Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 20 april 2004, 02:20
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
n de handleiding wordt gemeld dat je je palm moet verwijderen zodra deze helemaal geladen is (i.v.m. leeglopen over het ledje?!?). Maar hoe weet je nu dat je palm helemaal is opgeladen?
Door je Palm eraf te halen en de batterijinhoud te bekijken?
  #62  
Oud 20 april 2004, 11:03
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 19-04-2004, om 23:06 heeft Kees dit gezegd in bericht #60
Maar ja, wanneer is je palm dan helemaal geladen?
Op de T3 kun je het percentage batterijduur zien door op de tijd in het balkje onderaan te klikken
Citaat:
Ik heb eerder een thread gelezen over het ledje. Het vermogen van dit ledje is volgens mij echter nihil. Zal dus wel meer achter zitten.
Hoezo heeft een ledje geen vermogen nodig? En wat zou er volgens jou achter kunnen zitten?
__________________
What the FAQ?
  #63  
Oud 20 april 2004, 23:32
Kees Kees is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kees
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 155
Citaat:
Op 20-04-2004, om 05:03 heeft metck dit gezegd in bericht #62

Op de T3 kun je het percentage batterijduur zien door op de tijd in het balkje onderaan te klikken
Hoezo heeft een ledje geen vermogen nodig? En wat zou er volgens jou achter kunnen zitten?
Natuurlijk krijg je een indicatie van de laadconditie van je accu door op de tijd te tikken/klikken. Maar dit is slechts een indicatie. Vooral als je je palm net van een lader afhaalt zegt dit erg weinig. De capaciteit kan dan in een paar minuten flink zakken als de accu nog niet volledig geladen is. Toch geeft je palm in het begin aan dat de lading 100% is. Zo werken accu's nou eenmaal. Daarnaast moet je ook nog een tijdsindicatie hebben van de te verwachten laadtijd (je gaat tenslotte niet elke 2 minuten kijken oftie al vol is ) Dus zit je met de laadtijd van een volledig lege palm (T3 in mijn geval). En als je palm nou aangeeft dat de capaciteit 50% is, mag je de laadtijd dan halveren? Voor mij allemaal onbekende factoren die belangrijk worden omdat je palm je PtG leegtrekt als je 'm langer dan nodig is op de PtG laat zitten.

Over het ledje schreef ik niet dat deze geen vermogen nodig heeft maar dat het vermogen dat een ledje verbruikt nihil, weinig dus, is. Je hebt het daar zelf ook al eens over gehad in deze Thread Maurice.
  #64  
Oud 21 april 2004, 00:09
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Citaat:
Op 20-04-2004, om 23:32 heeft Kees dit gezegd in bericht #63
Over het ledje schreef ik niet dat deze geen vermogen nodig heeft maar dat het vermogen dat een ledje verbruikt nihil, weinig dus, is. Je hebt het daar zelf ook al eens over gehad in deze Thread Maurice.
Klopt, die thread kwam ik vanavond (per ongeluk) ook weer tegen. Maar, na het uitgeprobeerd te hebben met een PowertoGo blijkt idd dat de T3 leger raakt als je het te lang op de PtG laat zitten. En ik denk dat het aan het ledje ligt.
__________________
What the FAQ?
  #65  
Oud 21 april 2004, 04:12
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
@Kees: zou de fabrikant het niet weten?
  #66  
Oud 21 april 2004, 10:14
Kees Kees is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kees
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 155
Citaat:
Op 20-04-2004, om 22:12 heeft rudyheidenis dit gezegd in bericht #65
@Kees: zou de fabrikant het niet weten?
Dat hoop ik wel, dat 'de' fabrikant 'het' weet. Maar wat wil je daarmee zeggen? Welke fabrikant weet wat?

Laatst gewijzigd door Kees; 21 april 2004 om 10:16.
  #67  
Oud 21 april 2004, 18:01
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Dat je de vraag ook kunt stellen via een email aan degene die het product heeft gemaakt. Weet je wie dat is? Weet je je vraag nog?

Citaat:
Maar ja, wanneer is je palm dan helemaal geladen?
Citaat:
En als je palm nou aangeeft dat de capaciteit 50% is, mag je de laadtijd dan halveren?
  #68  
Oud 21 april 2004, 21:56
Kees Kees is offline
Forumbikkel
Voornaam: Kees
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 02 december 2000
Locatie: Utrecht
Berichten: 155
Citaat:
Op 21-04-2004, om 12:01 heeft rudyheidenis dit gezegd in bericht #67
Dat je de vraag ook kunt stellen via een email aan degene die het product heeft gemaakt. Weet je wie dat is? Weet je je vraag nog?
Rudy, ik kan je verzekeren dat als ik deze vragen ga stellen aan Palm dat ik een antwoord terug krijg dat de algemene vaagheid van de handleiding niet zal ontstijgen. Daar durf ik wel een kratje bier op in te zetten...
  #69  
Oud 22 april 2004, 13:45
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Unhappy Kratje bier?

Nou, dat lijkt me wel wat, zo'n weddenschap. Alleen vind ik bier vies (ja, echt waar!) . Maar als je er van uit gaat dat de batterij-indicatie per definitie onbetrouwbaar is, kun je op maar een manier je verbruik goed bijhouden, namelijk op een vergelijkbare manier als het aantal kilometers bepalen dat je met je auto nog kunt rijden: verbruik meten en je kilometerstand in de gaten houden. Dus voor je Palm: verbruik meten en tijd in de gaten houden... .

P.s. zijn we niet gruwelijk off-topic bezig?

Laatst gewijzigd door rudyheidenis; 22 april 2004 om 13:47.
  #70  
Oud 22 april 2004, 23:29
PeKa PeKa is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Houten
Berichten: 40
wie betaald het minst?

Citaat:
Op 09-04-2004, om 00:05 heeft R. Kuiten dit gezegd in bericht #44
//off topic//

Mischien kunnen we een wedstrijd houden: Wie betaald het minste voor de Power to Go.

De hoofdprijs: een setje lege batterijen?

// end offtopic//
Net binnen voor mijn T3, mijn slickke Power to Go, Van digitalrivers in Tilburg, via Deutsche Post in supergrote doos uit magazijn in Germany voor (allin) 20,87 euro. Super!
Anyone lower
groet Peka (M505 nog steeds in aanbieding)
__________________
PeKa
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:28.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023