Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 juli 2005, 19:47
AndrePalm
Guest
 
Berichten: n/a
Help: mijn pda hangt af en toe

Net nieuw bij deze club want net mijn eerste PDA gekocht, een tweedehands T3. Het apparaat werkte net prima bij de verkopende particulier in Amsterdam maar ik loop nu op problemen: resetten lukt me niet goed (en ik snap niet goed hoe te resetten ).

* wat is nou de up-button? Dat zie ik nergens beschreven! Is het die ' atletiekbaan ' in het midden of is het de knop die binnen deze atletiekbaan ligt? Volgens mij is de de ‘bovenkant’ van die atletiekbaan, daar ben ik tot nu toe van uit gegaan.

Resetten : ik gebruik als basis het document: http://www.palmclub.nl/tips/reset.shtml, de tekst heb ik ook even hieronder (helemaal onderaan) geplakt.
1: soft reset: lukt, maar lost niets op
2: clean soft reset: idem? Wat is nou die up-knop? (zie boven).
3a: Hard reset. Lijkt te lukken. Ik krijg wel de vraag: erase data? … (up=yes, etc), maar ik zie het word document dat ik gemaakt heb daarna niet gewist.
3b: snap ik niet: weer de vraag was de up-knop is maar ook is de vraag in welke volgorde je e.e.a. moet doen. Up knop in drukken en hardwarebutton#1 indrukken+#2 indrukken+#3 indrukken+#4 indrukken tot ze allemaal ingedrukt zijn en dan loslaten? In welke volgorde loslaten?
Of: #1 indrukken – loslaten, #2 indrukken –loslaten, etc?

Probleem is dat ik op de meest gekke momenten een hangende palmtop heb. Soms zelfs na resetten. Ook krijg ik de synchronisatie niet voor elkaar. Of ik krijg de mededeling “ unable to initiate Hotsync operation because the port is in use by an other aplication’ (‘HotSync’ staat op “ serial to GSM Phone’ –hoe verander ik dit?). Of ik krijg “ StringMgr.c. Line:72, Null string passed”
Ik kom hier niet uit en heb tot nu toe nog niets met mijn Palmpje kunnen doen. WIe helpt me?? De vragen zijn dus:
A: zat ik juist met mijn up-knopje (bovenkant ‘atlethiekbaan&#8217
B: Hoe die ik de extended harde reset (knoppenvolgorde)
C: hoe kan ik de HotSync instellingen wijzigen van serial to GSM naar cradle to USB (of zo iets)

Nogmaals: wie helpt me uit de brand?!

Andre

Laatst gewijzigd door Bram; 20 juli 2005 om 21:19. Reden: overbodige fonttags weggehaald, voortaan zelf doen!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 20 juli 2005, 19:52
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Dag Andre,

Het hele resettips artikel quoten is niet nodig, die kunnen we zelf vinden als je de link geeft.

Blijkbaar heeft de vorige eigenaar nog geen harde reset gedaan voordat hij de Palm aan je verkocht. De juiste procedure is:

1) Harde reset

2) Software installeren op de Desktop

3) Hotsyncen

Nu, wat betreft de harde reset . De up knop is natuurlijk de knop die ervoor zorgt dat de cursor of de pagina omhoogspringt. Ofwel, het bovenste gedeelte van de atletiekbaan. Die knop moet je dus indrukken als je de vraag krijgt "erase all data?".

Dat je daarna nog een word document te zien krijgt snap ik niet, tenzij het document op de geheugenkaart staat.

Ik denk ook dat je de extended hard reset even moet laten voor wat het is: het voegt weinig toe. Hotsync instellingen zijn te wijzigen in het hotsync programma in de Palm (ja, echt ), en ook door met je rechtermuisknop op het icoontje te klikken in de systemtray van Windows, rechtsbeneden.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 20 juli 2005, 20:53
AndrePalm
Guest
 
Berichten: n/a
Dag Karel.
Je hebt inderdaad gelijk: alleen de link was beter. En ik wist (met mijn eerste bijdrage) helemaal niet dat het zo lelijk over zou komen, vandaad mijn 2e inzending met hopelijk minder HTML.

Terzake, de T3. Ik zat toch goed met de resetten . Ik voer een harde reset uit (klein knopje achterkant+aan/uittoets), geef 'up' bij de vraag of alle data erased mogen worden en zie dan.......
"Fatal Alert / FatalException " met als klikbutton onderaan "Reset" .Deze klikbutton (ik bedoel: net zoiets als het gewone 'Done', maar dan nu met het woord "Reset" erin) is dood. Een keer een Soft Reset er achteraan brengt de PDA weer tot leven.

Help help, hoe verder?

Andre
Met citaat reageren
  #4  
Oud 20 juli 2005, 20:55
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Whoei, een fatal alert na een harde reset . Dat komt niet vaak voor. Maar alles is nu goed na de Soft Reset ? dwz, geen rare vastlopers meer?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 20 juli 2005, 21:14
AndrePalm
Guest
 
Berichten: n/a
Nee hoor, hotsynch werkt bv niet. Ik lees nu af: Fatal Alert
StringMgr.c,Line72,NULL,stringpassed [Reset]
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 juli 2005, 21:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
hm.

Doe nog eens een harde reset , en update de hotsyncsoftware (Palm Desktop) eens van http://www.palm.com (support >> T3) , en doe dan nog eens ene hotsync?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 juli 2005, 21:44
AndrePalm
Guest
 
Berichten: n/a
2 MB verder, done.
Ik krijg nu: Unable to initiate HotSync operation bacause the port is in use bij an other application.

Port staat op COM3. Ik heb een TOshiba kleptopje, waar volgens mij a.d. achterkant geen ser poort meer zit. D cradle is aangesloten via USB. Waarom gaat dit zo moeilijk?

Andre
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 juli 2005, 22:08
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Com 3 is voor Serieel, daar heeft het niks mee te maken. Controleer of er een vinkje bij Local USB staat, als je rechtermuisknop doet.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #9  
Oud 20 juli 2005, 22:22
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Maar is de harde reset nu gelukt?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 20 juli 2005, 23:27
AndrePalm
Guest
 
Berichten: n/a
Ik ben een eind verder! Inderdaad: de synchronisatie stond niet goed, T3 zocht naar een seriele poort ipv USB. Dat is nu goed.

Kom toch nog regelmatig een crash tegen, ik kom er niet uit wanneer. Maar als jullie het niet erg vinden ga ik nu eerst slapen.

Andre
Met citaat reageren
  #11  
Oud 22 juli 2005, 00:53
AndrePalm
Guest
 
Berichten: n/a
Help, mijn PDA hangt heel VAAK

Tekst is duidelijk, met de handleidingen van de vorigen kwam ik er niet. Synchroniseren lukt wel, maar vrijwel ieder softwarepakket laat de boel crashen.

http://www.palmclub.nl/tips/reset.shtml : hiermee lukt me nog steeds de Extended Harde Reset niet (wat is precies de knopvolgorde? Knoppen wel/niet loslaten voor je 2e,3e etc indrukt?) . Idem voor de flashreset. (Wat is overigens de memopad-button?) Task? of Note?

Andre
Met citaat reageren
  #12  
Oud 22 juli 2005, 01:59
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Een nieuw topic is overbodig, dus deze plak ik aan je oude vast.

De knoppenvolgorde is om het even, dat maakt helemaal niets uit. Je moet dus de vier hardbuttons (dus de vier knoppen met de icoontjes erop) een voor een indrukken, zoals er staat, en niet vast blijven houden. Overigens geef ik je erg weinig kans dat dit je Palm *wel* stabiel maakt: na een harde reset zou het al op zijn stabielst moeten zijn.

http://discussion.brighthand.com/pal...=&threadid=989

Vertel eens *welke* programma's je erop probeert te laden? En *welke* foutmeldingen krijg je?
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 22 juli 2005 om 02:06.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023