horen we graag hoe het gaat.

Succes, gr, Roel
Met citaat reageren
  #6  
Oud 29 december 2008, 20:54
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pivete_menno Bekijk bericht
7 ? op palm os?
Of ik loop achter maar volgens mij kan je max versie 6 draaien op PalmOS.
En dan heb je wellicht nog het programma UDHM nodig (www.palmpowerups.com) om het geheugenprobleem op te lossen.

......Rollback naar TomTom 6 dus!
Hm, volgens Palm Tungsten E2 - Vragen en instellingen - Waarom werkt TomTom Navigator 6 niet op de Palm Tungsten E2? - PDAshop.nl werkt tt6 niet op de E2

Citaat:
Waarom werkt TomTom Navigator 6 niet op de Palm Tungsten E2?

TomTom Navigator 6 heeft 4MB geheugen nodig om op te starten. Als gevolg van de manier waarop de Palm Tungsten E2 met zijn geheugen omgaat heeft dit toestel dit niet vrij. Hierdoor werkt TomTom Navigator 6 niet op dit toestel.
TT5 zou zonder trucs moeten werken.
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #7  
Oud 30 december 2008, 00:41
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pivete_menno Bekijk bericht
7 ? op palm os?

Met versie 6 zit je wel met verouderd kaarten materiaal. TomTom heeft PalmOS los gelaten. Wil je 2009 maps, zou je naar mobile XT moeten kijken van den concurrent Garmin. Wellicht dat XT niet draait op E2, dan zou je versie 10 moeten nemen, maar daar kan je wel 2009 mappen bij voegen.

Rollback naar TomTom 6 dus!
Volgens mij heeft, of gaat TT helemaal de PDA/Smartphone markt verlaten en concentreert men zich op PND's.

Ik zie je probleem niet helemaal?
Ik navigeer met TT5 nog steeds prima en vind de weg uitstekend.
Will je meer moet je een dedicated navigatiesysteem (PND) kopen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 januari 2009, 17:06
doessie doessie is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 29 december 2008
Berichten: 3
FF voor jullie info.

Heb net TT 6 erop geknalt en het werkt perfect. Doet niet moeilijk met opstarten of afsluiten en opnieuw opsarten.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023