Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 16 juni 2003, 16:36
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
ik heb bij mijn zire 71 gelijk een dane-elec 128 Mb SD card gekocht, kheb er nog niks mee kunnen doen omdat er dit weekend pas een usb kaart in gaat.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 16 juni 2003, 17:24
w-k-pieters's schermafbeelding
w-k-pieters w-k-pieters is offline
lerend lid
Voornaam: Rogier
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Heemstede
Berichten: 58
Kijk anders even bij de pricewatch op tweakers.net:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/302
Met citaat reageren
  #23  
Oud 25 juni 2003, 21:03
Belius's schermafbeelding
Belius Belius is offline
Lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 27 januari 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 40
Inmiddels zo'n mooie Lexar 256 MB kaart aangeschaft (voor "maar" 80 hele euro's, bij Budgetfoto). Maar wat nu: deze digibeet heeft grote moeite met het verplaatsen van files van zijn over-overvolle TT (wordt het geen tijd voor een TT2?) naar de SD-kaart. Wie kan 'm een beetje helpen bij het ordenen van zijn Palmpje? Als hulpmiddel ondertussen FileZ geinstalleerd, om files niet alleen te hoeven copieren, maar ook te kunnen "moven"

- Vraag1: neem bv het spel "Blackjack". Bestaat uit 2 files, nl BlackJack app (18k) en Blackjack spbj (84b). Alleen de file van 18k laat zich verslepen naar de SDkaart, maar de spbj blijft achter. Is dat een probleem? Waar dienen die kleine filetjes eigenlijk voor?

- Vraag2: Onder welke path op de SD kaart weg te schrijven bij het verplaatsen? Onder "/", onder"/Palm/" of onder "/Palm/launcher"?

- Vraag3: nog altijd is mij onduidelijk wat te doen met files die van een slotje zijn voorzien. Zo is in een poging om RealOne te "moven", de helft van de files blijven staan (vnl de slotjes-files), waaronder RealMPS Codec (88k) en RealMPS FF (55k). Hoe kan ik deze nou toch verplaatsen?

eenieder dank voor de adviezen, Rob
Met citaat reageren
  #24  
Oud 25 juni 2003, 21:26
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Belius,

Je zult een Launcher (ik gebruik zelf ZLauncher), of een programma als PowerRun moeten aanschaffen daarvoor. Deze programma's zetten in een handige beweging gehele programma's op de kaart, en kopieren die terug naar de RAM als je op ze klikt in de launcher.

De kleine filetjes zijn databases met een extensie .pdb, in tegenstelling tot een Palm programma .prc. Calendar gebruikt ze bijvoorbeeld om je afspraken in op te slaan, BlackJack waarschijnlijk om instellingen en hiscores op te slaan. Het is dus informatie die nodig is voor een bepaalde programma.

Slotjes files zijn files die in het ROM staan, en dus niet verplaats kunnen worden. Vaak zijn dit systeem-kritieke bestanden, of anders overtollig rotzooi in een andere taal die je nooit zult gebruiken.

Voor het geld dat je voor PowerRun moet betalen trouwens, zou ik gewoon ZLauncher aanschaffen. Heb je gelijk een mooie Launcher (mooi eigen achtergrondplaatje), Filemanager (even krachtig als Filez) en een card-applicatie a la PowerRun!
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #25  
Oud 25 juni 2003, 22:20
Belius's schermafbeelding
Belius Belius is offline
Lid
Voornaam: Rob
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 27 januari 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 40
Ik heb momenteel Silverscreen en FileZ. Is dat ontoereikend voor de gewenste taak (verplaatsen naar extension-kaart)?

Verder blijven voor mij deze twee vragen onbeantwoord:
- Begrijp ik nu goed dat slotjes-files helemaal niet verplaatsbaar zijn naar de extension-kaart. Maw: ik kan RealOne helemaal niet op de kaart zetten????
- Die pdb-files: waarom willen die niet verplaatst worden naar de kaart? Bovendien gaat het onder FileZ met allerlei 'losse' files, het zou toch ook mogelijk moeten zijn om hele programma's te verplaatsen? Begrijp ik dat dat met PowerRun beter gaat?
Met citaat reageren
  #26  
Oud 25 juni 2003, 23:14
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Belius,

Na even diep nagedacht te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat ik gelogen heb. In principe zou je met alleen Filez die alleen een programma-bestand naar de Launcher directory verplaatst, kunnen volstaan. Eventueel kun je handmatig ook alle databases ernaartoe gooien, maar je begrijpt, dit is een redelijk omslachtige manier als je 50 programma's naar je kaart wil gooien.

Nadeel van deze manier is ook dat je programma dan in de 'card' categorie komt te zitten in plaats van de catagorie van je keuze. Ook dit is lastig als je 50 programma's op je kaart hebt staan. Met een programma als PowerRun heb je dit niet, aangezien er voor elk verplaatste programma (en PowerRun verplaatst ook gelijk de databases) een shortcut achterblijft op de handheld zelf.

Overigens is de 'Move' functie van Silverscreen dus gelijk aan het verplaatsen van alleen het programma (niet de databases) naar de Launcher directory op je kaart.

Ook is af te raden om databases die via hotsync dynamisch zijn, te verplaatsen naar de kaart omdat Hotsync ze daar niet herkent.

Citaat:
- Begrijp ik nu goed dat slotjes-files helemaal niet verplaatsbaar zijn naar de extension-kaart. Maw: ik kan RealOne helemaal niet op de kaart zetten????
Het is weer een tijdje geleden dat ik Filez heb gebruikt, en ik geloof toch echt dat het net zoals bij ZLauncher het de aanduiding is voor ROM bestanden, en niet read only. Maar RealOne is toch een programma dat je later pas download, dus kan het niet in het ROM zitten... . Wil je het echt zeker weten, klik het bestand in Filez aan, en controleer of het Read-Only attribuut uit staat. Zo nee, klik het uit, dan is het verplaatsbaar.

Citaat:
- Die pdb-files: waarom willen die niet verplaatst worden naar de kaart? Bovendien gaat het onder FileZ met allerlei 'losse' files, het zou toch ook mogelijk moeten zijn om hele programma's te verplaatsen? Begrijp ik dat dat met PowerRun beter gaat?
Het antwoord is dus dat ook pdb files verplaatst kunnen worden, maar omdat die bij sommige programma's nogal veel kunnen zijn, kan dat omslachtig worden.

Met PowerRun hoef je dus niet manueel alles bij elkaar te zoeken. Overigens doet ZLauncher dus meer dan Silverscreen: ZLauncher zoekt ook alle databases bij elkaar en gooit ze op de kaart.

Dat hele kaartgedoe VFS van Palm is toch niet makkelijk. Weet iemand (offtopic) of dit wat makkelijker gaat op een PPC?

__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 25 juni 2003 om 23:35.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 26 juni 2003, 18:18
trekkyd
Guest
 
Berichten: n/a
Bij www.ragus.nl heb je SD card van 128 MB voor minder dan €60,- maar van merken als Kingston en Dane elec. Voor mij vrij onbekend.

Heeft iemand hier ervaring mee?

vr. groet,
Met citaat reageren
  #28  
Oud 26 juni 2003, 18:53
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Zie de Benchmarktabel voor de ervaringen van diverse kaartjes, waaronder ook Dana Elec en Kingston.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 26 juni 2003, 19:45
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Op 26-06-2003, om 13:53 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #28
Zie de Benchmarktabel voor de ervaringen van diverse kaartjes,
Je valt in herhaling Koekie
Je wordt toch ook niet oud
__________________
Word wordt nooit Perfect
Met citaat reageren
  #30  
Oud 26 juni 2003, 19:54
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Dat was een opmerking tegen Belius, dit tegen trekkyd .
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023