Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 25 juli 2002, 18:55
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk
Als palm maar nooit vergeet dat een van de redenen dat ze zo populair zijn/waren, de afmetingen van het apparaat zijn. Zie de V(x) en de m5xx.
Zeker! M'n Palm III in m'n broekzak lijkt me geen goed idee, maar de smalle sony 770 past best.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #42  
Oud 26 juli 2002, 09:19
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
nou, je vergist je er in, maar vanwege de palm hardcase is de palm nou veel makkelijker op te bergen. in mijn broekzak bijvoorbeeld. Nou doe ik dat ook met mijn mobieltje omdat ie zo klein en stevig is, dus er gebeurt niets mee. want wie loopt er nou nog rond met zijn mobiel aan zijn riem?
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
  #43  
Oud 29 juli 2002, 16:00
PDAHazzard
Guest
 
Berichten: n/a
Question De NR70V kan ook zo'n plaatje showen...

Ik snap niet waar de hype nou zo over gaat. Wat laat dit plaatje nu eigenlijk zien? Ik kan op mijn NR70V (sony Clié) ook een verzameling plaatjes laten zien zoals op dit plaatje. Als dit moet bewijzen dat OS5 je van het is, loop ik dus mooi voor...

Groeten!
  #44  
Oud 29 juli 2002, 18:18
Jan Jaap Jan Jaap is offline
Lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 18 mei 2002
Locatie: Nvt
Berichten: 20
Ik stop mijn IIIc ook gewoon in mn broekzak hoor (Alleen standaard klepje)
  #45  
Oud 29 juli 2002, 18:42
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SuperNerd
Ik stop mijn IIIc ook gewoon in mn broekzak hoor (Alleen standaard klepje)
Ja, het gaat wel, maar net zo lekker als mijn siemens s45 zittie toch
niet hoor Toch te breed vind ik.
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #46  
Oud 29 juli 2002, 18:51
Jan Jaap Jan Jaap is offline
Lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 18 mei 2002
Locatie: Nvt
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk

Ja, het gaat wel, maar net zo lekker als mijn siemens s45 zittie toch
niet hoor Toch te breed vind ik.
Ja ik voel mn palm ook meer dan mn M35i (rotding trouwens)
  #47  
Oud 29 juli 2002, 21:27
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Ik snap niet waar de hype nou zo over gaat. Wat laat dit plaatje nu eigenlijk zien? Ik kan op mijn NR70V (sony Clié) ook een verzameling plaatjes laten zien zoals op dit plaatje. Als dit moet bewijzen dat OS5 je van het is, loop ik dus mooi voor...
Daar gaat het ook niet over. Het gaat om het apparaat. Dat plaatje valt op iedere PalmOS pda met 320x320 in kleur te voorschijn te toveren. Het zegt ook helemaal nix over OS5. Het is meer de vraag wat die zogenaamde Palm Oslo zou kunnen of wat je er überhaupt mee aan moet, met zo´n foto.

Maareh, een palm in je broekzak is net als een stalen plaat in je ondergoed. Allemaal heel lastig.....
  #48  
Oud 11 augustus 2002, 15:09
apoeitoe
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Palmpje

Ter informatie Palm gebruikt voor de Prototypes al jaren namen, zo hete de IIIc Skywalker en heet os 4.0 Paprika ????? over zinloos gesproken
Dan hadden ze deze beter "Blazing Hot Chilli Pepper" kunnen noemen.
  #49  
Oud 11 augustus 2002, 20:08
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
mening over nieuwe Palm

Na alles wat ik in deze thread gelezen heb wil ik toch even mijn mening geven over het waarschijnlijk nieuwe model. Mij lijkt het gezien het hoge-resolutie scherm en de processor meer een high end model dat boven de M515 gepositioneerd word. En bovendien betwijfel ik het toch een beetje of het mogelijk is de Palm dicht te schuiven (het zou wel mooi zijn als je Palm aangaat door hem open te schuiven trouwens). Ik vind de dichtgeschoven Palm op de foto in deze thread zeer lelijk tonen. Alhoewel hij dan wel behoorlijk compact schijnt te zijn. Maar ik geloof dat de Palm in opengeschoven toestand al iets minder lang is dan de M515, en die vind ik toch ook al compact genoeg.
Het lijkt me trouwens ook best ingewikkeld te maken, zo'n Graffity deel onder of over het toutch screen.
Ik vraag me af of het Graffity deel eroverheen valt of eronder. Ik zie geen aan/uit knop, dus wat dat betreft verwacht ik dat je hem dan uit moet schuiven om hem aan te krijgen. En dat het Graffity deel over het scherm valt (als je trouwens goed kijkt naar de foto valt volgens mij te zien dat het Graffity deel over het scherm moet vallen, dat hele uitschuiven/dichtschuiven lijkt mij trouwens zeer moeilijk te maken). Een reden om te denken dat het Graffity deel onder het scherm valt is dat de Palm dan in dichtgeschoven toestand ook te bedienen is.
Nog een reden om ervan uit te gaan dat het een high end model is: het hele model lijkt toch een beetje op een Windows OS PDA's die toch iets hoger gepositioneerd zijn dan de Palms. Trouwens vind ik het niet erg die gelijkheid met een Windows OS PDA. Als dat functioneler is, wat maakt dat dan uit. Zolang de Palm maar niet Windows kuren als vastlopen begint te vertonen, en er niet helemaal Windows PDA achtig uit begint te zien (besturingssysteem e.d.), vind ik het allemaal best .

Laatst gewijzigd door koekiemonster; 11 augustus 2002 om 20:36.
  #50  
Oud 11 augustus 2002, 21:16
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Het apparaatje uittrekken om ´m aan te zetten? Best leuk bedacht eigenlijk! En zo heel erg lastig zal het wel niet te maken zijn, want Nokia heeft ook zulke frutsels op d´r gsm´s.
  #51  
Oud 11 augustus 2002, 21:56
GertjanStoker's schermafbeelding
GertjanStoker GertjanStoker is offline
Lid
Voornaam: Gertjan
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 30 december 2000
Locatie: Montfoort
Berichten: 37
Talking Leuke thread zo

Leuke thread om zo te lezen op de zondagavond! Overigens nog een tip. De geruchten over nieuwe modellen is altijd leuk en spannend om te lezen. Moet je nu nog een een thread lezen over de introductie van bijvoorbeeld de Palm IIIc (mijn leuke apparaat).
  #52  
Oud 12 augustus 2002, 09:56
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo
Het apparaatje uittrekken om ´m aan te zetten? Best leuk bedacht eigenlijk! En zo heel erg lastig zal het wel niet te maken zijn, want Nokia heeft ook zulke frutsels op d´r gsm´s.
Maar je krijgt dan wel een constructie met een Graffity deel over het scherm of onder het scherm. En dat is toch iets anders dan bij een GSM lijkt mij
  #53  
Oud 12 augustus 2002, 11:19
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster


Maar je krijgt dan wel een constructie met een Graffity deel over het scherm of onder het scherm. En dat is toch iets anders dan bij een GSM lijkt mij
Met een knoppendeel over een graffite-deel. Bij de nokia's is het een knoppendeel onder een schermdeel.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #54  
Oud 12 augustus 2002, 14:11
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Dat is inderdaad ook een stuk logischer, een knoppendeel dat over het Graffity deel valt.
Dan heb ik dat toch verkeerd gedacht!
  #55  
Oud 14 augustus 2002, 20:53
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Voor wie nog een voordeel van OS5 zoekt: hier staan de eerste afbeeldingen en specs van de nieuwe webbrowser die Palm met OS5 gaat meeleveren.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #56  
Oud 15 augustus 2002, 08:24
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
maar volgens mij hebben we het hier meer over verschillen tov os4 dan voordelen.

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
  #57  
Oud 15 augustus 2002, 08:30
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Soms zijn verschillen voordelen, maar voordelen hoeven het verschil niet te maken.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #58  
Oud 19 augustus 2002, 07:11
mschapen's schermafbeelding
mschapen mschapen is offline
En nog een lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 39
Re: mening over nieuwe Palm

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
Ik vraag me af of het Graffity deel eroverheen valt of eronder. Ik zie geen aan/uit knop, dus wat dat betreft verwacht ik dat je hem dan uit moet schuiven om hem aan te krijgen.
Wat ik er tot nu toe van gelezen heb, hier en op palminfocenter.com wordt er gezegd dat je hem dichtgeschoven moet kunnen gebruiken als je geen Graffiti nodig hebt. Dus je kunt hem ongetwijfeld nog op andere manieren aanzetten dan openschuiven.

Martin
  #59  
Oud 19 augustus 2002, 09:08
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Re: Re: mening over nieuwe Palm

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mschapen
Dus je kunt hem ongetwijfeld nog op andere manieren aanzetten dan openschuiven.
Wat kun je op een andere manier aanzetten? De graffite-area is een fysiek onderdeel van je palm. Er bestaat wel een zogenaamde virtuele grafiti area (zoals Handera en Sony die gebruiken), maar OS5 ondersteund dit _niet_.
Dat wordt dus echt schuiven (maar dat is dan ook _in_)
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #60  
Oud 19 augustus 2002, 09:12
mschapen's schermafbeelding
mschapen mschapen is offline
En nog een lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 39
Re: Re: Re: mening over nieuwe Palm

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door r. dohmen

Wat kun je op een andere manier aanzetten? De graffite-area is een fysiek onderdeel van je palm. Er bestaat wel een zogenaamde virtuele grafiti area (zoals Handera en Sony die gebruiken), maar OS5 ondersteund dit _niet_.
Dat wordt dus echt schuiven (maar dat is dan ook _in_)
Er zijn best applicaties die je zonder Graffiti kunt gebruiken. Al is het alleen maar even in je Agenda kijken voor vandaag, daar heb ik geen graffiti bij nodig. En een potje Bejeweled lukt me ook prima.

Voor dat soort 'even snel'-zaken lijkt het me handig om je Palm ingeschoven te laten.

Martin
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023