Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 23 augustus 2004, 17:01
sredlums sredlums is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 19 december 2002
Berichten: 37
non-argument?

Laat ik me ook maar eens in de ontstane discussie mengen...

Gaspacho, je noemt het gebruik van één en dezelfde geheugenkaart-standaard voor verschillende apparaten een non-argument.
Volgens mij is er echter een verschil tussen een argument dat op jou toevallig niet van toepassing is, en een non-argument.
Ook voor mij is het namelijk wel degelijk een zinnig argument, zomaar twee voorbeelden:
-vorige jaren, op vakantie, met de digitale camera foto's gemaakt, 's avonds in het restaurant tijdens het wachten op het eten de SD-kaart in de T3 gedaan en de foto's alvast op 320x480 bekijken (en dat is echt heel wat beter dan het mini-schermpje achterop de camera hoor!)
-regelmatig, een wat groter bestand of een aantal foto's ofzo op de SD-kaart van mijn T3 naar de Zire72 van m'n vriendin...kaartje wisselen, en kopiëren via FileMan o.i.d. (opnieuw, veel sneller dan beamen/via Bluetooth/beurtelings aansluiten van de PDA's aan de laptop en dan met CardExport overzetten, laat staan dan met Hotsyncen...)
Beide zaken gaan simpelweg niet of niet zo makkelijk met het gebruik van verschillende standaarden. Hoewel ik die 1% die jij noemt wel een erg lage inschatting vind doet ook dat niets af aan mijn punt: dat het voor jou niet belangrijk is wil nog niet zeggen dat het dat voor een ander niet kan zijn.

Wat me trouwens op het volgende punt brengt; wat is toch de reden voor die slider-kruistocht?? Deze thread is niet de eerste waarin ik jouw opmerkingen daarover tegenkom. Prima uiteraard, het geweldige aan forums is juist dat iedereen vrij z'n mening kan uiten, maar het lijkt er soms wel op dat je de mening van iemand anders hierover niet wil accepteren.
Begrijp me goed, ik wilde er eerst ook niet aan (vooral uit het oogpunt van 'simpelheid', ik ga er van uit dat alles wat ergens extra op zit ook alleen maar extra kapot kan gaan, dus wil ik er eigenlijk alleen maar iets extra op als het echt iets toevoegt, én als het van goede kwaliteit is), maar heb het uiteindelijk toch geprobeerd, en mij bevalt het echt prima.
Reden dat ik het toch geprobeerd heb is dat ik aan mezelf moest toegeven dat ik 'm waarschijnlijk toch alweer vervangen heb voor 'n opvolger voordat-ie de kans heeft kapot te gaan (ben nogal een gadget-liefhebber dus erg lang heb ik de meeste gadgets niet).
Tuurlijk is het niet ideaal, het kleine formaat is perfect en voor snelle informatie (bekijken én/of invoeren) is het kleine scherm voldoende. Uitgeklapt is het grotere formaat juist een voordeel. Maar eerlijk is eerlijk, de Tungsten E-formfactor met de eigenschappen van een T3 zou ook mijn voorkeur hebben. Waar het -opnieuw- om gaat is dat iedereen zo z'n eigen voorkeuren heeft...net zoals jij dus.

En tot slot, ik ben zelf altijd een groot liefhebber geweest van Sony, vooral om hun styling, vaak gewoon veel mooier (in mijn optiek dan) dan de concurrenten. Heb zelf dan ook twee Clié's gehad, en naar volle tevredenheid. De laatste tijd begin ik echter in snel tempo sympathie voor ze te verliezen.
Begrijpelijk dat ze het liefst hun eigen standaarden gebruikt zien, maar erg geliefd maak je jezelf natuurlijk niet met een standaard die achter loopt op en duurder is dan de concurrentie. En die, non-argument of niet, het combineren met andere apparaten moeilijker maakt. En wat betreft het 'kleine' prijsverschil zou ik zeggen kijk eens naar de gemiddelde prijzen voor een 512MB kaart, dat scheelt echt beduidend hoor, dat zijn geen verwaarloosbare verschillen meer. Het prijsverschil dat jij niet de moeite waard vindt is trouwens zo'n 30%, dat is toch echt ERG veel hoor...).
Anyway, gedoe met eigen API's, de weer volledig andere plaatsing van de knoppen zodat spelletjes weer bijna niet speelbaar zijn op de TH55, eigen apps die stuk voor stuk gewoon minder zijn dan wat er al is (als je het niet beter maakt dan de apps van derden, hou het dan gewoon op de standaard-apps, óf sluit een deal met één van die 'derde' aanbieders, óf doe beter je best) en zo nog wat dingetjes hebben mij doen besluiten niet zo snel meer te kiezen voor een Sony.

Gewoon mijn twee centen...

Laatst gewijzigd door sredlums; 25 augustus 2004 om 12:24.
  #22  
Oud 27 augustus 2004, 09:51
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Even weer terug on-topic: de Tungsten|T5. Wat? Jaja, de T5. Vijf. Als in geef me de vijf. Citaat:

Citaat:
Aus zuverlässiger Quelle haben wir interessante Informationen zum Nachfolger des momentanen palmOne Flaggschiffs Tungsten T3 erhalten.

Die erste Überraschung beginnt demnach beim Namen: Glaubt man den Informationen, wird der Nachfolger nicht T4, sondern T5 heißen. Glaubwürdig wird diese Information durch die Tatsache, dass es auch keinen Palm IV gegeben hat, sondern nur einen Palm V.

Ein Händler aus dem europäischen Ausland habe den neuen PDA bereits zum Test in der Hand gehabt. Er soll denselben Formfaktor wie der T3 haben, allerdings etwas dünner und länger sein und keinen Slider mehr haben. Die Hardware-Buttons seien auf kleinem Raum untergebracht. Der Arbeitsspeicher soll mit 256 MB bemessen sein, die CPU habe eine Taktrate von 400 MHz. Mit Sicherheit habe der T4 Bluetooth-Funktionalität, WLAN konnte die Quelle nicht bestätigen. Ebenso ist die genaue Bildschirmauflösung nicht bekannt.

Ob palmOne nun wirklich einen dünnen T3 ohne Slider bringt, wie ihn sich viele Benutzer als "Traum-PDA" wünschen, weiß man wohl erst mit der Veröffentlichung. Normalerweise stellt palmOne neue PDAs im Oktober vor.
Bron: http://www.nexave.de/news/show.php?id=1410, of Babelfish-vertaling
__________________
WM is een drieletterwoord
  #23  
Oud 27 augustus 2004, 10:26
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Wel Bluetooth maar (misschien) geen WiFi?? Het zal toch niet...

Citaat:
eigen apps die stuk voor stuk gewoon minder zijn dan wat er al is (als je het niet beter maakt dan de apps van derden, hou het dan gewoon op de standaard-apps, óf sluit een deal met één van die 'derde' aanbieders, óf doe beter je best
Woehoooo...easy now!
De standaard apps zijn niet beter dan die van derden, maar om te stellen dat de fabrikant dan maar meteen moet stoppen met de ontwikkeling ervan vind ik wel heel kort door de bocht. Ik neem aan dat je liever elke keer een kleine verbetering van de standaard ziet, dan dat je elke standaard app moet vervangen voor dure shareware.

Overigens, standaard apps zijn als het goed is ALTIJD minder dan die van derden, anders zou een softwarebedrijf nooit beginnen met de verkoop van een vervanger. Downgraden voor 30 euro, wie trapt daar nou in
__________________
Het konijn maakt een uitstapje....X50v
  #24  
Oud 28 augustus 2004, 01:27
sredlums sredlums is offline
Lid
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 19 december 2002
Berichten: 37
Hoi Danskonijn (coole naam trouwens),

ik klink af en toe wat heftiger dan ik het bedoel hoor, geloof ik, niets aan de hand dus.
Ik ben niet helemaal duidelijk geweest geloof ik. Laat ik het toelichten;
ik heb twee Clié's gehad, en die hadden allebei een aantal apps -waarvan ik de namen helaas vergeten ben, verdrongen denk ik- waar ik echt niet goed van werd. Apps door sony ontwikkeld, even voor de duidelijkheid. Hun eigen vervanger van Notepad, die ging nog wel, maar hun eigen foto-apps....dat waren er geloof ik vier, om te bewerken, te bekijken, te laten zien met een dia-show, en weet ik veel wat allemaal. Het is persoonlijk natuurlijk, maar wat ontzettend gebruiksonvriendelijk, overgecompliceerd, enzovoorts. En dan MSgate en MSweetikveelwatnogmeerallemaal... alleen MSExport was/is natuurlijk geweldig.
Anyway, my point is, en nogmaals, het is persoonlijk, ik snapte niet dat ze al die apps maakten terwijl er al een hoop duidelijk veel betere apps waren. Met Kinoma hebben ze dat zelf later trouwens ook ingezien, dat heeft hun eigen 'filpjes-app'ook vervangen uiteindelijk.
Ook met PicselViewer en Decuma hebben ze laten zien dat ze beter apps van derden kunnen gebruiken. Met de eigen PIM-apps op de TH55 hebben ze dan weer laten zien dat ze het zelf ook wel kunnen. Feit is dat ze wat mij betreft gewoon niet goed genoeg hun best hebben gedaan op de apps uit die tijd. En dan heb ik dus liever gewoon een goedkoper apparaat met alleen de standaard apps, óf juist de zelfde prijs maar dan met góéde toegevoegde apps. Da's alles.

Hopelijk is dat wat duidelijker.

Ook ik ben trouwens erg benieuwd naar de euh...T4,5!
  #25  
Oud 28 augustus 2004, 14:46
Mr. Herm's schermafbeelding
Mr. Herm Mr. Herm is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 14 maart 2002
Locatie: Drenthe
Berichten: 33
meer info t5

Nieuwe info gevonden mbt de T5

Citaat:
I got information about two new Tungsten models.

The first one that will be released is the Tungsten|T5. It will come with Cobalt, 128MB RAM, HiRes+, bluetooth, WiFi, and a 520MHz PXA270 chip. The slider will be gone, and the D-pad will be Tungsten|C-styled. The battery is good enough to survive a workday. Expect it in November.

The second model is the Tungsten|E2. It won't be released before April 2005, and surely won't have a HiRes+ screen. It will however run OS6, have 64MB RAM, and the same processor as the Zire72. The built-in bluetooth will be limited to 2 meter. The price will be around $250.

An OS6 upgrade will be available for the Tungsten|C and Tungsten|T3 a month after the release of the Tungsten|T5. The Tungsten|C will still be sold with OS5, but that will change as soon as the current model is out of stock.


I haven't been able to take pics.
linkje
  #26  
Oud 28 augustus 2004, 14:59
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
De batterij zou dus langer mee moeten gaan, en de slider gaat weg.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #27  
Oud 28 augustus 2004, 23:33
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
En een paar (echt lijkende) plaatjes!





Een mooi apparaat, maar ik vind de ipaq 1900-serie sowieso mooi (en daar lijkt hij verder behoorlijk op).
Verder bevestigd de poster dat hij Dual-wireless, OS6 en 1 SD-slot heeft. Ook de T3 en T|C zullen een tijdje na de release van de T|5 een update krijgen naar OS6.

Bron
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]

Laatst gewijzigd door zugzug; 28 augustus 2004 om 23:55.
  #28  
Oud 29 augustus 2004, 11:04
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Onderaan is deze véél korter dan een iPaq uit de 1900 serie.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #29  
Oud 29 augustus 2004, 14:56
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Mooi eindelijk een opvolger voor de T3. Niet dat ik niet tevreden ben met mijn huidige machientje maar.... een een grotere standby tijd en ingebouwd wifi zijn voor mij toch wel erg handig.

Ik heb nu net weer de netwerk hotsync met mijn linux server opgezet maar die gaat toch wel erg langzaam. Met een WiFi verbinding zou draadloos hotsyncen waarschijnlijk praktisch zijn.
  #30  
Oud 29 augustus 2004, 16:30
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik snap één ding niet, als dit echt een nieuwe Tungsten is: waarom is de D-pad nu weer rond, zoals bij de T1 en T2? Aldus PalmOne was de hoekiger cq. ovaler vorm van de D-pad beter bedienbaar. Dan ga je dus, logischerwijs, later niet terug naar een ronde vorm. Of het moet je geen moer kunnen schelen of het goed bedienbaar is of niet, als het er maar gelikt uitziet. Mijns inziens hinken ze op twee gedachten of ze leggen eerdere ontwikkelingen naast zich neer.

Verder zou deze vijfde T wel erg lang worden, te lang voor een borstzakje. In ieder geval te lang om comfortabel mee rond te lopen. Beetje jammer.
  #31  
Oud 29 augustus 2004, 19:04
Erik076 Erik076 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 09 januari 2001
Locatie: Breda
Berichten: 269
Hoi domo,

De vorm van de D-pad maakt mij niet echt uit. Om te beginnen gebruikte ik dat ding eigenlijk niet zo vaak en eigenlijk vond ik de ronde vorm (van bijv. de TT-1) ook wel prettig.

Voor wat grootte betekent het weglaten van de slider dat hij weer net zo groot zal worden als de Palm V en M505 ongeveer waren. Een prima formaat. Ook een goeie beslissing om die slider weg te laten. Hoe minder bewegende onderdelen hoe beter.

Erik
  #32  
Oud 30 augustus 2004, 09:15
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Ook de T3 en T|C zullen een tijdje na de release van de T|5 een update krijgen naar OS6
Ik hoop dat dit laatste waar is, kan ik nog een tijdje verder met mijn T3! De afmetingen in ingeschoven toestand zijn toch wel prettig en voor veel zaken is uitschuiven niet noodzakelijk.

En palmOne gaat dus aan de ingebouwde WiFi (de Tungsten|C had dit al, maar dat was dan ook het enige model).

Het wordt weer een interessant najaar, leuk!

Update Op die Duitse site staat nu te lezen dat de foto fake was, want met een beetje knip en plakwerk kun je van een Tungsten|C en T3 het plaatje van de T5 maken.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 30 augustus 2004 om 09:45.
  #33  
Oud 30 augustus 2004, 12:01
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Question

Prachtig hoor, ingebouwd Wi-Fi. Maar gebruik je dat in de praktijk nu echt heel veel? Als je een thuisnetwerk hebt misschien (maar waarom zou je gaan prutsen op een Palm als je desktop in de buurt is).

En openbare netwerken kosten vaak geld, veel geld (Schiphol bijv). Dan is Bluetooth + GPRS toch veel betaalbaarder?
  #34  
Oud 30 augustus 2004, 12:04
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 30-08-2004, om 12:01 heeft Niek dit gezegd in bericht #33
Maar gebruik je dat in de praktijk nu echt heel veel?
ja.
Citaat:
Als je een thuisnetwerk hebt misschien (maar waarom zou je gaan prutsen op een Palm als je desktop in de buurt is).
omdat je geen zin hebt om (helemaal) naar je desktop te lopen, omdat je in je tuin zo lekker kunt internetten, omdat je snel even wilt opzoeken wat er vanavond op tv is, omdat wifi veeel sneller is et cetera.
  #35  
Oud 30 augustus 2004, 16:39
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Waarschijnlijk heb je in de verkeerde thread gepost, Roel

Zal dit dan de nieuwe T|5 worden? De vorige is blijkbaar dan toch een fake...


Bron met nog meer info d'r op.
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
  #36  
Oud 30 augustus 2004, 17:07
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Op 30-08-2004, om 16:39 heeft zugzug dit gezegd in bericht #35
Waarschijnlijk heb je in de verkeerde thread gepost, Roel
Ik heb Roel's post over de Treo650 verplaatst naar de juiste thread Ook zo verwarrend met al die nieuwe geruchten
  #37  
Oud 30 augustus 2004, 21:26
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Mea culpa
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #38  
Oud 31 augustus 2004, 09:22
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Op 30-08-2004, om 16:39 heeft zugzug dit gezegd in bericht #35
Waarschijnlijk heb je in de verkeerde thread gepost, Roel

Zal dit dan de nieuwe T|5 worden? De vorige is blijkbaar dan toch een fake...

Bron met nog meer info d'r op.
Zelfs ik kan denk ik nog wel beter een shop maken ; kijk 's hoe wazig de hoeken zijn van dat ding (& tevens bij de slider opening)
__________________
Sander
  #39  
Oud 03 september 2004, 11:05
judgeblacksteel's schermafbeelding
judgeblacksteel judgeblacksteel is offline
Forumbikkel
Voornaam: judge
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 30 juli 2003
Locatie: ijsland
Berichten: 308
wifi

omdat je hotspots kunt gebruiken GRATIS
__________________
It is not that your life is too short , but you are dead so long
  #40  
Oud 20 september 2004, 08:37
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Geen T4 maar T5?

Op Brighthand staat een discussie over de nieuwe Tungsten die omrede van nummering geen T4 maar T5 gaat heten.

Hier staat de thread: linkje

Volgens het eerste bericht in de thread staat de nieuwe T5 reeds in de webstore van Staples.com, een reseller van office-supplies.

De specs liegen er niet om:

Palm OS 6.0
complete new, very fast HotSync-technology (mass storage)
Processor 450MHz Intel XScale
256 MB RAM
320x480 Display
Bluetooth
WiFi (WLAN), not confirmed
longer battery times
inbuild microphone
SD/MMC memory card support SD/SDIO
5-Way-Navigation-Key
Loudspeaker
Stereo-headset

Bron: http://www.bbst.de/pda/

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:58.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023