Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 06 december 2006, 22:45
rocks
Guest
 
Berichten: n/a
TomTom6 voor PalmOS

ik kwam er recentelijk achter dat TomTom6 PalmOS 5 ondersteunt
nu heb ik deze gelijk aangeschaft en geinstalleerd maar bij het opstarten kom ik tot de registratie en daarna crashed hij en geeft hij de foutmelding:

"DataMgr.c, Line:3718, Null dbH passed"

weet iemand waar dit aan kan liggen?

(ik heb een Sony Clie TJ35/E1 PalmOS5
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 december 2006, 23:15
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rocks Bekijk bericht
ik kwam er recentelijk achter dat TomTom6 PalmOS 5 ondersteunt
nu heb ik deze gelijk aangeschaft en geinstalleerd maar bij het opstarten kom ik tot de registratie en daarna crashed hij en geeft hij de foutmelding:

"DataMgr.c, Line:3718, Null dbH passed"

weet iemand waar dit aan kan liggen?

(ik heb een Sony Clie TJ35/E1 PalmOS5
Misschien omdat jouw TJ niet in de lijst van de ondersteunde apparaten staat?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News

Laatst gewijzigd door ghia; 06 december 2006 om 23:26.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 december 2006, 08:41
rocks
Guest
 
Berichten: n/a
hmm raar
er staat een review op deze site waar hij wel vermeld word

Citaat:
Compatibiliteit TomTom 6 Palm OS devices



Citaat:
Maar of Tomtom 6 er op werkt? Geen idee. Misschien dat je een versie aan kan schaffen en bij niet goed geld terug of zo?
TomTom 6 werkt prima op een Sony Clié TH55. Beter nog dan op de nieuwere NVSF devices omdat je geen "DBCache" problemen hebt. TT6 is iets stabieler op niet NVFS devices (getest op o.a. een Palm Tungsten T3, Tapwave Zodiac 2 en Sony Clié TH55).

Verder werkt het programma dus ook op de nieuwere NVFS devices (Tungsten E2, Tungsten T5, TX, LifeDrive, Treo 650, Treo 700p) maar dan met af en toe resetten .

Hieronder de lijst met PalmOS devices waarop TT6 zeker zal werken:

- Palm LifeDrive
- Palm Treo 650
- Palm TX
- Palm Tungsten E2
- Palm Zire 72
- Palm Tungsten T5
- Palm Tungsten T3
- Palm Tungsten C
- Sony Clié TH55
- Sony Clié TJ35
- Tapwave Zodiac
- Tapwave Zodiac 2

Kanttekening 1: alle hierboven genoemde devices zijn voorzien van Bluetooth (waardoor de meest gemakkelijke oplossing het koppelen aan een BT GPS ontvanger is) behalve de Palm Tungsten C. Voor deze Palm moet men in het bezit zijn van een kabel GPS (uiteraard met de goede aansluitkabels - ooit verkocht in een Kirrio pakket, nu eigendom van ViaMichelin).

Kanttekening 2: niet voor alle hierboven genoemde devices waarop TT6 draait, wordt ondersteuning geboden door TomTom.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 december 2006, 08:42
rocks
Guest
 
Berichten: n/a
als ik m ruil voor TomTom 5
zijn die kaarten dan nog wel up-to-date?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 december 2006, 10:50
nickyclaeys nickyclaeys is offline
Senior lid
Voornaam: Nicky
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: neerijse (B)
Berichten: 49
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rocks Bekijk bericht
als ik m ruil voor TomTom 5
zijn die kaarten dan nog wel up-to-date?
eey,

ja normaal zijn de kaarten van TT5 nu ook up to date. De nieuwe kaarten hebben ook versie 6. en niet meer versie 5.

groetjes,

Nicky
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 december 2006, 11:58
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rocks Bekijk bericht
hmm raar
er staat een review op deze site waar hij wel vermeld word
Dit staat niet in het review, maar is gepost door een gebruiker zoals jij en ik, hier:

http://www.palmclub.nl/forums/nieuws...ken#post164369

Er staat sowieso al een fout in, want de TJ35 heeft geen Bluetooth. En bovendien staat er duidelijk dat Tomtom geen support geeft op deze apparaten.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #7  
Oud 10 december 2006, 11:26
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Is er inmiddels al iemand die TomTom6 op zijn / haar Palm TX heeft geinstaleerd en kan melden of het nu wel of niet werkt? Ik ben zelf erg benieuwd omdat ik de TomTom aan wil schaffen. De 5 versie is niet meer leverbaar en de 6 versie werkt volgend TomTom nog niet op de TX. ik hoor het graag! Ik heb nog een Digimap, maar deze werkt ook al niet op de TX, vandaar.
Het Shell stratenboek doet het wel, maar deze heeft geen spraakfunctie. Dit is weer slecht voor de lak van de auto omdat ik dus met andere dingen bezig ben dan op het vekeer letten.
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
  #8  
Oud 10 december 2006, 17:21
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Misschien een aardige om te mailen met TomTom?
Ze hebben TomTom Navigator ooit wel ondersteund voor de T|X. Dus hoe dat nu zit, of ze een voorstel hebben om TomTom wel werkend te krijgen met een T|X?
TomTom Navigator 5 met korting ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 10 december 2006, 19:24
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster Bekijk bericht
Misschien een aardige om te mailen met TomTom?
Ze hebben TomTom Navigator ooit wel ondersteund voor de T|X. Dus hoe dat nu zit, of ze een voorstel hebben om TomTom wel werkend te krijgen met een T|X?
TomTom Navigator 5 met korting ?
Tja, ik heb ze gemaild.

Onderwerp
Wanneer is de tom tom6 beschikbaar voor de Palm TX. Is de tt5 eventueel nog bEschikbaar?

Hierbij het antwoord:

"Geachte heer van der Lit,

Hartelijk dank voor uw bericht aan TomTom Customer Support.

Wij kunnen bij het type apparaat die u in uw e-mail heeft aangegeven helaas niet garanderen dat deze probleemloos samenwerkt met TomTom Navigator 6. Dit apparaat staat momenteel niet op onze lijst van ondersteunde apparaten.

De compatibiliteit van apparaten wordt bepaald aan de hand van het uitvoeren van uitgebreide testen. Deze testen moeten uitwijzen of een apparaat probleemloos functioneert bij de toepassing waarvoor deze gebruikt zal worden. Wanneer een apparaat niet compatibel is bevonden kan dit een aantal oorzaken hebben. Onderstaand vind u een aantal van deze mogelijke oorzaken.

Mogelijke oorzaken van het niet compatibel zijn van apparaten:
• Het apparaat beschikt niet over de functies die vereist zijn voor de gewenste toepassing.
• In de testfase is gebleken dat er problemen zijn opgetreden bij het gebruik van een functie.
• Het apparaat zit nog in de testfase of is nog niet getest.

Wanneer een apparaat niet compatibel is bevonden, is het niet per definitie zo dat deze in zijn geheel niet zal werken. Het is sommige gevallen zelfs mogelijk dat het probleemloos zal werken.

Wanneer er een probleem optreedt bij gebruik van TomTom-producten en er wordt hiervoor contact opgenomen met de Customer Support-afdeling zullen wij zoeken naar een geschikte oplossing. Wanneer een apparaat niet compatibel is, is het goed mogelijk dat er geen oplossing is voor het probleem. Om deze reden kunnen wij wanneer een apparaat niet compatibel is bevonden geen verdere ondersteuning bieden.

Op de onderstaande pagina kunt u controleren welke apparaten geschikt zijn voor TomTom NAVIGATOR 6
• Link: TomTom, portable GPS car navigation systems - TomTom NAVIGATOR 6 - Software & Maps of Western Europe on DVD - Features (Compatibility TomTom NAVIGATOR 6)

TomTom NAVIGATOR 6 is het laatste programma voor de PDA en de mobiele telefoon. Het is mogelijk dat een apparaat dat niet wordt ondersteund wel werkt in een eerdere versie.
Via de onderstaande link kunt u de compatibiliteit van de eerdere programma’s controleren.
• Link: TomTom, draagbare GPS auto navigatie systemen (Compatibility TomTom NAVIGATOR 5)
• Link: TomTom, draagbare GPS auto navigatie systemen (Compatibility TomTom MOBILE 5)

Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.
Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Support Team"

Ik kreeg het antwoord dat ze het blijkbaar ook niet weten en vervolgens drie, ja drie maal een verzoek om een lijstje in te vullen hoe goed ik hun antwoord wel vond. Niet dus, ook na drie formulieren niet. Ze lezen gewoon niet wat de vraag is.
De TT5 is niet meer leverbaar. Gaat niet meer komen ook. Korting is dan ook geen optie. Ik wacht met spanning hun reactie af na mijn nieuwe mailtje van vandaag. Ik zal het forum op de hoogte houden.
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten

Laatst gewijzigd door Litje; 10 december 2006 om 19:30.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 10 december 2006, 23:11
snempaa's schermafbeelding
snempaa snempaa is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 29
Stuur een bericht via ICQ naar snempaa Stuur een bericht via Instant Messenger naar snempaa Stuur een bericht via Yahoo naar snempaa Stuur een bericht via Skype™ naar snempaa
Ik heb een tx aangeschaft en tomtom 6 er nu ook op draaien(software zelf draait prima), bluetooth ontvanger besteld, zal nog laten weten of deze (Oasis Media) ook werkt icm tt6 en de tx.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 12 december 2006, 22:18
snempaa's schermafbeelding
snempaa snempaa is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 10 augustus 2004
Locatie: Overijssel
Berichten: 29
Stuur een bericht via ICQ naar snempaa Stuur een bericht via Instant Messenger naar snempaa Stuur een bericht via Yahoo naar snempaa Stuur een bericht via Skype™ naar snempaa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snempaa Bekijk bericht
Ik heb een tx aangeschaft en tomtom 6 er nu ook op draaien(software zelf draait prima), bluetooth ontvanger besteld, zal nog laten weten of deze (Oasis Media) ook werkt icm tt6 en de tx.
Ja, het werkt, maar let op : Niet in combinatie met UDMH, dan krijg je vaak de melding "Fout bij het berekenen van route..." Bij het uitschakelen hiervan werkt het vlekkenloos.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 13 december 2006, 19:15
Litje Litje is offline
Forumbikkel
Voornaam: Gerard
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: Woerden- buiten vh Harmelen
Berichten: 147
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snempaa Bekijk bericht
Ja, het werkt, maar let op : Niet in combinatie met UDMH, dan krijg je vaak de melding "Fout bij het berekenen van route..." Bij het uitschakelen hiervan werkt het vlekkenloos.
Wat is UDMH?
__________________
Het handig hulpmiddel de TX, alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten
Met citaat reageren
  #13  
Oud 13 december 2006, 19:38
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
PalmPowerups

Als je de letters UDMH intikt in de zoekfunctie van de forums krijg je onder andere dit: http://www.palmclub.nl/forums/software-synchronisatie-tips-hacks/19076-udmh.html?highlight=UDMH
Met citaat reageren
  #14  
Oud 30 december 2006, 18:51
Chamsin Chamsin is offline
GPS lover
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 02 januari 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 126
Thumbs down

Mijn Treo 680 is sinds een paar dagje of wat voorzien van TT6, na een paar aanpassingen...

Waar ik wel helemaal de ziekte in heb dat ik maar 10 (zegge: TIEN) favorieten kan definieren!! Dat waren er eerder veel meer en nu we 1 GROTE kaart hebben heel Europa heb ik ook meer plekken nodig. Das altijd handig als je veel bekenden/vrienden hebt in omringende landen.
In versie 5 kon je per kaart al veel meer favorieten zetten. *SLIK*
__________________
---
[iPhone 3G][KPN + Internet Totaal]
Met citaat reageren
  #15  
Oud 28 mei 2007, 20:58
PALMO
Guest
 
Berichten: n/a
Dubbelpost:

http://www.palmclub.nl/forums/palm-t...x-tomtom6.html

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 28 mei 2007 om 21:59. Reden: Dubbelpost, 1x een vraag openen is meer dan genoeg
Met citaat reageren
  #16  
Oud 29 mei 2007, 09:19
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
terug naar versie 5?
__________________
Vodafone, Sim-Lock vrij, FW01.71, SW Treo650-1.20-ENA
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023