Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 17 juli 2003, 10:21
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Landscape mode in de browser En eindelijk wifi ingebouwd, dat is voor het eerst in een half jaar concurrentie voor de Tungsten C.

Nou nog maar hopen dat deze wel naar Europa komt (NX80....)
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...

Laatst gewijzigd door r. dohmen; 17 juli 2003 om 10:28.
  #22  
Oud 17 juli 2003, 11:04
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Weet je, dit apparaat is niet eens zozeer gebouwd om met PIM functies om te gaan, maar ik durf haast wel te zeggen, om je laptop te vervangen. Ga maar na: de UX50 heeft zelfs minder hardbuttons dan de Palm Zire, waarvan er zelfs twee voor internet en e-mail zijn. Ook lijkt het apparaat niet in in portrait mode te gebruiken zijn, alleen in landscape. Zoals Patrick al zegt, dat kan een beetje irritant worden bij het staand invoeren van dingen.

Ook heeft dit apparaan een ingeboude (win-)zipper, zodat je gezipte files meteen kan uitpakken op je Clie.

Overigens vindt ik het golf-effect van het toetsenbord wel stoer.
__________________
FoleoCentral.com
  #23  
Oud 17 juli 2003, 11:23
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Citaat:
Op 17-07-2003, om 12:04 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #22
Ook heeft dit apparaan een ingeboude (win-)zipper, zodat je gezipte files meteen kan uitpakken op je Clie.
Als ik het goed heb, hebben de nieuwe NX73 en NX80 deze ook al.....
Ik laat het je wel weten zodra ik de NX73 in huis heb
  #24  
Oud 17 juli 2003, 11:39
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Op 17-07-2003, om 12:04 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #22
Weet je, dit apparaat is niet eens zozeer gebouwd om met PIM functies om te gaan, maar ik durf haast wel te zeggen, om je laptop te vervangen. Ga maar na: de UX50 heeft zelfs minder hardbuttons dan de Palm Zire, waarvan er zelfs twee voor internet en e-mail zijn.
Ik gebruik mijn NX dus inderdaad als een notebook vervanger. Dit apparaat zou dat nog veel beter kunnen. Eigenlijk is het bijna waar ik op gehoopt had. Er mist alleen nog de standaard connector (maar met BT maakt dat niet zoveel uit) en het scherm is wat aan de kleine kant. De RAM specificatie ben ik ook nog wel benieuwd naar. Als er echt maar 16MB RAM bruikbaar is zal het geklaag wel nooit meer ophouden.
Citaat:
Ook lijkt het apparaat niet in in portrait mode te gebruiken zijn, alleen in landscape. Zoals Patrick al zegt, dat kan een beetje irritant worden bij het staand invoeren van dingen.
Zei ik dat of een van de andere Patricks? Of bedoel je mijn opmerking dat het toetsenbord misschien net te groot is als thumbboard? Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja. Als je het moet gaan neerzetten om te gebruiken dan is dat wel een nadeel. Overigens wel slim hoe ze de boel gekanteld hebben. Het ziet er een beetje maf uit zo'n gekantelde grafitti, maar wel slim verzonnen. In principe kun je zo elke standaard applicatie in landscape draaien. Nu moet alleen iedereen zijn software weer aan gaan passen om landscape in te bouwen. Ik blijf er wel bij dat landscape beter is dan portrait. Voor lezen van teksten, webbrowsen, GPS navigatie etc etc. Je ogen kunnen horizontaal gewoon meer aan.
Citaat:
Ook heeft dit apparaan een ingeboude (win-)zipper, zodat je gezipte files meteen kan uitpakken op je Clie.
Gewoon de nieuwe versie van CLIE Files installeren. Kan dat niet op een SJ30? Naja, je hebt er ook niet zo veel aan, maar ik gebruik het nu inderdaad als ik met NetFront zipfiles tegenkom om ze uit te pakken. PicselViewer erbij en je kunt vrijwel alles bekijken wat je kunt downloaden.
  #25  
Oud 17 juli 2003, 11:41
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Oeps, ja, blijkt dat het al langer kon, dat winzippen, en ook dat je spulletjes op je memorystick kan downloaden. Zucht, ik loop weer eens achter.

Om het goed te maken post ik hier de eerste real-life pic van de UX50 naast de NX80.



Zie je die verschrikkelijk grote keyring linksonder? Is denk ik om een kettingslot eraan te kunnen doen, zodat je kunt lunchen terwijl je je Clie op je buro laat staan, net zoals veel laptops (waaronder de mijne) dat ook hebben.

Hmmm nu ik erover nadenk: dat ding heeft geen Cradle of wel?
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 17 juli 2003 om 11:44.
  #26  
Oud 17 juli 2003, 11:45
Joost E. Boere Joost E. Boere is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 februari 2001
Berichten: 117
Lichtgevende toetsen?
  #27  
Oud 17 juli 2003, 11:53
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Het lijkt me mooi als je in tabletmode toch op portraitmode kunt overschakelen. Dan is het 'in de hand' ook wat gemakkelijker.
Ik weet ook niet of het schrijven in het graffitti-gebied rechts uit de hand wel zo gemakkelijk gaat worden, al heeft het scherm een breder rand waar je je duim kwijt kunt.

Al het al heeft dit apparaat toch nogal wat:
-het grote scherm
-groter keyboard met achtergrond verlichting (vergeleken met nx-en)
-ingebouwde wifi (en bluetooth, maar dat boeit me op dit moment (nog) niet), dus geen gedoe met losse kaatjes. Over het bereik hebben sommigen m.i. terecht nog wat vraagtekens. Bij de TC zonder externe antenne is dat naar het schijnt ook niet optimaal.
-misschien zelfs usb
-een minicamera.

Met de juiste applicatie (DocToGo of QuickOffice met fatsoenlijke Native Ms Office ondersteuning) en ik ben verkocht.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #28  
Oud 17 juli 2003, 12:10
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 17-07-2003, om 12:41 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #25
Hmmm nu ik erover nadenk: dat ding heeft geen Cradle of wel?
Jawel hoor. Die twee 'plaatjes' die je onder de UX kunt klikken. De onderste is de cradle. De bovenste is een extra batterij.
Bovendien lijkt er iets met USB te kunnen en natuurlijk kun je hotsyncen via wifi of bluetooth.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #29  
Oud 17 juli 2003, 12:21
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dat was me nog even ontgaan, maar er zit een volledig toetsenbord op (met PC achtige indeling). Dat scheelt ook een stuk. Op de huidige modellen mist er een rij toetsen (de numerieke) en is de indeling nogal afwijkend. Met dit nieuwe toetsenbord zou je veel sneller blind kunnen typen. Dat heeft op mijn NX70 wel even geduurd en ik kan het nog steeds niet helemaal blind.

Dat lanyard gat is inderdaad weer geweldig. Voor het eerst trouwens dat ik op de Sony site ook echt zie hoe je dat moet gebruiken.

Toch geweldig dat Sony ziets gewoon weer aandurft. Net als je denkt dat ze daar in zitten te kakken komen ze met zoiets uit de hoge hoed.

Laatst gewijzigd door patrickl; 17 juli 2003 om 12:23.
  #30  
Oud 17 juli 2003, 12:27
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
En nog een mooie flash demo.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #31  
Oud 17 juli 2003, 12:29
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Op 17-07-2003, om 12:45 heeft Joost E. Boere dit gezegd in bericht #26
Lichtgevende toetsen?
Ja, handig toch?
Voor als je in het donker wilt typen en je kunt nog niet zo goed blind typen. Overigens hebben, voor zover ik weet, de NZ90, NX73V, NX80V en TG50 ook toetsenbord verlichting. Sony bouwt dus toetsenbordverlichting in op alle in de afgelopen tijd geintroduceerde modellen.
  #32  
Oud 17 juli 2003, 12:33
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Talking Lanyard?



Bekerhouder.
__________________
FoleoCentral.com
  #33  
Oud 17 juli 2003, 12:36
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Oh, ja. Dom van me

Trouwens wel een hele slimme oplossing om de hard buttons ook in tablet stand zichtbaar te houden. Het ziet er een beetje misvormd uit, maar die extra staaf voor het toetsenbord is best goed gevonden. Alleen jammer dat ze daar de Jog-Dial op gefrommeld hebben, maar dat zal ook wel niet anders gekund hebben.

Laatst gewijzigd door patrickl; 17 juli 2003 om 12:40.
  #34  
Oud 17 juli 2003, 12:44
Joost E. Boere Joost E. Boere is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 03 februari 2001
Berichten: 117
De rand rond het scherm is erg breed. Ik ben benieuwd of het eigenlijke beeldscherm niet kleiner is dan die van andere modellen. Daarnaast lijkt hij niet meer geschikt voor portrait-mode. Spelletjes die daar vanuit gaan werken dus niet meer. Ze hadden in die dikke rand best de noodzakelijke knopjes kunnen stoppen, dan had dat nog wel gekund.

Citaat:
lanyard gat
Huh, niet gezien. Wie, hoe, wat, waar, waarom? Ik snap het niet...

Laatst gewijzigd door Joost E. Boere; 17 juli 2003 om 12:47.
  #35  
Oud 17 juli 2003, 12:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Trouwens wel een hele slimme oplossing om de hard buttons ook in tablet stand zichtbaar te houden. Het ziet er een beetje misvormd uit, maar die extra staaf voor het toetsenbord is best goed gevonden. Alleen jammer dat ze daar de Jog-Dial op gefrommeld hebben, maar dat zal ook wel niet anders gekund hebben.
Jep. Hebben ze op mijn lapdoos ook gedaan. De speakers en een stel application buttons die ik niet gebruik steken er nog uit als de klep dicht zit.

Citaat:
Ik ben benieuwd of het eigenlijke beeldscherm niet kleiner is dan die van andere modellen.
Die is inderdaad wat kleiner ja. Ze hebben de pixels dus *nog* kleiner gemaakt om het 480x320 te houden. Veel kleiner heeft imho geen zin meer, omdat het menselijk oog verdere details toch niet meer kan waarnemen. Was ook meteen mijn grootste bezwaar tegen klachten (hmm dubbelop...) dat de Treo600 'maar' 160x160 was.

Citaat:
Huh, niet gezien. Wie, hoe, wat, waar, waarom? Ik snap het niet...
Zie plaatje paar postings naar boven. Is dat ronde gat linksonder de device. Die bekerhouder.
__________________
FoleoCentral.com
  #36  
Oud 17 juli 2003, 13:15
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Thumbs up Heel veel real life pics

Kwam een linkje tegen bij onze vrienden van PDAFrance. Veel closeup real life foto's te zien van de presentatie van de UX50!

En als dat nog niet genoeg is, klik hier voor een *hele* lading extreem mooie resolutie plaatjes van de UX50 in het echt, waarbij me het nog het meest opvalt dat een van de plaatjes de VG oppervlak aan de *linker* kant van het scherm laat zien: dus linkshandigen kunnen ook hun ei erin kwijt!!
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 17 juli 2003 om 22:04.
  #37  
Oud 18 juli 2003, 06:52
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Hier nog enkele sites met prachtige foto's:

http://palmoslove.com/work/feature/news20030717.html

http://www.clieclub.jp/review/rev_ux50/index.html

Laatst gewijzigd door Ivos; 18 juli 2003 om 06:54.
  #38  
Oud 18 juli 2003, 07:02
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Erg mooi apparaatje, ben heel erg benieuwd wanneer we deze in de Nederlandse winkels kunnen verwachten.

En ja, het landscape scherm lijkt mij ook handig, zoals Patrickl al zegt, horizontaal kunnen mensen veel meer zien. Maar zo nu en dan kan portrait ok handig zijn, vooral bij schrijven. Of hij daar een mogelijkheid voor heeft weet ik niet, maar anders zal daar vast wel iemand een 'hack' voor maken...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #39  
Oud 18 juli 2003, 07:30
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Aan linkshandigen is ook gedacht:

__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #40  
Oud 18 juli 2003, 07:46
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
afmetingen en gewicht

Op Cliesource heeft AndyJapan heeft even op een rijtje gezet:

UX50: 103x86.5x17.9mm @ 175g
NX73/80: 71.9x131.5x21.8mm @230/235g
NX60/70: 72.3x136.0x23.5mm @220g
NZ90: 75x141x22.2mm @293g
NR70: 72.3x136.6x16.7mm @200g
TG50: 71.6x126x16.2mm(12.5 zonder cover) @184g (158g zonder cover)
Sharp Zaurus SL-C760: 120mmx83mmx23.2mm @250g
Sharp Zaurus SL-C750: 120mmx83mmx18.6mm @220g
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023