Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 28 maart 2007, 18:25
Nathan Nathan is offline
Lid
Voornaam: Nathan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 33
Geen reacties helaas, maar toch post ik mijn bevindingen zodat iemand anders er misschien iets aan heeft.

Vandaag de muis getest met easy travel pro en dat werkt perfect. Met tomtom nog steeds waardeloos alsof de muis bleutooth uitschakeld.

Omdat de muis eerder aangeeft dan de palm dat er geen bleutooth verbinding is.

Verder ben ik achter het volgende gekomen Tomtom 5 ondersteund muizen met het volgende gps protocol: NMEA 0183v2.
De adapt ad-300 is van het volgende protocol: NMEA 0183v3.1

Kan het daar aan liggen?
Met citaat reageren
  #22  
Oud 28 maart 2007, 20:38
ZX Brabo
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nathan Bekijk bericht
Geen reacties helaas, maar toch post ik mijn bevindingen zodat iemand anders er misschien iets aan heeft.

Vandaag de muis getest met easy travel pro en dat werkt perfect. Met tomtom nog steeds waardeloos alsof de muis bleutooth uitschakeld.

Omdat de muis eerder aangeeft dan de palm dat er geen bleutooth verbinding is.

Verder ben ik achter het volgende gekomen Tomtom 5 ondersteund muizen met het volgende gps protocol: NMEA 0183v2.
De adapt ad-300 is van het volgende protocol: NMEA 0183v3.1

Kan het daar aan liggen?
Maak je geen zorgen, ik lees nog steeds mee

Zaterdag rijd ik even naar de leverancier van de 818 om te testen met welke ontvanger het beter gaat.
Voorlopig heb ik mijn hoop op de holux 236 gezet omdat ik daar op tweakers een positieve reactie van heb gelezen icm de zire72.

Dat het iets met een versieverschil van BT, NMEA of WTF is vermoed ik ook, maar ik ben het uitzoeken inmiddels beu. Dat ding moet het gewoon doen. Ik vind dat zoiets plug-and-play moet zijn, en dat is ie nu duidelijk niet. Een nieuwe versie van TomTom heb ik ook niet echt zin in. Misschien na zaterdag wel noodzakelijk ... of niet ... als ik het apparaat uit het raam gooi.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 29 maart 2007, 22:07
Nathan Nathan is offline
Lid
Voornaam: Nathan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 33
Vandaag de adapt teruggebracht naar de dixons.
En een könig van een collega overgenomen, naar mijn idee een exacte kopië van de adapt. Maar met een andere bleutooth versie.

En het werkt zoals TOMTOM bedoeld is simpel en voor iedereen!
Met citaat reageren
  #24  
Oud 30 maart 2007, 11:53
gijsraggers
Guest
 
Berichten: n/a
Het is natuurlijk verleidelijk om een tientje of twee te besparen bij aankoop van een BT GPS muis. Als je dit zo hoort raad ik iedereen aan toch maar gewoon de TomTom BT muis te kopen voor 99 euro.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 02 april 2007, 19:32
Nexus
Guest
 
Berichten: n/a
@ ZX Brabo: Ik ben benieuwd welke GPS muis wél goed werkt met je Palm. Want mijn QStarz werkt nog steeds niet goed, is gewoon niet werkbaar (telkens aan je Palm zitten onder het rijden om de verbinding te herstellen ). Ga proberen 'm ook om te ruilen.

Bijvoorbeeld voor de Holux GR 236 -- is ook maar 1 euro duurder.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 04 april 2007, 19:54
ZX Brabo
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexus Bekijk bericht
@ ZX Brabo: Ik ben benieuwd welke GPS muis wél goed werkt met je Palm. Want mijn QStarz werkt nog steeds niet goed, is gewoon niet werkbaar (telkens aan je Palm zitten onder het rijden om de verbinding te herstellen ). Ga proberen 'm ook om te ruilen.

Bijvoorbeeld voor de Holux GR 236 -- is ook maar 1 euro duurder.
Afgelopen zaterdag een bezoekje gebracht aan easy outdoor om mijn probleem met de qstarz op te lossen.
De man had al een nieuwe qstarz gereed liggen en ook de holux 236.
De nieuwe qstarz gaf geen verbetering. Dit was een test om een z.g. maandagmorgenmodel uit te sluiten.
Daarna de holux getest, en ja, die doet het probleemloos.

Ding in het zijvak van mijn kofferbak (focus station '07) gelegd, en tot op heden: probleemloos. Continu fix en praktisch continu 5 van de 5 strepen op tomtom onder het rijden, en continu verbinding.

Mijn oordeel: 236 + zire72 = geslaagde combi.

Rest me nog een voor easy outdoor waar ik zonder gezeur, maar MET geduld ben geholpen, en de 236 zo kon omruilen voor de 818. Zal op inkoop wel weinig verschil in zitten, maar toch.

Ik denk wel dat de 818 een prima ding is, maar niet icm de zire72.


Op naar het volgende project: outlook [contacts, tasks en agenda] synchroniseren met de zire.

Greetz
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023