Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 01 juni 2004, 21:28
Morphius
Guest
 
Berichten: n/a
He, jammer

Ik ben net razend enthousiast over mijn TJ25.
(ongeveer 6 weken in bezit) :HUH:
Kwas al even aan het kijken naar een nieuw speeltje, moet ik nog opschieten ook als Sony stopt.
Jammer.
  #22  
Oud 01 juni 2004, 21:41
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Op 01-06-2004, om 19:06 heeft jean-paul dit gezegd in bericht #20
Ik had gehoopt dat Tweakers nu wel eens keertje naar ons zouden linken. We hadden tenslotte het nieuws als derde ter wereld (en dat voor een 'kleine' Nederlandse site). Maja.

- jp
Tja. waarom ben ik niet verbaasd

Maar dat terzijde, ik heb de berichtgeving vol ongeloof gevolgd. En baal enorm, daar Sony er in mijn ogen juist voor gezorgd heeft dat PalmOs weer voor 'vol' werd aangezien, multimedia meer (!) naar het PalmOS heeft gebracht. Echt heel jammer, maar er zal vast wel een goede (...) reden achter zitten.

Aan de andere kant, ik ben heel erg tevreden met mijn TH55, dus voorlopig hoef en ga ik toch nog niet uitkijken naar een nieuwe. Dus voor mij is het 'leed' nog te overzien.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #23  
Oud 01 juni 2004, 21:48
Wisc
Guest
 
Berichten: n/a
Tweakers wordt commercieeler, dus hun belangen liggen ook bij hun sponsor Vindt het achteruit gaan daar.. MAar ok.. ontopic blijven !...

Dat sony weggaat uit de palm regionen is een doodsteek voor palmOS, de Treo zal de enige overlevingskans zijn. En als Sony nu ook PPC gaat maken, dan is het echt ellende.

Ik vindt Palm OS perfect getuned op de dingen die ik nodig heb..PPC is wat te te (nog).

Laten we hopen dat de support van Sony op peil blijft, en ben heel benieuwd wat SE met de Smartphones gaat doen. (P800/P900).
  #24  
Oud 01 juni 2004, 22:00
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Vandaag de hele dag met een TH55 rondgelopen en snap niet dat een bedrijf dat zulke spullen maakt nooit echt geheel doorgebroken is. Zoals JP vaak zegt, Palm(One) mensen zijn saai, de Sony's waren niet saai.

Denk dat merkenbinding en de naam Palm voor de handhelds én het operating system uiteindelijk Sony de das om hebben gedaan, en daarnaast ook de tegenvallende productlijn van vorig jaar, plus de enorme verkoopcijfers van Sony Ericsson.
__________________
FoleoCentral.com
  #25  
Oud 01 juni 2004, 22:10
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Toch vraag ik me af of de mindere naamsbekendheid niet te keren was met enige marketinginspanning...
  #26  
Oud 01 juni 2004, 22:17
Wisc
Guest
 
Berichten: n/a
Nah let op, ze gaan PPC's maken... en kunnen dat niet maken tov Microsoft. Sony pakt veel uit winstbejag.

En ja marketing had zeker wat geholpen , maar als je inderdaad PPC's wil maken zal je Symbian en Palm OS los moeten laten.

Vindt het wel erg zonde.. heb een Clie gehad, topding. Maar ging voor palm vanwege het kleinere. De TH55 had zeker mijn aandacht. Maar ik blijf nu hierbij voorlopig. Heb er al erg veel gehad... een P800 werd ik gek van.

Maar ok, zonde! en zeker voor PalmOS.
  #27  
Oud 01 juni 2004, 23:25
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Ik geloof nooit dat ze PPC's gaan maken, dan zullen ze eerder nog hun SonyEricsson software uitbreiden... en vergeet niet, de licentie op PalmOS houden ze gewoon aan.

Daarnaast lees ik op veel forums ook nog dat Sony dit jaar gaat gebruiken om de Clié-lijn te 'herevalueren'. Goed, in normaal Nederlands is dat volgens mij hetzelfde als stoppen, maar aan de andere kant, ze houden dus wel een gaatje open... en dat stemt mij alweer tevreden, want hoop doet leven he
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #28  
Oud 01 juni 2004, 23:50
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Goh, de mensen achter Cliesource wisten het al wat eerder. Ze hebben als een gek een serverupgrade proberen te bewerkstelligen, en de databases gemerged met PalmOne city, om de nieuwe site "One Source" (www.1src.com ) te vormen.

Ik verwacht een klein bommetje als reactie op het nieuws van Sony van de meestal al niet te subtiele Cliesource users.

En op het voormalige Clieplanet ook al deze mock-up :

__________________
FoleoCentral.com
  #29  
Oud 02 juni 2004, 00:30
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
In tegenstelling tot sommige anderen maak ik me helemaal geen zorgen om PalmOS. Er zijn gewoonweg veel te veel gebruikers om dit te laten vallen. PalmOS heeft in de VS verreweg het grootste marktaandeel (meer dan 50% verkochte units en het aandeel installed base is nog veel hoger). Bovendien is de Treo de meest succesvolle smartphone. Het is dus m.i. een kwestie van tijd dat PalmOS op meer mobieltjes te vinden zal zijn. SonyEriccson mobieltjes zijn dus mogelijk de eerstvolgende (dergelijke geruchten deden al eerder de ronde). Dit is ook niet onlogisch als je ziet welke ontwikkelingen de mobieltjes doormaken; meer functionaliteit, meer multimedia. Het dominante SymbianOS kent dan toch zijn beperkingen in tegenstelling tot het beproefde PalmOS. Bovendien is de grote hoeveelheid software voor PalmOS ook een belangrijke factor bij het voortbestaan van dit OS.

Interessant is echter ook de vraag wat de consequenties zijn voor de PPC. De SmartPhones winnen het langzamerhand van de PDA's en zolang MS geen marktaandeeel in de SmartPhone weet te bereiken denk ik dat we snel het einde van de PPC's zullen zien.
__________________
//Off Topic
  #30  
Oud 02 juni 2004, 00:47
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 02-06-2004, om 01:30 heeft Chris_Homan dit gezegd in bericht #29
In tegenstelling tot sommige anderen maak ik me helemaal geen zorgen om PalmOS. Er zijn gewoonweg veel te veel gebruikers om dit te laten vallen.
Enkele berichten daarvoor in de andere thread:

GJHartog:

Citaat:
Ik kan (en wil) niet geloven dat Sony stopt met het ontwikkelen van Clié;s, gebaseerd op PalmOS. Je gaat mij namelijk niet wijsmaken dat je een aantal jaar aan marketing, productontwikkeling, naamsbekendheid en software ontwikkeling (ClieOrganizer bijvoorbeeld) zomaar stopt..
Tja. Argumenten als "er zijn veels te veel gebruikers om het te laten vallen" vinden bij mij niet zoveel stevig fundament. Sinds wanneer gaat het bij bedrijven om gebruikers? Als PalmOne of PalmSource het financieel niet bolwerken, dan is het gewoon over en sluiten, ongeacht het aantal gebruikers. HP maakt winst op hun handheldafdeling. PalmOne draait nog gewoon verlies *ondanks* dat ze meer handhelds hebben verkocht dan HP. En PalmSource draait sinds zijn ontstaan nog altijd verlies.

PalmOS heeft volgens mij over een tijdje zonder Sony niet het grootste marktaandeel meer of de Treo lijn moet voor een opleving gaan zorgen. Niet alle Sony fans stappen over op PalmOne en gezien de groei van HP denk ik niet dat volgend jaar PalmOne nog steeds de grootste zal zijn in Amerika, laat staan in de wereld. Maar nogmaals, het gaat er niet om wie de meeste handhelds verkoopt, het gaat erom of je bedrijf winstgevend is.

De grote hoeveelheid software voor PalmOS bestaat voor een groot deel uit klokapplicaties die alleen op OS4 en lager draaien. Beetje overdreven, maar je snapt me wel.
__________________
FoleoCentral.com
  #31  
Oud 02 juni 2004, 04:56
bjornkeizers's schermafbeelding
bjornkeizers bjornkeizers is offline
Senior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Locatie: Enschede
Berichten: 75
Heren, ik ga even ergens in een donker hoekje lekker een potje zitten janken

Ik snap het niet. Echt niet. Voor mij is de TH55 het toppunt van de Clie serie - samen met de UX50. Vorige week zij ik nog op PPC thoughts dat ik seriously tempted was om het PPC kamp te verlaten...

En nu, nu dit. Oh oh oh. Iemand zij dat alle clie users wel naar palm zouden gaan - bullshit. We gingen juist naar Sony voor de innovatieve hardware, niet vanwege het Palm OS. Ik ga toch zeker niet terug naar een Zire nu ik een TH55 het.... Nee, palm heeft voor mij definitief afgedaan.
  #32  
Oud 02 juni 2004, 11:10
henri_smeets's schermafbeelding
henri_smeets henri_smeets is offline
LekkerLangLid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 19 maart 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 157
samensmelting met SonyEricsson

Ik hoop zóóó ongelooflijk dat dit betekend dat SonyEricsson nu telefoons mag gaan ontwikkelen op basis van het PalmOS.

Om ('interne')concurrentie tegen te gaan mocht SONY geen telefoons meer onder zijn naam uitbrengen en SE geen PalmOS telefoons.

Gezien het grote succes van de Treo600, ONDANKS de lagere resolutie van het scherm, denk ik dat SE nu de kans krijgt een telefoontje op basis van het PalmOS uit te gaan brengen.

Misschien is dit 'wishfull thinking' maar ik denk wel dat het een killer-apparaat zou kunnen worden die op basis van een ijzersterk OS, bovendien niet-in-licentie-van-microsoft en met een loyaal gebruikerspubliek.

Dus doe mij maar een SonyEricsson P1000 PalmOS GSM, 320*480 scherm, WiFi, BT,..... 'the whole shabbang'!

-/-/-enri
  #33  
Oud 02 juni 2004, 11:41
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik ben heel benieuwd wat voor een pracht smartphones (qua functionaliteit bedoel ik nu) er gaan komen met als besturingssysteem Palm OS 6, oftewel Cobalt .

Als die apparaten op de markt komen, kan PPC volgens mij echt inpakken. Dus dat we zonder Clié's van Palm OS af zijn geloof ik niet.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #34  
Oud 02 juni 2004, 14:40
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 02-06-2004, om 12:41 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #33
Ik ben heel benieuwd wat voor een pracht smartphones (qua functionaliteit bedoel ik nu) er gaan komen met als besturingssysteem Palm OS 6, oftewel Cobalt .
Garnet was toch juist voor de smartphones?
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #35  
Oud 02 juni 2004, 14:43
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 02-06-2004, om 15:40 heeft Bram dit gezegd in bericht #34

Garnet was toch juist voor de smartphones?
De Low-End smartphones.

Maar klinkt lang niet slecht: Sony Ericsson met PalmOS. Als dat gebeurt dan is Gaz weer blij.... waarschijnlijk todat de eerste BrEeZeR jongelui ermee gaan rondlopen waar ik niet mee geidentificeerd wens te worden.
__________________
FoleoCentral.com
  #36  
Oud 02 juni 2004, 16:07
fjodor's schermafbeelding
fjodor fjodor is offline
Vriend v/d Palmclub
Voornaam: Fjodor
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Enschede
Berichten: 876
Stuur een bericht via MSN naar fjodor
Ik denk dat Sony(Ericsson) zich helemaal op smartphones gaat richten. De aankomende S700 is daar een voorbeeld van.
  #37  
Oud 02 juni 2004, 17:36
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 02-06-2004, om 17:07 heeft fjodor dit gezegd in bericht #36
Ik denk dat Sony(Ericsson) zich helemaal op smartphones gaat richten. De aankomende S700 is daar een voorbeeld van.
Wwwwwwwwwwooooooow

Wip daar eens heel snel PalmOS in...
__________________
FoleoCentral.com
  #38  
Oud 02 juni 2004, 19:27
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
... je kunt er zélfs mee bellen

Dit model (voor de Japanse markt) heeft trouwens al meer een Sony achtige styling die je ook bij de TH-55 ziet.

Laatst gewijzigd door domo; 02 juni 2004 om 19:33.
  #39  
Oud 02 juni 2004, 19:56
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Dit nieuws heeft vandaag ook de NRC gehaald:

Citaat:
Organizer Sony verleden tijd
TOKIO, 2 JUNI. Sony heeft de organizer al bijna in het museum gezet. Hoewel de markt voor minicomputers met uitgebreide agenda- en e-mailfuncties nog lang niet volwassen is, wil het Japanse elektronicaconcern zich in de toekomst vooral richten op de nieuwste generatie telefoons en op notebooks die meer mogelijkheden bieden, Sony kondigde vandaag aan dat het in Europa en de Verenigde Staten geen nieuwe versies meer van zijn Clie-personal digital assistant (pda) op de markt brengt. Dit gebeurt nog geen vier jaar na de introductie van de eerste Clie in de VS. (ANP)
Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #40  
Oud 02 juni 2004, 21:04
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
De beleggers zijn ook niet blij met dit nieuws, volgens dit bericht op PalmInfoCenter ging de koers van PalmSource 12% naar beneden.

Iets positiever nieuws uit hetzelfde bericht (vrij vertaald):
Citaat:
Kelly Gaffney, een Sony woordvoerster, hield de mogelijkheid open dat Sony terugkomt op de PDA markt in de VS en Europa. Sony zou eventueel in de toekomst ook apparaten kunnen ontwikkelen gebaseerd op de PalmSource software (lees: Palm OS)
Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 02 juni 2004 om 21:07.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023